ویرگول
ورودثبت نام
طاده الکسانی
طاده الکسانی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

داستان من و اسنپ!

توی این پست کوتاه می‌خوام از تجربیات کاری خودم و داستان پیوستنم به اسنپ صحبت کنم.

درباره طاده

حدود ۶ سال پیش و زمانی که ۱۸ سالم بود وارد حوزه مهندسی نرم‌افزار شدم و در کنار شرکت توی کلاس‌های درسی دانشگاه، کارم رو به عنوان برنامه‌نویس iOS شروع کردم. بعد از گذشت ۴ سال و دنبال کردن علاقم به حوزه تحلیل داده، در کنار تخصص اصلیم، تصمیم گرفتم مسیر شغلیم رو بعد از شرکت کردن در دوره حضوری یادگیری ماشین «رهنما کالج» به سمت یادگیری ماشین تغییر بدم و تونستم داخل استارتاپی که به عنوان برنامه‌نویس iOS مشغول به کار بودم مسئولیت‌های تحلیل داده‌ای بگیرم و تجربه کار با دیتا داشته باشم.


در مسیر استخدام...

خرداد ماه ۱۴۰۰ بود که تصمیم گرفتم با هدف کسب تجربه‌ کار سازمانی و همچنین یادگیری از افراد با تجربه تو حوزه دیتا از استارتاپ «فرمالو» که بیش از ۴ سال در اون‌جا یاد گرفته و بزرگ شده بودم جدا بشم.

شروع به بررسی گزینه‌های مختلف کردم که از بینشون اسنپ جزو مهم‌ترین انتخاب‌هام بود ولی در اون برهه زمانی موقعیت شغلی بازی برای حوزه یادگیری ماشین داخلش وجود نداشت و مجبور شدم گزینه‌های دیگه رو برای مصاحبه و استخدام امتحان کنم.


و اینک...اسنپ!

در حین انجام مصاحبه‌ها بودم که مقاله «نمایش نقاط پرتکرار برای مسافران اسنپ» که توسط محمد مصباح عزیز نوشته شده بود رو خوندم و چون موضوعش ترکیبی از کلان‌داده و مهندسی نرم‌افزار بود خیلی برام جذاب بود. به انتهاش که رسیدم متن مرتبط با جذب افراد علاقه‌مند به کار در اسنپ رو دیدم و ایمیلی که برای ارتباط گذاشته شده بود ترغیبم کرد که شانسم رو امتحان کنم و در قالب ایمیل علاقم به کار تو اسنپ و موقعیت شغلی Data Scientist رو اعلام کنم. نتیجش ایمیل زیر بود:

تصویر ۲: ایمیل استخدام
تصویر ۲: ایمیل استخدام

بیشتر از یک روز نگذشته بود که توی لینکدین پیام مرتبط با دیده شدن پروفایلم توسط مدیر تیم نقشه و دایرکتور مهندسی اسنپ (علی کرمی عزیز) رو دیدم و تعجب کردم که چقدر سریع این ایمیل دیده شده و پروفایلم هم بررسی شده.

بعد از گذشت مدتی توسط منابع انسانی اسنپ با من تماس گرفته شد و من پس از طی کردن چند مرحله مصاحبه تونستم به عنوان «مهندس یادگیری ماشین» توی تیم نقشه اسنپ شروع به فعالیت کنم که بعد از گذشت حدود ۱ سال از اون روز تا الآن جزو بهترین تجربه‌های کاری و غیرکاری زندگیم بوده و تونستم تو این مسیر از هم‌تیمی‌هام یاد بگیرم و توی زندگی کلی فرد تأثیرگذار باشم.


اولین بلاگ مهندسی!

روزی که مقاله محمد رو می‌خوندم شاید فکر نمی‌کردم بتونم روزی این فرصت رو داشته باشم و بلاگ مهندسی خودم رو منتشر کنم. چند ماه بعد از استخدامم تونستم به کمک مسائلی که تو اون مدت داخل تیم کار کرده بودم اولین مقاله فنی خودم رو تو بلاگ مهندسی اسنپ تو بهمن ۱۴۰۰ منتشر کنم. مقاله‌ام رو می‌تونین از اینجا بخونین:

https://engineering.snapp.ir/usage-of-matrix-factorization-to-predict-offline-speeds-at-snapp-aqszq458uajh

جمع‌بندی

در نهایت... پیشنهاد می‌کنم اگر کار کردن داخل سازمان یا شرکتی برای شما جذابه، به هر نحوی شده راه ارتباطی‌ای پیدا کنین و شانس خودتون رو با ارائه درست از خودتون امتحان کنین و استخدام رو محدود به روش‌های معمولش مثل ارسال رزومه داخل Job Board ها نبینین.

همچنین اگر دوست دارین تو اسنپ هم‌تیمی شیم می‌تونین به آدرس ایمیل engineering@snapp.cab رزومه خودتون رو ارسال کنین.

ممنون که این نوشته کوتاه رو خوندین. خوشحال می‌شم نظرات و سوال‌هاتون رو تو بخش کامنت‌ها بشنوم. موفق باشین :)

یادگیری ماشیناسنپمهندسی نرم‌افزارموقعیت شغلی
مهندس یادگیری ماشین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید