ویرگول
ورودثبت نام
خدیجه جمشیدی
خدیجه جمشیدی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

شکر گزاری

به نام خداوند بخشنده مهربان

خدایا شکرت به پاس تمام نعمتهایی که به ما دادی چه نعمت هایی که می بینیم ودرک می کنیم وچه نعماتی که به خاطر جهل ونادانی از ان بی خبریم خدایا تو را سپاس برای اینکه من را موحد افریدی چرا که بسیاری از انسانها در روی این کره خاکی از سنگ وچوب و...برای خود خدایان فراوانی تراشیدند ولی من به تو خداوند یگانه وبی همتا بی نیاز که نه زاده شده ونه فرزندی دارد ایمان دارم خدایا تو را سپاس برای اینکه در بین تمام مخلوقات وموجودات ومصنوعاتت من را انسان افریدی وبه فرموده خودت اشرف مخلوقات قرارش دادی وبه خودت افرین گفتی برای خلق انسان پروردگارا ممنونم که من را زن خلق کردی تاهم جنس ظریف ولطیف تری باشم وهم شش سال زودتراز مردان من را مکلف کردی که تو را بشناسم و فرامینت رافرمانبردار باشم.سپاس که من رادرسرزمین ایران بدنیا آوردی جایی که نوای روح بخش اذان از منارهای مساجد وزیارت گاها بگوش می رسد که همان اقرار به توحید ونبوت وامامت است وهر روز لااقل روزی سه بار مردمرا توصیه به کارهای نیک وفلاح ورستگاری دعوت می نمایند. خداوندا سپاس که من را جز امت محمد(ص)قراردادی چرا که دینت را با پیامبری او وجانشینش علی (ع) به اتمام رساندی ودرود بر تو که من را در یک خانواده شیعه قراردادی پدرومادر متدین نسیبم کردی وزیر سایه انها پرورش یافتم تو به من سعادت داشتن خواهر وبرادر دادی من را لایق داشتن دایی وخاله وعمو وعمه کردی وهمیشه وهمه حال تو را سپاس برای بی نهایت نعمت که قابل شمارش نیست وزبان من قاصر از شکر آن به قول خواجه عبدالله انصاری که در الهی نامه اش می فرماید هر نفسی که فرو میرود ممد حیات است و چون بر می آید مفرح ذات پس در هر نفس دو نعمت و دو شکر : از دست و زبان که برآید کز عهده ی شکرش به درآید /بنده همان به که ز تقصیر خویش عذر به درگاه خدا آورد/ ورنه سزاوار خداوندیش کس نتواند که به جا آورد


شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید