ویرگول
ورودثبت نام
تقی مولوی
تقی مولوی
خواندن ۳ دقیقه·۶ ماه پیش

تجربه تلخ از خرید در اسنپ شاپ: هاب معیوب، پشتیبانی ضعیف، و عدم پاسخگویی


من، تقی مولوی، ساکن تهران، در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۲ اقدام به خرید یک هاب USB-C به قیمت دو میلیون و صد و پنجاه هزار تومان از اسنپ شاپ، فروشگاه آنلاین اسنپ، کردم.

شرح ماجرای خرید من از اسنپ شاپ:

پس از دریافت کالا و تست اولیه، کارتن محصول را دور انداختم. سه روز بعد، هنگام استفاده از سوکت شبکه هاب، متوجه نقص فنی در آن شدم و برای مرجوعی کالا اقدام کردم.

هاب معیوب خریداری شده از اسنپ شاپ
هاب معیوب خریداری شده از اسنپ شاپ


مشکلات خرید از اسنپ شاپ آغاز می‌شوند:

طبق روال معمول، قرار بر این بود که پیک اسنپ در روز۱۶ اسفند ۱۴۰۲ برای دریافت کالا مراجعه کند. به دلیل عدم حضور در محل سکونت خود در روز موعود، مجبور به ارسال کالا با پیک شخصی به آدرس مورد نظر اسنپ شاپ شدم. اما برخلاف وعده داده شده، هیچ پیکی درآن روز برای دریافت کالا حاضر نشد.

و تصویری که وضعیت در انتظار دریافت کالا نوشته :d
و تصویری که وضعیت در انتظار دریافت کالا نوشته :d


پیگیری‌های بی‌نتیجه از اسنپ شاپ:

پس از تماس با پشتیبانی اسنپ شاپ و معطلی نیم ساعته، به من اطلاع داده شد که قبل از ارسال پیک، هماهنگی لازم انجام خواهد شد. با این حال، در روز ۲۱ اسفند بدون هیچ گونه هماهنگی، پیکی برای دریافت کالا به منزل من مراجعه کرد.

رفتار غیرقابل قبول فروشنده اسنپ شاپ:

با توجه به عدم وجود کارتن، فروشنده از تحویل کالا خودداری کرد. با تماس با فروشنده و توضیح مشکل، تقاضای تعمیر یا مرجوعی کالا را کردم، اما با برخوردی نامناسب و غیرحرفه‌ای از سوی ایشان مواجه شدم.

قوانین تجارت الکترونیک نادیده گرفته می‌شود:

با وجود نقص فنی در محصول و عدم رضایت من، فروشنده از تعمیر یا مرجوعی کالا خودداری کرد. این در حالی است که طبق قوانین تجارت الکترونیک، من حق مرجوعی کالای معیوب را دارم.

پشتيبانی ضعيف و عدم پاسخگويی اسنپ شاپ:

با تماس مجدد با پشتیبانی اسنپ شاپ و شرح ماجرا، خواستار پیگیری و حل مشکل شدم. با وجود توضیحات من در مورد نقص فنی محصول و رفتار غیرقابل قبول فروشنده، پشتيبانی اسنپ شاپ به جای ارائه راه حل مناسب، تنها به ثبت تیکت و وعده تماس در روز بعد اکتفا کرد.

عدم پاسخگویی و بلاتکلیفی:

با گذشت ۳ روز از این ماجرا، تاکنون هیچ گونه تماسی از سوی اسنپ شاپ برای حل مشکل و پاسخگویی به من صورت نگرفته است. من در حال حاضر با یک کالای معیوب و بدون راه حل مشخص روبرو هستم.

نتیجه‌گیری:

تجربه ناخوشایند من از خرید در اسنپ شاپ، نشان‌دهنده ضعف‌هایی در سیستم پشتیبانی و خدمات پس از فروش این پلتفرم است. عدم هماهنگی در ارسال پیک، برخورد نامناسب فروشنده، عدم توجه به قوانین تجارت الکترونیک، و عدم پاسخگویی به مشتری، از جمله این ضعف‌ها هستند.


هشدار به خریداران از اسنپ شاپ:

این تجربه، هشداری برای سایر کاربران است که قبل از خرید از اسنپ شاپ، به این موارد توجه داشته باشند و از حقوق خود به عنوان خریدار آگاه باشند.

همین الان منتظر وصل شدن به پشتیبانی اسنپ شاپ هستم

و بهم گفتن منتظر بمون تیکت کردیم بررسی کنن بگن .....

تقی مولوی

امید است که این مقاله به ارتقای کیفیت خدمات و احترام به حقوق مشتریان در پلتفرم‌های خرید آنلاین، از جمله اسنپ شاپ، کمک کند.



اسنپ شاپاسنپ شاپ کلاهبرداریمرجوعی کالا
تقی مولوی هستم متخصص سئو و بازاریابی اینترنتی و بیش از 12 سال است هم بنیانگزار آژانس اینتن و پلتفرم محتوا مارکتینگ هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید