ویرگول
ورودثبت نام
سارا جهان بخش
سارا جهان بخش
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

اثر موقعیت سریالی ( Serial Position Effect ) در UX

اثر موقعیت سریالی
اثر موقعیت سریالی

بعد یه مدت طولانی سلاااااااااام
من سارام و اینجا باهم قوانین ux رو یاد میگیریم . ??
امروز نوبت یه موضوع باحاله که بهش "اثر موقعیت سریالی" می‌گن ، خیلی ام ساده و جالبه.
به این معنی که ما ، وقتی بخوایم یه چیزی یادمون بمونه ، طبق عادت اول و آخرش رو حفظ میکنیم .

مثلاً وقتی یه لیست از چیزها رو می‌بینیم، چیزهایی که در ابتدا یا در آخر لیست هستند ، بیشتر به خاطر می‌مونن تا بقیه چیزهایی که تو وسط لیستن .

حتی این ایده رو تو طراحی‌های محبوب برندهای معروف مثل اپل، الکترونیک آرتس، و نایکی هم می‌بینیم.

مثلاً در واسط‌ های کاربری (مثل منوها)، اگر عملیات مهم رو تو ابتدا و انتهای منو بذاریم، کاربران بهتر یادشون میمونه . تو طراحی وبسایت یا اپلیکیشن‌ه ا، معمولاً عملیات مهمی مثل "ورود به حساب کاربری" یا "خروج" رو در ابتدا یا انتهای منوها قرار میدن .

?خلاصه الانم که شما آخر نوشته من بهتر یادتون میمونه اینکه سعی کنید تو مراحل طراحیتون این اثر رو رعایت کنید تا موارد مهم مد نظرتون تو ذهن کاربرا باقی بمونه .✨


? مثل همیشه امیدوارم توضیحاتم دوستانه و مفهوم بوده باشه ? اگه سوالی داری یا دوست داری بیشتر بدونی، حتما بپرس! منم دنبال جوابش میگردم و باهم حلش میکنیم ?

راستی من سارام و اگر دوست داشتی میتونی تو ( تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب ) با آیدی : ui_with_sara با من ارتباط بگیری . ??

اثر موقعیتطراحی وبسایتموقعیت سریالیقوانین تجربه کاربریقوانین ux
من همون دیزاینریم که همش به فکر بهتر شدن محصولم :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید