ویرگول
ورودثبت نام
سعید حمزه نژاد
سعید حمزه نژاد
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

آماده سازی برای مصاحبه با شرکت‌های بزرگ به عنوان یک مهندس نر‌م‌افزار

معمولا سطح سوالاتی که از شما پرسیده میشه به پوزیشنی که براش اپلای کردید هم بستگی داره، مثلا اگر سطح شما مید یا جونیور باشه قطعا سطح سوالات ساده‌تر خواهد بود اما اگر به عنوان یه نیروی سینیور اپلای کرده باشی چالش بیشتری در انتظارت خواهد بود و توقعات بالاتر میره.


اما خب معمولا توی مصاحبه ها چندین نوع از شما سوال پرسیده میشه، از سیستم دیزاین گرفته تا سوالاتی در رابطه با اون استکی که قراره باهاش کار کنی، که سعی میکنم بررسیشون کنم.

*** نکته‌ای که خیلیییی مهم هستش اینکه وقتی میخوای برای یه شرکت رزومه بفرستی و اپلای کنی متن و توضیحات کاملشو بخون و ببین اصلا اون شرایط رو داری یا نه، بعد به چیزایی که تو رزومت نوشتی هم خیلی دقت کن چون قطعا ازشون یه سری سوال در میاره و میپرسه ازت.

مرحله اول : اولین چیزی که احتمالا میپرسن از خودتونه، این که کی هستید و چه کارهایی تو زندگیتون انجام دادید مسیر کاریتون به چه صورت بوده، معمولا مصاحبه کننده خوب دنبال خلاقیت شما میگرده اینکه چه چالش‌هایی رو خودت پیدا کردی و تونستی حل کنی . سعی کن قبل مصاحبه یه بار خودت یه متن رو اماده کنی و بنویسی که چی شد که اومدی سمت برنامه نویسی و تا الان چه تجربه‌هایی به دست آوردی، اونایی که مهمتر هستن رو حتما بیار جز اولویتای اول خودت. سعی کن تو چند دقیقه بر اساس تایمی که داری توضیح بدی و خودتو خیلیییی خوب پرزنت کنی.

مرحله دوم : توی مرحله بعد به احتمال خیلی زیاد میره سراغ سوالات سیستم دیزاین، که باز هم با توجه به سطحی که اپلای کردی متفاوته، مثلا ممکنه که بگه مفهوم تئوری Cap و مفهوم ACID در پایگاه داده چیست؟ من حتما در قسمت بعدی سعی میکنم بیشتری سوالات سیستم دیزاین رو اماده کنم و توضیح بدمشون.

مرحله سوم : معمولا تو مرحله بعدی میرن سراغ سوالات الگوریتم و دیتا استراکچر که باز هم بیشتر میان از سایت leetcode.com استفاده میکنن ، یه سری اگوریتم و دیتا استراکچر معروف هم هستن که خیلی وقتا فقط همونا رو میپرسن اینا رو هم توضیح خواهم داد در قسمت‌های بعدی.

مرحله چهارم : ممکنه اون پوزیشنی که براش اپلای کرده مخصوص یه دولوپر گولنگ باشه در نتیجه بازم بسته به سطح مورد نیاز میاد و شما رو به چالش میکشه تا ببینه چقدر از مفاهیم اون استک رو بلدی. چون استاک اصلی خود من گولنگ هستش اموزش‌هاش رو دارم منتشر میکنم و میتونی دنبال کنی.

مراحل بعدشم میرن سراغ سوالات منابع انسانی و ... که توی یه مقاله جدا این بخش رو بررسی میکنم برات.


در جلسه بعد میریم سراغ سوالات سیستم دیزاین

کانال تلگرام ما رو دنبال کن @uncodev


برنامه نویسیسیستم دیزاینسوالات استخدامی
مهندس نرم افزار در اسنپ اکسپرس و سابقا در زرین‌پال
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید