ویرگول
ورودثبت نام
مهسا ابراهیمی
مهسا ابراهیمی
خواندن ۱۰ دقیقه·۴ سال پیش

فقط شروع کنید

شروع کنید
شروع کنید


1- با خودت مهربان باش

وقتی احساس می کنید اخیراً بسیار تنبل بوده اید ، بسیار رایج و وسوسه انگیز است که خود را در این باره مورد سرزنش قرار دهید و امیدوار باشید که این امر شما را به سمت انجام اقدامات عملی سوق دهد. بعضی اوقات چنین می شود. اما فهمیدم که سرزنش خودتان اغلب به احساس گناه و مانند یک شکست منجر می شود.

بنابراین احساس می کنید انگیزه کمتری برای رفتن دارید و تعلل می کنید زیرا به نظر می رسد در حتی در تلاش نیز نکته کمی وجود دارد. به جای اینکه در محل عزت نفس گیر بیفتید ، توصیه می کنم هر وقت احساس کردید می خواهید خود را سرزنش کنید، به آرامی خود را به سمت بعدی برسانید.

2- فقط با یک قدم کوچک به جلو شروع کنید.

سخت ترین کار این است که کاری را به سادگی شروع کنید.بنابراین این کار را تا حد امکان آسان کنید تا از مقاومت درونی بکاهید و در واقع اقدام کنید. فقط با یک قدم کوچک به جلو شروع کنید:

- فقط برای 3 دقیقه پیاده روی کنید

- ظرف ها را برای 5 دقیقه بشویید

- برای نوشتن گزارشی که در آن تعلل کرده اید 10 دقیقه کار کنید

من تقریباً هر روز از این عادت استفاده می کنم.مثلاً من دوره جدیدی را ایجاد می کنم و هدف روزانه من طی ماههای گذشته معمولاً نوشتن 1 صفحه در روز بوده است. و اکنون که نگارش صورت می گیرد هدف من ویرایش 1 صفحه در روز است. همین طور است. اما هرگز در این ماهها فقط در 1 صفحه متوقف نشده است ، من هر روز یک دسته کامل را نوشتم یا ویرایش کردم.

3- بخش کوچکی از مهمترین کارهای روز خود را انجام دهید.برای اینکه احساس کنید می توانید از تنبلی / استراحت خود به طور کامل و بدون گناه لذت ببرید ، مهم است که در درازمدت هر هفته آنچه را که واقعاً مهم است بدست آورید. بنابراین روز خود را با آن شروع کنید. اما با تفکیک کار به مراحل کوچکتر ، این کار را برای خود آسان کنید و سپس فقط روی مورد اول تمرکز کنید.

فوراً روی آن کار کنید تا به یک طرز فکر مؤثر و متمرکز بپردازید. با این کار لحن خوبی را برای روز خود تنظیم می کنید. شما در ابتدا 5-10 دقیقه پیروزی سریع را کسب می کنید و انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر در طول روز خواهید داشت.

به جای شروع به کار با موارد پرمشغله مانند چک کردن ایمیل - ممکن است انجام این کار برای بعضی از افراد بسیار حیاتی باشد اما احتمالاً برای خیلی ها اینگونه نیست - یا چک کردن فیسبوک و غیره و سپس 30 دقیقه بعد با شروع کار امروز انها را انجام دهید

4- چرخه کار کاملاً متمرکز با استراحت های کم

برای سبک تر کردن کار روزانه ، وقفه های کوچکی بین انجام کارهای کوتاه اما متمرکز ایجاد کنید. به خودتان بگویید: من 20 دقیقه کار بر روی این کار انجام می دهم و پس از آن می توانم 5 یا 10 دقیقه وقت استراحت داشته باشم . به نظر می رسد با تفکیک ساعات کاری خود ، این کار کمتر دلهره آور است. و اگر به خودتان اجازه دهید این مکث های استراحت در فیس بوک ، با یک بازی یا فقط با استراحت در چمن یا با پیاده روی کوتاه در پارک صورت گیرد این کار به شما انرژی و انگیزه بیشتری میدهد، احساس توانایی برای کار طولانی تر و انگیزه بیشتری خواهید داشت.سپس بعد از مدتی ممکن است بخواهید 40 دقیقه قبل از استراحت 10 دقیقه ای کار کنید. اما در ابتدا به راحتی پیش بروید. و اگر در رعایت محدودیت های زمانی خود مشکلی دارید ، از برنامه کاربردی برروی تلفن خود یا یک دستگاه egg-timer آشپزخانه خود استفاده کنید.

5- مسیرهای فرار را بطور موقت خاموش کنید

فقط نشستن پشت کامپیوتر برای انجام کارهای خیلی متمرکز به مدت 5 الی 20 دقیقه ممکن است منجر به انجام کارهای مهم نشود. البته درصورتیکه شما آندسته از کارهایی که برای انجام آن تعلل کرده اید را حذف نکنید، این کار انجام نخوااهد شد

بنابراین از خود بپرسید: در چه جاهایی من به جای انجام کارهایم ، معمولاً فرار می کنم؟ برای مثال برای من این امر در مورد اغلب تلفن های هوشمند من است که Reddit ، Twitter یا مرور اینترنت تصادفی را چک می کنم. بنابراین تلفنم را در حالت خاموش قرار میدهم و هنگام کار آن را در انتهای دیگر خانه خود قرار می دهم. با تنظیم آن مانع فیزیکی کوچک ، من شاید 95٪ از زمان از تله تلفن اجتناب می کنم .

معرفی سایت در خبرگذاری مهر

معرفی سایت در خبر گذاری انتخاب

اگر شما

- اگر شما نیز همین مسئله ازی را دارید سپس هنگام کار کنترلر خود را در خانه بگذارید

- فرار برای چک کردن فیسبوک و سایر وبسایتها در کامپیوتر را برای مدتی با استفاده از StayFocusd مسدود کنید

- تلویزیون تماشا کنید و سپس سیم آنرا قطع کنید یا یکی از سیم ها را بطور کامل قطع کنید و آنرا در جای دیگری قرار دهید

6- برای ایجاد انگیزه جدید فراز و نشیبهای جانبی را لیست کنید. سوالات بهتری را از خود بپرسید و سپس به آنها جواب دهید

دومجموعه ازسوالاتی که من از خود می پرسم و بارها باعث ایجاد انگیزه در من شده اند عبارتند از:

- درصورتیکه من همین مسیر را ادامه دهمزندگی من در طی 5 سال چطور خواهد بود؟

- چقدر ممکن است که زندگی برای من و برای اطرافیانم بدتر شود؟

این سرزنش خود نیست بلکه یک بررسی هوشمندانه از واقعی بودن مکان شماست.

و ممکن است ناراحت کننده باشد یا سعی کنید تا عواقب منفی را به همان میزان واضح درنظر بگیرید که میتوانید در ذهن خود انگیزه خود را برای شروع تحولات مثبت برانگیخته کنید. سپس این سوالات را از خود بپریسد

- درصورتیکه من این کار را شروع کنم، همچنان به ان ادامه دهم و بااین تغییر پیش بروم بعد از یکسال زندگی من چگونه خواهد بود؟

- اگر من به اینکار ادامه دهم چطور زندگی نه تنها برای من بلکه برای افرادیکه دوستشان دارم بهبود خواهد یافت؟

7- هنجارها را از زندگی خود دور کنید

زمانیکه زندگی شما بسیار بهم ریخته و پرتلاطم باشد، سپس ممکن است با تنبلی و تنها تماشا کردن تلویزیون یا کار با گوشی هوشمند خود وقت گذرانی کرده و تعلل کنید

زمانیکه چنین باشد، سپس هر دو ساعات کاری و زمانهای خصوصی خود را از هنجارها پاک کنید. دو سوالی که در انجام این کار به من کمک میکنند و برای یافتن چیزهایی که مهم هستند عبارتند از:

- اگر در طول روز تنها 2 ساعت زمان برای انجام کاری داشته باشم چه کاری انجام خواهم داد؟

- اگر در طول روز تنها 1 ساعت زمان آزاد داشته باشم چه کاری خواهم کرد؟

از این موارد استفاده کنید تا از روزمرگی رها شوید، تا روز عادی خود را کمی زیر سوال ببرید و فرصتهای برتر خود را بیابید

سپس ببینید که کدامیک از کارهایی را که در جواب های شما وجود ندارند را میتوانید حذف کنید، به حداقل برسانید یا به زمان دیگری محول کنید

8- هرزگاهی با لغزش مشکلی نداشته باشید

ترس از شکست میتواند شما را به حالتی بازگرداند که بتوانید کارها و چیزهایی که در ان تنبلی میکنید را به سادگی انجام دهید

اما هر کسی برای انجام کاریکه واقعا تمایل به انجام آن دارد و در خارج منطقه راحتی خود است گاهی اوقات با شکست روبه رو می شود و دچار لغزش می شود. این تنها بخشی از زندگی است ( حتی درصورتیکه در مورد مشکلات افراد به اندازه موفقیت های آنها نشنیده باشید)

مشکلات را بعنوان یک تجربه یادگیری و بعنوان راهی برای سازنده و مهربان تر شدن با خود در نظر بگیرید

شما میتوانید این کار را پرسیدن این دو سوال مهم بعد از لغزش اانجام دهید

اگر مردمی که با آنها ارتباط دارید در انجام کارها یا مدرسه کمی تنبل هستند، خیلی ساده است که با روحیه و طرز تفکر سازگار شده و همین مسیر را ادامه دهید

اما اگر شما زمان زیادی را با افرادی سپری کنید که در زندگی واقعی و در کتابها، اینترنت، پادکست ها و کتابهای صورتی خیلی مهیج هستند، سپس این امر بروی روحیه و تفکر شما نیز تاثیر خواهد داشت

بنابراین درصورتیکه میخواهید تغییراتی را در زندگی خود اعمال کنید درمورد تفکر خود در مبنای روزانه و هفتگی فکر کنید


معرفی سایت در سایت ایبنا

- 1 موردی که میتوانم از این موقعیت یاد بگیریم چیست؟

- دراین موقعیت بهترین دوست/ والدین من جطور میتوانند به من کمک کنند ( سپس با خود صحبت کنید و کارهایی مانند این را انجام دهید)

9- اجازه دهید شور و شوق ، انرژی و انگیزه دیگران در شما جریان یابد

هرچه به ذهن و زندگی خود وارد کنید بر شما تأثیر می گذارد

10- از زمان بیکاری خود لذت ببرید

زمان صرف شده برای اوقات بیکاری و تنیلی نیز به ما کمک میکند تا ریلکس و مجددا پر انرژی شویم و این کار مرا خوشحال میکند

اما درصورتیکه این کار را خیلی زیاد انجام دهم آن برای کم کمتر سالم خواهد بود آن:

- این کار من را ناامید خواهد کرد زیرا من به سمت جلو و چیزیکه میخواهم حرکت نخواهم کرد

- بجای اینکه من را آرام کند من را مضطرب م یکند زیرا من کارهایی که مهم هستند را انجام نمی دهم و این کار میتواند عواقب منفی ای را به همراه داشته باشد

هنوز هم گاهی تنبلی کردن و وقت گذرانی میتواند برای من مفید باشد. من دریافته ام که زمانیکه شما درمورد نحوه وقت گذرانی خود فکر می کنید، مهم نیست که یک استراحت 10 دقیقه ای باشد یا یک روز یکشنبه کامل، و از آن زمان برای انجام کاریکه واقعا از آن لذت می برید مانند خواندن کتابی که دوست دارید یا تماشای نمایش های تلویزیونی استفاده می کنید، حال شما خوب خواهد بود، سپس آن زمان شادی بیشتر برای شما به همراه نخواهد داشت

معرفی سایت در خبرگذاری مشرق

من یاد گرفته ام که زمانیکه من زمان های بیکاری خود را به این شیوه آگاهانه تر می گذرانم انگیزه و انرژی بیشتری برای برگشتن به کار دارم. بنابراین مطمئن می شوم که از وقت بیکاری خود بهترین استفاده را ببرم زیرا میدانم که آن به شیوه های متعدد به نفع من است.

شروع کنیدترس از شکستمراقب باشیدموفقیت
;کارشناس ارشد مهندسی it -
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید