مایكروسافت كنفرانس مراسم ای تری خود را به اتمام رساند. ساعتی شامل كیانو ریوز و ماشینی كه با لگو ساخته شده است و البته مهم تر از همه، جزییات كوتاهی از اكس باكس آینده با نام پروژه اسكارلت!
آقای مت بوتی ریاست استودیو های بازیسازی اكس باكس در نشستی كه با یوروگیمر داشته است اطلاعات بیشتری از این كنسول منتشر كرده است كه متن كامل مصاحبه را در ادامه مشاهده می كنید:
شما بالاخره برای کنسول جدید یک نام انتخاب کردید و در موردش صحبت می کنید، سال گذشته آقای فیل اسپنسر در مورد کنسول های نسل آینده صحبت کرد و امسال فقط یک کنسول رو دیدیم، برا سال آینده باید منتظر چه باشیم؟
در مورد هر چه که قرار است صحبت کنیم، صحبت کردیم. بیشتر از آن چه که در ویدئو ی معرفی اسکارلت و صحبت های فیل انجام شد حرفی نداریم.
شما از کلمه ی کنسول به جای کنسول ها استفاده کردید…
اسکارلت کنسول ما برای ۲۰۲۰ است، چیزی که دوست دارم از دید یک بازیساز به شما بگم این است که اسکارلت راه های جدیدی برای طراحی بازی آزاد می کند. خیلی ها بازی ها رو با توجه به زمان بارگذاری طراحی می کردند، حال با وجود قدرتی که با SSD داریم می شود بازی ها رو بدون توجه زیادی به صفحه های طولانی بارگذاری طراحی کرد. به احتمال زیاد در زمان ویژه ای در تاریخ طراحی بازی هستیم، وقتی که به کنسول جدید سرعت و کارایی جدید ارائه می دهیم، وقتی با استفاده از فضای ابری بازی چندین نفر را در یک دیتا سنتر اجرا می کنیم… تمامی این ها به همراه ارتقا سخت افزار می تواند انقلابی مثل تبدیل بازی های دو بعدی به سه بعدی باشد.
بازی بزرگ مايکروسافت برای سال آینده Halo Infinite می باشد و برای اسکارلت منتشر خواهد شد اما این بازی به عنوان بازی میان نسلی برای خانواده ی اکس باکس وان نیز منتشر می شود، برای آن هایی که بازی را بر روی اسکارلت خریداری می کنند چه تفاوتی با نسخه ی اکس باکس وان وجود دارد؟
ما هم اکنون در مورد ویژگی های هیلو نمی خواهیم صحبت کنیم، آن چه که می توان گفت این است که تیم های فرست پارتی ما دسترسی مستقیم به تیم سازنده ی اسکارلت را دارند در نتیجه می توانند از مهم ترین ویژگی های این کنسول برای پیاده سازی در بازی های خود بهره ببرند. هدف ما اجرای هیلو در کنسول های اکس باکس وان به خوبی ممکن است ولی در اسکارلت بهترین تجربه را نشان خواهد داد.
پس چیز هایی که به آن اشاره کردید همانند استریم بهتر بازی و بارگذاری سریع تر در بازی ها شامل هیلو در اسکارلت می شود؟
-این طور فکر کنید که تراکم بیشتری وارد بازی خواهیم کرد، ما می دانیم هیلو چگونه بازی ای است و چه جزئیاتی باید رعايت شود. با قدرت SSD قادر خواهیم بود که دنیای بازی را بدون محدودیت های دیگر سخت افزاری به سریعترین زمان ممکن به دید بازیباز آوریم.
در مورد این بازی و کنسول ها، اگر یک اسکارلت و اکس باکس وان اکس وجود داشته باشد، نسخه ی بازی تفاوت زیادی در این دو دارد؟
ما هم اکنون می توانیم در بازی های PC این انتخاب را بسنجیم، فرضا این بازی بر روی دو کارت 1080 انویدیا بهتر است یا یک لپتاپ ساده؟ بازی ای که می سازیم باید به اندازه لازم باهوش باشد تا بتواند از قدرت هر سیستم ممکن بهترین استفاده را ببرد.
در کنفرانس عناوین زیادی را معرفی کردید ولی چندان عناوین انحصاری از استدیو هایی که به تازگی به شما پیوستند نديدیم، آیا آن ها را برای سال آینده گذاشته اید؟
ما ۶۰ بازی را روی استیج آوردیم که ۱۴ تای آن از سمت استدیو های اکس باکس بودند، به نظر ما باید مدتی توقف کنیم و به استدیو هایی که این عناوین را ساختند شناخت بهتری بدهیم، مشخصا بسیاری از عناوین را نشان ندادیم که در آینده به آن ها اشاره خواهیم کرد.
بسیاری از طرفداران Fable منتظر اطلاعاتی از این بازی بودند…
همانطور که گفتم برای بسیاری از عناوین باید منتظر ماند و دید که در سال آینده چه خواهد آمد.
در مورد اسکارلت ادعا این است که ۴ برابر بیش از اکس باکس وان اکس قدرت دارد، این را بیشتر توضیح دهید.
چند چیز است، ترکیبی از سرعت نه تنها SSD بلکه پردازنده، کارایی کارت گرافیک و رم. بزرگترین هدف ما کنار گذاشتن مشکلاتی همچون صفحه های بارگذاری است.
تا جایی که صنعت بازی سازی در آن مشهور است صحبت از آینده ی نرم افزاری و سخت افزاری می باشد، بسیاری دیگر نیز از قرار دادن SSD در کنسول یا قدرت بیش از حد صحبت کرده اند، چه چیزی اسکارلت را ویژه می سازد؟
باید به صورت یک بسته بندی نگاه کرد، بازی هایی که می خواهید بازی کنید، انجمنی که می خواهید در آن وجود داشته باشید، اسکارلت مجموعه ای از بازی کردن در هر جا می باشد، چه در خانه و یا با استفاده از xCloud در هر جا که باشید. من فکر می کنم در این دو سال، آینده ی بازی ها تا ۲۰ سال تغییر می کند و بازی ها مثل فیلم و آهنگ قادر خواهند بود با شما هرجا بروند.
شما همچنین برنامه های نرم افزاری ای دارید که که بازی ها را بر روی پلتفرم های رقیب عرضه می کند، این چطور تغییر خواهد کرد؟
این تصمیم به این ختم می شود که ‘کاربران چه انتظاری دارند؟’ ما نمی خواهیم یک بازی را برای یک پلتفرم مشخص لیست کنیم، فرضا معرفی عنوان Flight Simulator را دیدیم که یک پروسه برای ما می باشد که امیدوارانه آن را بر روی پلتفرم های مختلف به انتشار برسانیم.
برای همین Fable را نشان ندادید؟
ما تصمیم گرفتیم FSX را معرفی کنیم چون با ریشه های مایکروسافت ارتباط ویژه ای دارد، اولین بازی ای می باشد که در تاریخ شرکت منتشر کردیم. اما ممکنه بگید که این بازی PC است و آن هایی که بر روی این پلتفرم بازی می کنند با جوی استیک و سیستم بندی های مخصوص به تجربه ی این بازی می پردازند و ما این بازی را بر روی کنسول اکس باکس می آوریم، چرا؟ چون بسیاری می خواهند این بازی را بر روی کنسول تجربه کنند و ما راهی برای فراهم آوردن آن انجام خواهیم داد.
پس یعنی اگر تعداد زیادی از طرفداران هیلو پلی استیشن داشته باشند…
خب من نمی توانم به جای سونی صحبت کنم ولی با توجه به رابطه ای که با آن ها داریم، که خارق العاده است، می توان دید که با عناوینی همچون ماینکرفت هیچگاه از نظر بروزرسانی دو کنسول عقب نیفتاده اند.
آیا اسکارلت قابلیت اجرای بازی ها بر روی دیسک را نیز دارد؟
بله.