الگو های طراحی به توسعه دهندگان این امکان رو میده تا بتونند از مباحث شی گرایی به خوبی استفاده بکنند .
این مقاله صرفا برای توسعه دهندگان برای علاقه مندان جاوا اماده شده است که بتوانند با مشکلات پیش رو در هنگام توسعه نرم افزار به راحتی راه حل هایی رو برای حل مسئله به روش سریع و اسان تهیه کنند ...
الگو های طراحی در واقع بهترین راه برای استفاده از شی گرایی هستند ، این الگو ها توسط توسعه دهنگان و محققان برنامه نویسی تهیه شده تا ما بتونیم با سلام و صلوات ازشون استفاده بکنیم .
این داستان از سال 1994 مطرح شد که چهار تا نویسنده به نام اریش گاما ، ریچارد هلم ، رالف جانسون و جان ولیسیدز کتابی رو با عنوان الگو های طراحی منتشر کردن ، که کلی داستان نانوشته رو داخل دنیای برنامه نویسی اغاز کردند . ( معروف بودن به گروه GOF )
حال بریم سراغ استفاده از الگو های طراحی
الگو های طراحی دو تا کاربرد برای شما عزیزان دارد فور اگزمپل 0 - 0 :
وقتی شما در واقع از یک الگو داخل برنامه هاتون استفاده میکنید اگر یکی از هم تیمی های شما الگو رو برسی کنه ، خود الگو با هم تیمی شما صحبت میکنه ، که داستان از چه قرار هست و چه نتیجه رو از کد های شما می تونه بگیره .
الگو های طراحی در واقع یک سری راه حل های تکامل یافته هستند که یادگیری برای توسعه دهنگان کم تجربه راحت تر میکنه . تامام تامام
بریم با همدیگه انواع الگو های طراحی رو برسی کنیم :
می تونیم بگیم به صورت کلی بگیم که ما 23 تا الگوی طراحی داریم ، که داخل سه دسته ی مختلف تقسیم بندی میشه :
( - تو قسمت های بعدی سعی بر اینکه ریز تر به الگو های طراحی بپردازیم و بتونیم برای هر کدوم یه مثال عملیاتی بزنیم - )