ویرگول
ورودثبت نام
پادکست یار دبستانی
پادکست یار دبستانی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

انسان امروزی

پادکست یار دبستانی
پادکست یار دبستانی
https://castbox.fm/episode/انسان-امروزی---پادکست-یار-دبستانی-id5567445-id628004245?utm_source=website&utm_medium=dlink&utm_campaign=web_share&utm_content=%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%20-%20%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA%20%DB%8C%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-CastBox_FM



هیچ‌چیز وحشتناک‌تر از "انسان امروزی " نیست. درنده‌خوترین و وحشی‌ترین حیوانی که می‌شود پیدا کرد به نوعی خود انسان است. هیچ چیز وحشتناک‌تر از این نیست که این انسان به نزاع علیه انسان برمی‌خیزد و همنوع خود را از میان برمی‌دارد یا به فجیع‌ترین شکل ممکن به بردگی می‌گیرد؛ چه از لحاظ ذهنی و چه جسمی، و این نوع بردگی شکل نوینی به خود گرفته است.

انسان وحشی از ماهیت "ابر انسانیت" فاصله گرفته و معنویات در او کشته شده است.  دیگر عدالت‌خواهی و نوع‌دوستی و مهربانی را از یاد برده و در گیر گناه شده است.  هر آنچه در بعد معنویت نباشد "گناه " محسوب می‌شود . و انسان امروزی گناهکار است .

انسان روز به روز به سمت تباهی و وحشی‌گری پیش می‌رود و من چه ساده‌باور هستم که همچنان برای مقوله‌ی انسانیت حاضرم خدا را در خود بکشم!

امید دارم روزی این انسان دوباره به ماهیت ابر انسانی خود باز گردد اگر سعی نکند با اسمی به نام "خدا " انسانیت" را قربانی کند.

من عمیقاً ایمان دارم روزی این انسان از وحشی‌گری فاصله خواهد گرفت. آن روز است که "ما" همدیگر را قضاوت می‌کنیم؛ منی که خدا را در خودم کشتم یا تویی که به نام خدایت انسان را ... بگذار در آینده قضاوت کنیم من نجس هستم یا تو ...



#یونس_شجاعی

#پادکست_یار_دبستاني


@un_yooyoo

یار دبستانییونس شجاعیپادکستانسان
همه ما داستانی داریم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید