ویرگول
ورودثبت نام
taurusologymyletters
taurusologymyletters
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

نامه به جین ایر

جین عزیز، مجبورم بی ادبی معمولم را کنار بگذارم و به زبان بیش از حد کتابی قرن تو برایت بنویسم.

فقط نوشتن برایم مانده است...دوست عزیزم دستی که به عنوان کمک به سمتت دراز کرده ام را پذیرا باش بگو چگونه تصمیم گرفتی خاطرات دوران پرورشگاه را فراموش کنی و معلم بشوی.

بگو که چگونه توانستی در برابر آنهمه لیدی دل آقای روچستر را ببری و از لحظه ای که گفت زیبا نیستید و تو گرفته شدی و حتما گریه کردی. بگو. گفتنت مرا کمک میکند. روز عروسیت و فاش شدن آن راز و پایبندی به اخلاقیاتت. آن چند روز سخت و رسیدن به آن خانه...

اگر با آن میسیونر ازدواج میکردی چه می شد؟؟؟ جملاتی داری که میپرستمشان جملاتی که به ادوراد گفتی...درباره ثروت و زیبایی البته جملاتت به آن میسیونر بیشتر به دلم نشست : گفتی من اگر با شما ازدواج کنم خواهم مرد.

ولی من داستانت را عوض میکنم بله عوض میکنم من زمانی عاشق شوهر شما؛ ادوارد روچستر بودم اولین عشق دوران کودکیم بود...مردی که چند سال از من بزرگ تر است من دختری ساده...مثل شما که بین آن همه دختر پول پرست و البته زیبا و کتاب نخوان دل او را میبرم. ادوارد منشا اولیین احساسات من شد که پلی هم به واقعیت زد و تا سال ها فقط عاشق مردان سن بالا می شدم. بله من داستانت را عوض میکنم وقتی که از پرورشگاه میروم در حالی که چندین بار توسط مستخدم به من تجاوز شده است. معلم رقص یک دختر بچه ی ثروتمند میشوم...پنهانی با پدرش ارتباط برقرار میکنم و وانمود میکنم که عاشقش نیستم. بعد هم که راز زن داشتنش فاش می شود حس میکنم وقت رفتن است و به سمت سرنوشتی دیگر می روم. به خانه ی میسیونر که می رسم او را اغفال میکنم و به گناه میکشانمش. خانه اعیانی آتش میگیرد و ادوارد چشم و یک دستش از بین میرود. من هم از طریق فیسبوک متوجه این ماجرا شده و باز به او بر میگردم در حالی که باید برای برگرداندن ثروت وادامه معیشت به شغل شریف استریپر گری مشغول شوم. جین ایر قرن ما ....دتس هو دیس سنچوری ورکس. آن جین ایر قدیم...آه دیگر هیچکس برایش تره خرد نمیکند.

اما تو بگو همان داستان قدیمت را بگو بگو تا قبل از اینکه افسانه شود تا قبل از اینکه فراموش شود...این قرن داستان تو را نمیخواهد اما من از تو مینویسم تا بمانی. بازهم برایت میفرستم.


t.me/taurusology

نامهجینایرزنانگی
+معتقد به جذابیت انکار ناپذیر ابتذال +علیهِ جذبِه ی قرابت +متولد ثور +taurusologymyletters@gmail.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید