ویرگول
ورودثبت نام
amin
amin
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

تجربه یک خرید درست !

محمد که رفیق چندین ساله من میشه همیشه وقتی می‌خواد خریدی انجام بده، اول که فقط یک هفته هرروز زنگ میزنه که بیا بشینیم پا سیستم ببینیم کدوم بهتره بعد تازه وارد پرسه انتخاب چند مدل از چیزی که میخواد میشیم که دوباره باید از بین اونا یکسری رو جدا کنیم تا به یه نتیجه ای برسیم . خلاصه ایندفعه خریدی که داشت میخواست یک مودم adsl برای خونشون بگیره رفتیم نشستیم پای اینترنت که ببینیم چه مودمی خوبه براش که کارشو راه بندازه یه عادتی هم که داره اینه که خیلی سخت پسنده تو هر چیزی . من یه چندتا مدل از مارک های مختلف که پرفروش بازار هم بودن مثل Dlink - TP-link رو براش فرستادم خودشم چندتا مدل رو پیدا کرده بود قیمتارو هم از سایت ها و ترب ایمالز درآوردیم که میریم بازار قمتا دستمون باشه .

یکی از رفیقای محمد بهش گفته بود که بهترین کار اینه که قبل از خرید، یک سری نکات را در نظر بگیری. محمدم که همیشه می‌خواست همه چیز رو دقیق بدونه، تصمیم گرفت خودش دست به کار بشه.

چهارشنبه بعد از ظهر، زنگ زد به من که بریم برای خرید منتها من نمیرسیدم که باهاش برم بعد از کلی بالا پایین کردن اینترنت تصمیم گرفت بره همون سمت پاساژ کامپیوتر که خرید کنه . اونجا هم کلی مغازه رو بالا پایین کرد چون هرکی یه چیزی میگفت بهش بعد از هرکدوم هم دوباره زنگ میزد به من که چیکار کنم هرکی یه چیز میگه .

بالاخره بعد اینکه کلی گشته بود یه جارو پیدا کرد که هم قیمتاش اوکی بودن هم اینکه بیشتر مدل هایی که پیدا کرده بودیم رو داشتن .

محمد هم با کلی اطلاعاتی که توی سرش جمع کرده بود، شروع کرده بود به صحبت کردن: "آقا، من می‌خوام یه مودم ADSL بخرم. ولی خیلی چیزها شنیدم، نمی‌دونم چی بهتره! بعضیا می‌گن تعداد آنتن مهمه، بعضیا می‌گن سرعت وای‌فای و بعضیا هم می‌گن برندش مهم‌تره."

فروشنده هم که انگار تجربه خوبی تو این زمینه داشته بهش گفته که : "آره جوون، همه اینا مهمه، ولی اول از همه باید ببینی که نیازت چیه. مودم‌هایی که تعداد آنتن بیشتری دارن، معمولا برد وای‌فای بهتری دارن. ولی اگه خونت کوچیکه و مودم توی مرکز خونته، یه مودم دو آنتنه هم کارت رو راه می‌ندازه."

محمد که انگار قضیه براش روشن‌تر شده بود، گفت: "خب پس به نظرتون اگه یه مودم دو آنتنه بگیرم، کافیه؟"

فروشنده با نگاهی که انگار تمام مودم‌های مغازه را یک‌جا بررسی کرد، گفت: "بله، ولی حواست باشه که مودم حتماً با اپراتور اینترنتت سازگار باشه. بعضی وقت‌ها مودم‌های خیلی پیشرفته ممکنه با همه اپراتورها خوب کار نکنن."

رفیق منم که از صحبت‌های فروشنده خیالش راحت شده بود، یک مودم دو آنتنه از برند معتبر رو انتخاب کرد. وقتی که فروشنده مودم را به او داد، گفت: "یادت باشه، هیچ مودمی همیشه بی‌نقص نیست. مهم اینه که به نیازت بخوره و بتونه برات کار کنه."

خلاصه مودمه رو سریع گرفته و اومده خونه ، کارم که تموم شد سریع رفتم خونشون مودم رو براش وصل کردم که سریع کارش راه بیوفته که این بار اینترنتش بدون هیچ قطعی و با سرعت خوبی کار می‌کرد . اون روز فهمید که خرید درست، یعنی بدون استرس و بر اساس نیاز واقعی خودت، تصمیم بگیری.

از اون به بعد، محمد هر وقت می‌خواست چیزی بخره، اول به نیازش فکر می‌کرد و بعد میره دیگه دنبال خریدش .

اون فروشگاهی هم که پیدا کرده بود اسمش لاین نت بود که هم تو ترب دیده بودیم هم فروشگاهش رو پیدا کرده بود که بنظر هم قیمیتی اوکی بودن هم اطلاعات خوبی تو این حوزه داشتن .

خریدمودممودم adslمودم فیبر
سلام من امین هستم . کارشناس شبکه های کامپیوتری که چندسالی هست تو این زمینه فعالیت میکنم . اینجا بیشتر از تجربیاتم در این زمینه براتون پست میذارم .
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید