ویرگول
ورودثبت نام
تهمینه عیوضی
تهمینه عیوضی
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

دروغ هایی که ما دیزاینر ها به خودمان می گوییم.

عکس از: Pim Chu
عکس از: Pim Chu



چیزی که می گوییم: "شنبه اول وقت با ذهن سر حال و چشم های باز می شینم سر این موضوع."

منظوری که داریم: "عزیزم، الان 5 بعد از ظهر پنجشنبه است. من خسته ام و داغ کرده ام، تو ام همین طور. ولی بیا قبول نکنیم."

چیزی که واقعا اتفاق می افتد: اولین-کار-صبح-اول-وقت-شنبه هیچ وقت اتفاق نمی افتد.


چیزی که می گوییم: "راهی که میری رو می پسندم، اما به نظرم بیشتر میشه بررسیش کرد..."

منظوری که داریم: "راهی که میری رو نمی پسندم."

چیزی که واقعا اتفاق می افتد: هیچ وقت به دیزاینر هایی که به وضوح مسیر اشتباهی را می روند شفاف نمی گویند مسیرت اشتباه است، یا اینکه چه چیزش اشتباه است. در نتیجه با نسلی از طراحان مواجهیم که امکان این را هم نمی دهند که ممکن است اشتباه کنند و فکر می کنند همیشه حق با آنهاست. و نمی توانند بفهمند که آخر پروژه ممکن است بازخورد منفی بگیرند.


چیزی که می گوییم: "آنچه که ما اینجا ارائه می دیم، فقط یک نمای کلی ست از آنچه در دو هفته ی گذشته مورد بررسی قرار گرفته، البته این امر در حال تکمیله ".

منظوری که داریم: "ما به اندازه کافی شجاع نبودیم تا تصمیم بگیریم و / یا به طور واضح آنها را در اسلاید قرار دهیم. و اگرچه ما دو هفته زمان داشتیم، به اندازه کافی خوب نبودیم تا آنچه را که شروع کردیم نهایی کنیم. بنابراین یک ارائه ی کلی داریم تا نقطه نظر های قوی و شفافمان را نشانتان ندهیم تا خدای نکرده به رابطه مان آسیب نزند."

چیزی که واقعا اتفاق می افتد: کار دو هفته بیشتر زمان می خواهد.


چیزی که می گوییم: "ما تعدادی جلسه ی غیر رسمی تست کاربر همین جا در شرکت انجام دادیم، و فهمیدیم که آنها در تشخیص محتوای روی صفحه نمایش دچار مشکل بودند."

منظوری که داریم: "من طرحم رو نشون این پسره بغل دستیم دادم، و خوشش نیومد."

چیزی که در واقعیت اتفاق می افتد: واقعا هیچ چیز.


چیزی که می گوییم: "می شنوم چی میگید، می تونیم پیشنهاداتتون رو بیشتر بررسی کنیم تا طرحمون رو بهتر کنیم."

منظوری که داریم: "ببخشید ولی ایده ات رو دوست نداشتم. وانمود می کنم که دارم پیشنهاداتت رو در نظر می گیرم و بعدش بهونه هایی میارم که چرا ایده هات کار نمیکنه."

چیزی که در واقعیت اتفاق می افتد: حتی یک پیکسل هم جا به جا نمی شود.


صادقانه بگویم: صحبت غیر مستقیم در کوتاه مدت به ما حس بهتری می دهد و از مقابل هم قرار گرفتن جلوگیری می کند، اما در بلند مدت تاثیر منفی به جا می گذارد.

طراحی مثل فعالیت در یک تیم ورزشی ست- و مثل هر تیم ورزشی نیازمند اعتماد و صداقت بین اعضای تیم است. حس بد انتقاد شما را وادار می کند تا با آن رو به رو شوید و یاد بگیرید که به عنوان یک تیم چطور می توانید به مشکل غلبه کنید.

کمتر غیر مستقیم سخن بگویید، بیشتر بالغ باشید. لطفا.


*منبع: https://uxdesign.cc/the-lies-we-tell-ourselves-as-designers-d4505dc20a92

دیزاینطراحیکار گروهیteam workux design
طراح تجربه‌ی کاربری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید