برخی از علمای فلسفه میگویند «انسان» حیوان ناطق است؛ در چیستی انسان بحثها بسیار است ولی چیزی که اکثر انسانها به آن عقیده دارند این است که موجودیت انسان پیشرفتهشدهی حیوانات است! اصلیترین جزء هر حیوان غریزهی اوست و این غریزه همیشه به حیوانات فرمان تولید مثل میدهد، در جایی خواندم که:
غریزهای درونی تمام موجودات را هدایت میکند. یک دانه هدفی جز این ندارد که به خورشید برسد و آسمان را لمس کند. درخت در همه جهات رشد می کند، وقتی نهایت رشدش را کرد گلهایش به شکوفه مینشینند. مدتی بعد گلها می پژمرند و به زمین می افتند و دوباره به بذر تبدیل می شوند و به این ترتیب همان سفر دوباره آغاز می شود. این چرخش در تمامی طبیعت مشهود است.
و این تولید مثل است که ضامن بقای هر چیزی است و عدم توانایی تولید مثل موجب رنجشهای بسیاری برای حیوانات میشود؛ اسلام در حقوق حیوانات به این امر اهمیت داده و حدیث نبوی میگوید:
«لعن اللّه من مثل بدواجنه» لعنت خدا به کسى که حیوانات اهلى خود را مثله (عقیم) کند.
انسان هم موجودی دارای غریزه و میل جنسیست که اگر به این میل پاسخ داده نشود، فرد مشکلات روانی پیدا میکند. مگر میشود اسلام به این مسئله توجهی نکند؟
همجنسگرایی در حالت کلی یعنی گرایش عاطفی و جنسی به همجنس خود و نه جنس مخالف که در جوامع غربی و بعضی از متخصصان روانشناسی، این گرایش یک امر طبیعیست که ممکن است در هر فردی وجود داشته باشد؛ حتی بعضی از حیوانات نیز چنین گرایشاتی دارند.از نظر من این گرایش یک امر حقیقی و عادی است که در هر انسانی وجود دارد و نمیتوان با انکار آن وجود آن را از بین برد.
مسئلهای که وجود دارد این است که این گرایش در اصل چه نوع گرایشی است؟ یک گرایش عاطفی یا جنسی؟ یعنی اصل این گرایش از نوع عاطفی است یا جنسی؟ فرد، عاشق همجنس خود شده یا عاشق آلت جنسی او؟ و پاسخ به این پرسش میتواند راهگشای مسئله همجنسگرایی با توجه به مبانی اسلامی باشد. تحقیقات میدانی و نظرسنجیها نشان میدهد که افرادی که خود را همجنسگرا میدانند بیشتر تمایل و گرایش عاطفی دارند نه جنسی و ابتدای تشخیص این گرایش، از جنس عاطفی بوده است؛ نتیجه این بود که جنس این گرایش عاطفی است، همجنسگرایان عاشق همجنسهای خود میشوند نه آلت جنسی همجنسشان. بنابراین چه اهمیتی دارد که آلت جنسی شریک زندگی آنها چیست؟
اسلام لواط را به هر شکل نهی کرده و مجازاتهای بزرگی برای این عمل در نظر گرفتهشده است و هیچ راه شرعی برای اینکار وجود ندارد ولی آیا خدا هیچ راهی برای رفع این خواسته و گرایش در انسان قرار نداده؟ یعنی خدای حکیم که چنین گرایشی در انسان قرار داده، راه اجابتی برای آن نگذاشته است؟
دلیل اصلی اسلام برای مخالفت با لواط آن است که این عمل شرایط تولید مثل را از بین میبرد و موجب عدم ارضای یکی دیگر از خواستههای غریزی میشود. پاسخ غربیها به این مسئله دو چیز است، رحم اجارهای (مراد روشی است که در آن اجاره رحم زن، همراه با تخمک اوست. یعنی نطفه مردی را در رحم غیر همسرش تزریق کنند تا وی از این طریق صاحب فرزند گردد) و فرزندخواندگی. در روش اول که از نگاه دینی در مورد آن اختلاف نظر هست، یکی از شرکای رابطه از حق تولید مثل محروم میماند و در روش دوم در حقیقت هر دو فرد از این عمل محرومشدهاند؛ در هر دو روش فرزندان در آینده مشکلاتی دارند که یک فرزند معمولی نخواهد داشت؛ پس برای ارضای همجنسگرایی باید از روشی استفاده کرد که هم تولید مثل قطع نشود و هم گرایشات عاطفی ارضا شوند.
کلمه LGBT شامل چهار عنصر اصلیست که L یعنی لزبین (همجنسگرایی مونث)، G یعنی گی (همجنسگرایی مذکر)، B یعنی بایسکشوال (دوجنسگرایی) و T یعنی ترنسجندر (تراجنسیتی) و به افرادی اطلاق میشود که در گرایشات خود در یکی از گروههای ذکر شده قرار بگیرند. یکی از این گروهها، گروه تراجنسیتی است که در جامعههای مختلف به آنها کمتر توجه میشود و در عوام به آنها افراد دوجنسی گفته میشود، کسانی که ظاهری از یک جنس دارند اما آلت جنسی آنها از جنسی دیگر است.
با کنار هم گذاشتن گروههای LGBT میتوان به این ایده رسید که شاید شریکان همجنسگرایان همان افراد تراجنسیتی باشند؛ اما کدام نوع از آنها؟ کسانی که از نگاه عاطفی و احساسی، همجنس افراد همجنسگرا هستند و از نظر آلت جنسی متفاوت و به همین سبب توان تولید مثل و ارضای عاطفی برای هر دو طرف به وجود میآید. تنها مشکلی که متصور است ارضا گرایشات جنسی است که با ابزارهای مختلف جنسی قابل رفع است و این یعنی راهی که از نظر شرعی مشکلی ندارد و به نفع هر دو گروه است.
در نگاه برخی از افراد، انسان حیّ متألّه است و شاید به همین علت دین الهی برای او نازل میشود، دینی که بسیار پیشرفتهتر از دین حیوانات است. دین چه میگوید؟ یکی از اهداف اصلی دین نشان دادن راه و روش درست برای انجام هر کاری است که انسانها باید انجام بدهند. در اسلام که تکاملیافته ادیان گذشته است، این راه و روشها به نوعی ارائهشدهاند که مشکلات مختلف را پاسخگو باشد. لواط از جمله کارهایی است که اسلام به دلیل مشکلات آن با آن مخالف است و راه جایگزین آن که در این نوشتار گفته شد میتواند راه جایگزین این گرایش باشد که مشکلاتی برای فرد، جامعه و خانواده نیز ندارد و منع دینی نیز ندارد.
پینوشت اول: تمام سعی من این بود که در این نوشته توهینی به هیچ گروهی وجود نداشته باشد و صرفا راه مدنظر خودم برای همجنسگرایان توضیح داده شود، در صورت مشاهده لطفا در نظرات به من گزارش دهید.
پینوشت دوم: در این نوشته سعی شد گام به گام چرایی مخالفت با لواط توضیح داده شود و نه همجنسگرایی، عقیده شخصی من همانطور که گفته شده این است که این گرایش یک گرایش ذاتی در هر فرد است و دلیلی برای انکار و مخالفت وجود ندارد.
پینوشت سوم: در این نوشته سعی شد از کلمات نامناسب استفاده نشود و کل متن مغایر با قوانین ویرگول قرار نگیرد؛ لطفا در صورت مشاهده، گزارش فرمایید.
پینوشت چهارم: نظرات شما را به دقت میخوانم و پاسخگو هستم، متشکرم که تا اینجای متن را مطالعه کردید ؛)