ویرگول
ورودثبت نام
طاهره
طاهره
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

تجربه خرید از فروشگاه‌ آنلاین هیلو

فروشگاه آنلاین؛ تجربه خرید بدون محدودیت
فروشگاه آنلاین؛ تجربه خرید بدون محدودیت

در سال 2022 کمتر کسی پیدا می‌شود که تجربه خرید از فروشگاه آنلاین را نداشته باشد. فروشگاه‌های آنلاین هر روز بیشتر و متنوع‌تر از قبل می‌شوند، به طوری که کمتر کالا یا خدماتی است که نتوانیم به صورت آنلاین آن را خریداری کنیم.
گستردگی این فروشگاه‌ها باعث می‌شود در انتخاب و خرید از فروشگاه مورد نظر کمی سردرگم شویم. برای این که شما با اطمینان بیشتری نسبت به خرید از فروشگاه‌های آنلاین اقدام کنید، در این نوشته تجربه خرید خود از فروشگاه آنلاین هیلو را با شما به اشتراک می‌گذارم.



اما پیش از شروع ماجرای خرید من از فروشگاه هیلو، قصد دارم به سوالی که ذهن مرا به خود مشغول کرده بود پاسخ بدهم.

چرا فروشگاه آنلاین را انتخاب می‌کنیم؟

کمبود وقت و درگیری‌های زندگی شهری ما را به سمت راه‌حل‌های ساده‌تر سوق می‌دهد.
کمبود وقت و درگیری‌های زندگی شهری ما را به سمت راه‌حل‌های ساده‌تر سوق می‌دهد.

چرا از بین مراکز تجاری و فروشگاهی فراوان در شهرها، مشتری فروشگاه‌های آنلاین هستیم؟ مهم‌ترین جوابی که برای این سوال به ذهنم خطور می‌کند این است که دیگر لازم نیست برای خرید کالای مورد نظر روزی را به خرید اختصاص دهیم، لباس بپوشیم و آماده شویم و یک به یک مغازه‌ها و بوتیک‌های شهر را برای یافتن چیزی که در ذهن داریم زیر و رو کنیم.
بدون برنامه‌ریزی قبلی و در حالی که با لباس راحتی رو مبل منزل یا نیمکت پارک نشسته‌ایم، در عرض کمتر از یک ساعت ده‌ها فروشگاه‌ آنلاین را زیر و رو می‌کنیم و با اطلاع کامل و جامع از خصوصیات آن خرید خود را انجام می‌دهیم. اینجا نه با فروشگاه‌های یک شهر، بلکه با فروشگاه‌هایی به وسعت اینترنت روبرو هستیم.

تجربه من در خرید از فروشگاه آنلاین هیلو

  • مرحله اول: آشنایی
    آشنایی من با فروشگاه آنلاین هیلو از فضای اینستاگرام آغاز شد. مثل بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین دیگر، هیلو صفحه‌ای در فضای اینستاگرامی دارد و در آنجا به معرفی محصولات خود مشغول است. آن طور که در ابتدا از ظاهر پیج مشخص بود، هیلو یک فروشگاه پوشاک زنانه و لوازم آشپزخانه ترک دیده می‌شد. اما با کمی اسکرول در صفحه پوشاک مردانه و بچگانه هم در محصولات هیلو به چشم می‌خورد.
صفحه اینستاگرام فروشگاه آنلاین هیلو
صفحه اینستاگرام فروشگاه آنلاین هیلو


نکته ‌جالبی که نظر من را به خود جلب کرد، این بود که در هیلو خبری از همهمه زیاد و شلوغی آزاردهنده سایر پیج‌ها نبود. زنده و شاداب اما با حوصله، عباراتی است که برای توصیف اولین مواجهه با اینستاگرام هیلو می‌توانم بگویم.

  • مرحله دوم: انتخاب محصول
    بعد از کمی دیدن پست و استوری‌های صفحه اینستاگرام هیلو، وارد سایت شدم. در آن روزها قصد خرید یک تراول ماگ را داشتم. به همین دلیل وارد دسته‌بندی مربوطه شدم. دسته‌بندی هیلو دسته‌بندی مرتبی بود و خیلی طول نکشید که وارد صفحه یکی از تراول ماگ‌های هیلو شدم.
صفحه خرید تراول ماگ در فروشگاه هیلو
صفحه خرید تراول ماگ در فروشگاه هیلو


اطلاعات محصول کافی بود. عکس‌ محصول هم واضح بود و جزئیات تراول ماگ در آن قابل تشخیص بود.
نکته منفی صفحه محصول بود. تم صفحه محصول زیبا نبود و کمی بی‌ثباتی در ظاهر آن به چشم می‌خورد. نکته منفی دیگر، اسم‌گذاری عجیبی بود که در عنوان بعضی از محصولات دیده می‌شد.

مرحله سوم: ثبت سفارش و دریافت محصول

برای ثبت سفارش نیازی به عضویت در سایت نبود و این اتفاق خوبی بود، چون بعضی از فروشگاه‌ها با فرستادن ایمیل‌های تبلیغاتی شما را کلافه می‌کنند. من با ایمیل کاری عضو سایت شدم و اقدام به پرداخت هزینه کردم.
برای افرادی که به هر علتی رمز دوم ندارند گزینه پرداخت از طریق کارت به کارت امکان‌پذیر بود که برای فروشگاه هیلو یک امتیاز مثبت از سمت من تلقی می‌شد.
کالا در یک بسته‌بندی قابل قبول و در کمتر از سه روز به دست من رسید و خوشبختانه با چیزی که در عکس‌ها دیده می‌شد، تفاوتی نداشت.
در تجربه‌های بعدی خرید از هیلو با نکات جالب دیگری مواجه شدم که به تفکیک نکات مثبت و منفی هیلو در ادامه آورده‌ام.

نکات مثبتی که در هیلو دیدم

اول اینکه کالاهای هیلو صرف نظر از چند کالای انگشت شمار، کاملا کاربردی هستند و کالاهایی که فقط برای فروش باشند در این سایت به ندرت دیده می‌شوند. در واقع هیلو فروشگاهی در مقابله با فرهنگ مصرف‌گرایی و تجمل بی‌رویه است.
دوم تنوع برند بود، تنوع برندهای خارجی مانند برندهای معروف لوازم آشپزخانه ترک نظیر کاراجا، پاشاباغچه، آجار و... در هیلو بسیار خوب است و قیمت این محصولات از رقبای خود در بازار پایین‌تر است.
سرعت بارگذاری صفحات بسیار بالا بود و من به عنوان یک مصرف‌کننده و کاربر سایت احساس بسیار خوبی از این موضوع داشتم.
هنگامی که من از هیلو خرید کردم ارسال کالای پوشاک کاملا رایگان بود و برای سفارشات بالای 300 هزار تومان از هر نوع محصولی نیز این مزیت وجود داشت. اما الآن ارسال رایگان برای سفارشات بالای 500 هزار تومان برقرار است که فکر میکنم افزایش تعرفه‌های شرکت پست در این موضوع بی‌تاثیر نباشد.
نکته بعدی تنوع بالای پوشاک زنانه بود که برای خانم‌ها انتخاب‌های زیادی را رقم می‌زند. شومیز و بلوز زنانه و تیشرت بندینی به همراه مانتو زنانه پرتعدادترین لباس‌های زنانه در فروشگاه آنلاین هیلو هستند.
مجله هیلو که با عنوان هیلو مگ در انتهای سایت هیلو دیده می‌شود، دارای مطالب نسبتا آموزنده‌ای در سبک زندگی، مد و استایل و مواردی از این قبیل برای افزایش اطلاع کاربران سایت بود.

نکات منفی که در هیلو دیدم

با وجود تمام اتفاقات خوبی که در فروشگاه هیلو رخ داده است اما چند نکته منفی نیز در هیلو دیده می‌شد.
سایت هیلو در نگاه اول بسیار شلوغ است و شاید این حجم از تنوع برای صفحه اول سایت کمی گیج کننده باشد.
در هیلو تمرکز بر بعضی از کالاها و دسته‌ها بسیار زیاد و در برخی دسته‌ها بسیار پایین است. برای مثال دسته پوشاک مردانه هیلو به قوت و جذابیت دیگر دسته‌ها نیست و تنوع محصول بسیار کمی دارد.

بخش پوشاک مردانه در فروشگاه هیلو
بخش پوشاک مردانه در فروشگاه هیلو


در سایت هیلو گاهی نام‌گذاری‌های عجیبی برای برخی کالاها دیده می‌شود. البته در کلیت محصول تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما این موضوع حس خوبی به من نمی‌داد.
گزینه‌های فیلتر سایت بسیار محدود و غیر کاربردی هستند. برای مثال من به دنبال خرید تیشرت بندینی بودم اما فیلتر کردن برند وجود نداشت و تنها رنگ و بازه قیمتی گزینه‌ی موجود در فیلتر بودند.

جمع‌بندی

تجربه من از فروشگاه آنلاین هیلو در مجموع تجربه مثبتی بود و در بین فروشگاه‌های محبوب من برای پوشاک و ظروف آشپزخانه جای گرفت. هیلو فروشگاهی رو به پیشرفت است و هربار حین خرید حس کردم که تغییرات مثبتی که در آن در حال انجام است.
اگر شما هم تجربه خرید از فروشگاه آنلاین هیلو را داشته‌اید. در انتهای این مقاله نظرات خود را بنویسید.
نشانی اینترنتی فروشگاه آنلاین هیلو به شکل زیر است:

https://hilo.ir


تجربه خریدفروشگاه آنلاین هیلولباس زنانهکالای خانه و آشپزخانهنقد و بررسی فروشگاه هیلو
علاقمند به حوزه مد و خانه و آشپزخانه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید