ویرگول
ورودثبت نام
مسعود فردی
مسعود فردی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

هم سفر برو و هم کار کن; سبک زندگی دیجیتال نومدها

اونایی که توی اینستاگرام منو دنبال میکنن خیلی خوب میدونن که عاشق سفر و طبیعتم و اگه فرصت بشه حتما همینکار رو میکنم.

قصه از اونجا شروع میشه که من چند سال بصورت فول تایم و حضوری توی شرکت ها و استارتاپ های مختلف کار میکردم ولی دیگه از این حالت که باید حتما راس ساعت فلان توی شرکت بهمان حضور پیدا کنم خسته شدم.

دقیقا از همینجا بود که زد به سرم تا دیگه سراغ حضوری کار کردن نرم و به جاش دورکاری داشته باشم،‌طوری که هم سفر برم و هم کار کنم.

اون اوایل برام خیلی سخت بود،‌ چون باید هم دنبال کار و پروژه میگشتم و هم هزینه های سفر رو مدیریت میکردم و چون تجربه زیادی نداشتم خیلی جاها به فنا رفتم و هرچی داشتم رو از دست دادم.

ولی رفته رفته یاد گرفتم و اینطوری شد که من وارد سبک کاری فریلنسری با چاشنی دیجیتال نومد شدم.

درواقع کسایی که دیجیتال نومد هستن فقط با یه لپتاپ هرجایی که دوست دارن (البته باید اینترنت باشه) سفر میکنن و همین حین،‌ پروژه های رو انجام میدن و کسب درآمد دارن.

از دور همه چی خوبه (راستش واقعا خوبه ?) ولی کمتر کسی شاید بتونه این نوع سبک کاری رو همیشه ادامه بده،‌ چون یه روزایی میشه که پروژه نداری یا ممکنه سیستم نداشته باشی، اینترنت قطع بشه و کلی اتفاق عجیب و غریب که توی دیجیتال نومدی حتما اتفاق میفته.


پس باید و باید عاشق باشی تا این مسیر رو طی کنی.

درآمد دیجیتال نومدی چطوره؟

راستش نمیخوام الکی کسی رو ترغیب کنم که بیاد و این سبک رو تجربه کنه و یا امید واهی بدم که اگه دیجیتال نومد بشی مطمئنا میتونی کلی پولدار بشی،‌ مثه خیلیا هم دنبال پکیچ فروشی نیستم. ولی بدانید و آگاه باشید که اگه یه مقدار مدیریت مالی خوبی داشته باشید هم کار دارید و هم سفر،‌ که خب طبیعتا هزینه های سفر رو میتونه پوشش بدی و یه زندگی متوسط هم خواهی داشت.


از اونجایی که من اولویت های زندگیم با خیلیا متفاوته و عاشق سفر و تجربه های جدیدم پس برای من این سبک کاری خیلی مناسب و جذابه،‌ اصن لذتش این سفر ها نگم?، مثلا برای من تجربه کار وقتی سراب گیان نهاوند بودم یا وقتی که برای اولین بار غار علیصرد رفتم یا لحظه ای که کنار قلعه ملک بهمن آمل داشتم ماهی میپختم خدایی عجیب غریب لذت بخش بود.


توی همین مدت خیلی چیزای جدید یاد گرفتم، کلی تسک انجام دادم و کلی جلسه آنلاین رفتم که خوشبختانه خیلی کم اتفاق بدی افتاده.
به جز چند مورد کوچولو مثل وقتی که برای دیدن بارش شهاب سنگ رفته بودیم دشت، از شانس من این سفر مصادف شده بود با شب استارت کمپین مارکتینک و به خاطر حجم بالای ترافیک ورودی یهو سرور down شده بود و باید سریع با بخش فنی ارتباط برقرار میکردم تا این مشکل رو هندلش کنیم و خداروشکر اوکی شد.


راستش دیجیتال نومد بودن رو شاید خیلیا علاقه داشته باشن ولی پای عمل که میشه شاید دست بکشن و خب طبیعیه چون باید از حاشیه امن زندگیت بزنی و ریسک های جدید رو تجربه کنی ولی به اون ۲-۳ نفری که خیلی وقته میخوان اینطوری کار کنن و هنوز شروع نکردن میگم که نترس و شروع کن??.

ماها معمولا خیلی زیاد درگیر روزمردگی میشیم و خیلی از فرصت های تفریحی رو از دست میدیم و همین موضوع باعث افسردگی، استرس و بی هدفی میشه. پس حتما برای خودتون یه تفریح درنظر بگیرید و به خودتون استراحت بدید.


عجیب غریبهزینه‌های سفرسفرکاردیجیتال
دیجیتال مارکتری که عاشق تکنولوژیه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید