ویرگول
ورودثبت نام
تهران زیبا
تهران زیبا
خواندن ۲ دقیقه·۱۴ روز پیش

چرا PDR؟

صافکاری پی دی آر یکی از جدید ترین متد های تعمیر بدنه خودرو می باشد که چند سالی است وارد بازار کار ایران شده است و محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده است. در پی دی آر اشخاص بدنه را به نرمی ماساژ می دهند تا سطح فرورفته بیرون بیاید. روزای اولی که ماشینم رو خریده بودم به خودم قول دادم تا جایی که میتونم باهاش تصادف نکنم. چون با زحمت زیادی تو این شرایط اقتصادی اون رو خریدم و حیف بود. بخاطر همین خیلی مواظب بودم. تا این که یک روز پشت چراغ قرمز یه ماشینی بهم زد! تقریبا یه قسمت کوچیکی از صندوق قر شده بود و خیلی عصبانی شدم. بعدش با مقصر رفتیم تو یکی از خیابون های تهران دنبال صافکار. یه آقای جوانی اونجا بود اومد به ماشین یه نگاه انداخت و گفت که این و با PDR درمیارم خیالت راحت! این شد که تصمیم گرفتم برم و بیشتر راجبش مطالعه کنم.


این عمل با ابزار های مخصوص PDR از جمله میله، پنل نور، ضربه زن و ... انجام می شود که تعداد خیلی زیادی دارند. اگر دوست دارید با نحوه کار با لوازم پی دی آر آشنا بشید، ویدیو های پارسیان تول رو ببینید و یا روی لینک زیر بزنید.

https://www.aparat.com/parsiantool

اما سوالی که برای خیلی از دوستان مطرح میشه اینه که خب صافکاری PDR چه فرقی با سایر روش ها داره؟ به طور کلی این مزیت ها رو داره:

· صرفه جویی در زمان

· حفظ رنگ فابریک بدنه

· فشار جسمانی کمتر به صافکار

· تمیزی محیط کار

· دقت و بازدهی بالا

یادمه توی کتابی راجب ماشین ها خونده بودم که این جمله زیر رو می گفت:

صافکاری پی دی آر مانند یک اسلحه ی تک تیر انداز عمل می کند.

این جمله قدرت پی دی آر رو به کاملی نشون میده چون حتی برای صاف کردن ریز ترین قری ها به شعاع یک میلی متر هم ابزار وجود داره.

البته فقط اشخاص صافکار نیستند که به اون علاقه دارند و خیلی از مشتریانی که ماشینشون ضربه میخوره هم اصرار دارند که PDR انجام بشه چون اینجوری رنگ ماشین نمیپره و ارزش خودش رو حفظ میکنه. بنابر این میتونیم نتیجه بگیریم که از هر طرف حساب کنیم برده.

خیلی ممنون که این مطلب رو خوندین؛ اگه سوال یا نظری دارید، حتما بنویسید.

پی دی آرصافکاریصافکاری پی دی آرابزار صافکاری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید