گزارشگر ارشد خبرگزاری کوین تلگراف، ریچل ولفسون (Rachel Wolfson) به فستیوال 10 روزه تکنولوژی، فیلم و موسیقی SXSW شهر آستین ایالت تگزاس رفته تا با علاقمندان، متخصصین و فعالان حوزه بلاکچین، کریپتو و وب 3 دیدار و مصاحبه کند.
ولسفون در این فستیوال با دریل دنیلز (Darryl McDaniels) با نام مستعار DMC، عضو موسس گروه هیپ هاپ نیویورکی Run-D.M.C درباره نظرات او راجع به نقص های بزرگ و کلیدی صنعت سنتی موسیقی و همچنین دیدگاه او در همکاری با پروژه بلاکچینی The Song That Owns Itself (STOI) برای حق مالکیت دیجیتال غیر متمرکز صحبت کرد.
Run-D.M.C در دهه 80 و 90 میلادی با موزیک ها و آلبوم های متعددی توانست شهرتی جهانی به دست آورد و به یکی از بزرگترین گروه های موسیقی هیپ هاپ در دنیا تبدیل شود.
در مصاحبه با مک دنیلز، اشتیاق او برای ایجاد تحولی در حق مالکیت هنرمندان از دیدگاه او برای پتانسیل بلاکچین برای تاثیرگذاری روی صنعت موسیقی و بهبود حق مالکیت تولیدکنندگان اثر کاملا مشهود بود. مک دنیلز اظهار داشت که : «Run-D.M.C همواره گروهی بوده که مردم را در کنار هم قرار داده، تغییری ایجاد کرده و سعی کرده اوضاع را بهتر کند.»
STOI یک پروژه بدیع است که قصد دارد برای خلق مدل های حاکمیتی توکنیزه شده برای قطعات موسیقی، از قرارداد هوشمند استفاده کند. بنابر چشم اندازی که در وایت پیپر این پروژه شرح داده شده، این پروژه قصد دارد «برای توانمندسازی هنرمندان و طرفداران آن ها از ابزار وب 3 و بلاکچین استفاده کند.»
اولین توکن غیر مثلی این پروژه با نام God Particle در بازار Foundation به قیمت 0.5 اتر فروخته شد. در روز 14 فوریه، STOI پلتفرم خود را از اتریوم به الگوراند منتقل کرد تا از سرعت بیشتر و کارمزد کمتر این شبکه بهره ببرد و همچنین تاثیر مخرب کمتری روی محیط زیست بگذارد. این پروژه در نقشه راه خود اعلام کرده که به زودی یک DAO حاکمیتی و کلکسیون NFT راه اندازی خواهد کرد.
مک دنیلز در رابطه با آینده صنعت موسیقی و افزایش کاربرد تکنولوژی در آن گفت:
«همه چیز مربوط به حذف واسطه و دلال ها می شود. موضوع بر سر ساخت چیزی است که کاملا همه جانبه است تا همه بتوانند در خلق و ادامه آن دخیل باشند. موسیقی مالک خودش است زیرا مهم ترین چیز موسیقی است. تولید کننده محتوا است که قدرت اصلی را خلق می کند و این قدرت باید همانجا و نزد صاحب اثر باقی بماند.»
منبع : Cointelegraph