ویرگول
ورودثبت نام
خدیجه جمشیدی
خدیجه جمشیدی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

تپش.تپش.وای از تپش وای از دل دیوانه


شاید فکر کردیدمی خواهم براتون آهنگ لیلا فرهررا بخوانم ویه یادی از آن روزا کنیم .ها

نه جانم:بحث فلسفی هست اگه حوصله اش را نداری از همین حالامی گم بهت نمون اینجا.بله دیگه خوب ما اینیم دیگه

از شوخی بگذریم وارد این وادی احساس بشیم ببینیم آخر دستمون می آید که احساسات وعواطف وعشق وعاشق شدن وخلاصه مخلص کلام تخصیراین یه مشت قلب صنوبری هست یا عقل وکار مغز ناکردار ماست .

شما چی فکر می کنید؟چطوریاست،یعنی وقتی دلت برای کسی می سوزه ،یا از کسی خوشت می یاد ویا اینکه حالت از یه نفر به هم می خوره ،اینها همه دست کدوم عضو از اعضای رییسه بدن هست .از کجا دستور می گیرند ،این قلبه که فرمان می ده یا مغزه؟که شماراتو این شرایط قرار می ده؟اگر کار قلب به تنهایی هست که پس باید باپیوند قلبکه برای کسی انجام می دهند تمام عواطف واحساسات هم باهاش انتقال پیدا کنه،ولی خوب تا حالا که دیدیم خیر همچین اتفاقی رخ نداده آن آدم همون آدم ثابقه ،فقط با یه عضو جدید که همون قلبشه کار خون رسانی ومسولیتهای خودش انجام می دهدوبه این کارهای احساسی که صاحب جدیدش داره کاری نداره.انگار نه انگار که از خودش اختیاری داشته باشه.

خوب پس پرونده قلب با این حساب می ره کنار .

پس شما فکر می کنید همه کاره مغزه که دستور میده عاشق شو؟متنفرشو؟دلسوزی کن؟

یا هزاران احساس دیگه که روزانه سراغ ما می یاد.اگر مغز همه کاره هست ،پس چرا می گیم فلانی یه حرفی زد ویا یه کاری کرد قلبم را شکست ،دلم را سوزاند ،؟

من که فکر می کنم پای یه سوم شخصی در کاره .

شما چی فکر می کنید؟وقتیدر مورد یه موضوعی با دیگران صحبت می کنیم یا پیرامون یه مسئله حرف می زنیم ومی گویم دلم می خوادیعنی چی؟

یعنی قلبم گواهی می ده یا مغزم دستور می ده،

نه جانم من که اینطوری فکر نمی کنم دست از ما بهترون توکاره!چی .؟؟نکنه فکر کردید منظورم شیاطین واجنه هستند.خیرررررررر....

منظور من تصمیم گیرنده اصلی هست که به همه این اعضا دستور می ده چرا که اسمش نفس

بله یه وقت اماره است ،یه وقت لوامه است ؛ووبعضی وقتها هم مطمئنه

خلاصه که فرمون این بدن دست نفسمون هست اگه قلب ومغز وکلیه وهمه اعضارا هم عوض کنیم آن را نمی توانیم عوض کنیم مگه با استعانت از خداوند وکمکاز ائمه سلام الله علیها.

که شاید آنها عنایتی بکنند وما بتوانیم احساساتمان را در مسیردرست هدایت کنیم .

وحب وبغض هامون را برای خدا به همه موجودات وهم نوع هامون داشته باشیم .

خلاصه کهالتماس دعای فراوان از همه شما خوانندگان جان

اگه یه راه خوب ودرست درمان برای کنترل این نفس پیدا کردید من را هم در جریان قرار بدید،به خدا دعا گوتان می شم

من که هر روز در تلاطم وجنگ بین این نفوس گیر کردم ونمی دانم چه از چه راهی می شود به آرامش رسید.

اسلام علی من التبع الهدی

#قلب#مغز#نفس#عشق#احساس

مغز
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید