ویرگول
ورودثبت نام
آکادمی زبان تات
آکادمی زبان تات
خواندن ۳ دقیقه·۳ ماه پیش

کالوکیشن های argument در انگلیسی کدام هستند؟

سلام دوستان گرامی، کالوکیشن ها بخش مهمی از زبان انگلیسی هستند و نقش مهمی در آزمون آیلتس (IELTS) ایفا می‌کنند. همانطور که می‌دانیم، بخش‌های اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس دو بخش مهم از آزمون آیلتس هستند. داشتن مهارت در کاربرد درست واژگان و کالوکیشن‌های مناسب در این دو بخش از آزمون بسیار اهمیت دارد؛ زیرا باعث می‌شود گفتار و نوشتار شما طبیعی و همانند گویشوران بومی به نظر برسد. ادامه مطلب به بررسی کاربرد و کالوکیشن های argument پرداخته شده است.با ما همراه باشید.

در این درس از آکادمی زبان تات به کاربرد و کالوکیشن های argument در انگلیسی می پردازیم:

x doesn’t make any sense

X عاقلانه/منطقی نیست.

follow an argument

دنبال کردن یک بحث/ استدلال

His lecture just didn’t seem to make any sense. I couldn’t follow his argument at all. Could you?

به نظر می رسید سخنرانی او هیچ منطقی نداشت. من اصلاً نتوانستم استدلال او را دنبال کنم. تو توانستی؟

do research

انجام تحقیق

support an argument

حمایت از استدلال

I’ve spent the last week doing my research. Now I’ve got lots of facts and figures to support my argument.

من هفته گذشته را صرف انجام تحقیقات خود کرده ام. اکنون من حقایق و ارقام زیادی برای حمایت از استدلال خود دارم.

Chancellor

صدر اعظم، رئیس دانشگاه

put forward an argument

مطرح کردن/ ارائه دادن یک دلیل

raise taxes

افزایش مالیات

raise money

جمع­ کردن پول

put forward a persuasive / compelling argument for / against sth

مطرح کردن دلیل قانع کننده‌ای برای/ برعلیه

In his speech, the Chancellor put forward a very persuasive argument for raising taxes.

صدراعظم در سخنرانی خود دلیل بسیار قانع کننده ای برای افزایش مالیات ها ارائه داد.

I don’t accept the argument that + S

من این نظر را قبول ندارم که…

I don’t accept the argument that adults should always be obeyed just because they are adults!

من این نظر را قبول ندارم که همیشه باید از بزرگسالان اطاعت کرد فقط به این دلیل که بزرگسال هستند!

Hear all arguments for and against sth

شنیدن تمام نظرات موافق و مخالف با چیزی

Vote on / for / against sth

رای دادن درمورد/به­نفع/ برعلیه چیزی

Now that we have heard all the arguments for and against the proposal, I think we should vote on it.

اکنون که همه نظرات موافق و مخالف این پیشنهاد را شنیدیم، فکر می کنم باید به آن رای دهیم.

Have a compelling argument for sth.

داشتن یک استدلال قابل قبول در مورد چیزی

banning fox hunting

ممنوعیت شکار روباه

The animal rights people have a compelling argument for banning fox hunting. I’m certainly persuaded.

طرفداران حقوق حیوانات استدلال قانع کننده ای برای ممنوعیت شکار روباه دارند. من قطعاً متقاعد شدم.

X is a feeble argument against Y

X استدلال ناچیزی/پوچی/واهی/ضعیف علیه Y است.

Asylum seeker

پناه جویان

The unemployment issue is a pretty feeble argument against asylum seekers, I’m afraid.

می ترسم موضوع بیکاری استدلال ضعیفی علیه پناه جویان باشد.

The most telling argument for sth.

گویاترین دلیل برای چیزی

wearing seat belts

بستن کمربند

The most telling argument for wearing seat belts is the number of lives they save each year.

گویاترین دلیل برای بستن کمربند ایمنی، تعداد جان‌هایی است که هر سال نجات می دهند.

strong arguments

دلیل محکم

euthanasia = mercy killing

اتانازی/ مرگ خودخواسته

There are strong arguments for and against euthanasia.

دلایل محکم برای و علیه اتانازی وجود دارد.

I find your argument a bit woolly / thin / feeble #  persuasive/ compelling / strong / convincing

به نظر من دلیل شما کمی مبهم/ ضعیف ≠  قانع کننده/ محکم است.

I find your argument a bit woolly. I’m not really convinced by it.

به نظر من استدلال شما کمی مبهم است. من واقعاً با آن قانع نمی شوم.

برای مطالعه ادامه مقاله لطفا اینجا را کلیک کنید.

امیدوارم این آموزش نیز برایتان مفید واقع شده باشد.

کاربرد و کالوکیشن های argument در انگلیسیکالوکیشنآیلتسگرامر زبان انگلیسیکالوکیشن چیست؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید