ویرگول
ورودثبت نام
علی سجاد
علی سجاد
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

ویژه تایپیست‌ها: نرم‌افزار VLC جایگزین مناسب برای پدال تایپ صدا


با پدال‌های تایپ خداحافظی کنید! VLC فراتر از پدال!
با پدال‌های تایپ خداحافظی کنید! VLC فراتر از پدال!

آیا تاکنون شده خواسته باشید یک فایل صوتی را پیاده‌سازی کنید و یکسره مجبور باشید بین محیط ویرایشگر و پنجره‌ی پخش‌کننده مدیا سوئیچ کنید؟! چقدر اذیت‌کننده است!

برای رفع این مشکل، پدال تایپ صوتی اختراع و تولید شده است. درواقع کاربرد پدال این است موقعی که شما مشغول تایپ‌کردن هستید و دستان شما درگیر تایپ است، با استفاده از تخته الکترونیکی که در زیرپای شما قرار می‌گیرد می‌تواند پخش صوت را متوقف کنید و یا جلو عقب کنید.

علت‌هایی که باعث می‌شود پدال را با قابلیت VLC جایگزین کنید:

1- هزینه پدال

2- کم‌یافت‌بودن پدال در بازار

3- سنگینی و مشکل حمل‌ونقل پدال

4- الزام نشستن تایپیست روی صندلی (جهت فشار مستقیم پا روی پدال)

در این نوشته از ویرگول می‌خواهیم یک جایگزین مناسب و خوب برای پدال‌ها معرفی کنیم تا بدون اینکه از محیط ویرایشگر متن خارج بشوید و در سرعت تایپ شما اختلالی وارد بشود برای قطع و وصل کردن، تنظیم سرعت و عقب و جلوکردن از یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار وی‌ال‌سی استفاده کنید.

ابتدا نرم‌افزار وی‌ال‌سی را از سایت رسمی آن (videolan.org) دانلود کنید. پس از نصب و اجرا از قسمت Tools وارد بخش Preferences بشوید (برای این منظور می‌توانید از کلید میانبر Ctrl+P استفاده کنید) و سپس روی زبانچه Hotkeys کلیک کنید.

در قسمت Action نوع اتفاق مشخص شده و روبروی آن دو بخش Hotkey و Global قرار دارد. تفاوت این دو در این است که اگر کلیدمیانبری را در بخش Hotkey تعریف کنید آن کلیدمیانبر فقط زمانی کار می‌کند که روی پنجره‌ی وی‌ال‌سی سوئیچ کرده‌اید اما کلیدهای‌میانبری که در بخش Global تعریف میشوند، در سراسر ویندوز (به شرط بازبودن برنامه) قابل‌اجرا هستند.

با توجه به اینکه شغل من در وبگاه تایپ 74، پیاده سازی صوت هست و سروکار زیادی با تایپ دارم، جهت راحتی کارم برای Play/Pause کلیدمیانبر Ctrl+Enter را تعریف کردم و جهت Backward (عقب‌گرد) Ctrl+Left و جهت Forward (جلوگرد) Ctrl+Right را انتخاب کردم. همچنین می‌توانید تنظیمات تنظیم سرعت بیان و سایر تنظیمات دلخواه را به نرم‌افزار اضافه کنید.

پنجره تنظیمات شخصی VLC من
پنجره تنظیمات شخصی VLC من

حالا دیگر بدون اینکه از محیط تایپ خارج بشوم و مدام از این پنجره به آن پنجره کنم می‌توانم با سرعت بالا تایپ کنم.

امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.



پدالتایپvlc
وبلاگ شخصی‌ام: http://alisajjad.blog.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید