ویرگول
ورودثبت نام
نامحدود
نامحدود
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

اولین جلسه آموزش گیتار در آموزشگاه موسیقی

آموزش گیتار
آموزش گیتار

چند ماه پیش بود که با یک ویدیو در اینترنت برخوردم. شخصی که به نظر میومد یک گیتاریست حرفه‌ای باشد، آهنگی از گروه متالیکا به نام Nothing Else Matters را با گیتار کلاسیک مینوازد. نمیدونم چرا ولی به طرز شگفت انگیزی جذب این ویدیو شدم و بارها و بارها تماشا کردم. یک احساس آرامش خاصی به من میداد؛ انگار یه چیزی به من میگفت "این شخص با بقیه فرق دارد". بعد از این موضوع به جستجوی ویدیوهای بیشتر در مورد آهنگ های معروف و نواختن آنها با گیتار پرداختم. روز به روز بیشتر شیفته گیتار و نحوه نواختن آن میشدم که بالاخره تصمیم گرفتم آموزش گیتار را شروع کنم.

https://www.aparat.com/v/2CRao


به یک آموزشگاه موسیقی رفتم و در مورد آموزش گیتار صحبت کردم. به من گفتن که گیتار کلاسیک جزو دوره‌های آموزشی آنها است. خیلی خوشحال شدم و میخواستم ثبت نام کنم. شهریه کلاس ها بالا بود و کمی فکر کردم که اول بودجه خودم برای خرید گیتار و پرداخت شهریه را بسنجم. خانمی که مسئول ثبت نام هنرجویان بود به من پیشنهاد داد که اولین جلسه را با استاد به صورت شفاهی صحبت کنم تا ذهنم بازتر بشه و بنده هم قبول کردم.

چند ساعت بعد برگشتم تا با استاد جلسه اول را شروع کنیم. استاد یک شخص جوان و بسیار خوش برخورد بود که بعد از آشنایی به تعریف گیتار و صحبت از گیتاریست های معروف پرداخت. سپس این چند سال را از من پرسید:

  • تا چه حد به گیتار علاقه داری؟
  • آیا میخواهی همیشه این مسیر را ادامه بدی یا اینکه برای مدت محدودی میخوای گیتار بنوازی؟
  • آیا فقط به خاطر اینکه چشمان همه به یک گیتاریست توی پارک خیره میشه اومدی یا اینکه برای هنرمند شدن اومدی گیتار یا بگیری؟

من که سر تا پا اشتیاق داشتم گفتم "به احتمال زیاد گیتار را رها نخواهم کرد و میخواهم یک گیتاریست حرفه ای بشم." استاد هم بنده را تشویق کرد و در مورد کلاسها و جلاسات برایم توضیح داد. کلاسها یک جلسه 2 ساعته در هفته برگزار می‌شود و به آموزش آهنگ های معروفی که با گیتار نواخته شده پرداخته خواهد شد.

سپس از استاد پرسیدم که چه گیتاری خریداری کنم. قبل از اینکه لیست گیتارهایی که در اینترنت دیده بودم را به استاد نشون بدم، استاد بدون تامل به من پیشنهاد خرید گیتار یاماها C40 را داد و گفت که این گیتار جزو لیست بهترین گیتار برای شروع یادگیریه و قیمت مناسبی هم داره. در مورد برندهای دیگه و ارزون تر سوال پرسیدم که گفت خرید برندهای متفرقه را اصلا پیشنهاد نمی‌کنم. چون نه تنها برای افراد مبتدی اصلا خوب نیست؛ بلکه بر یادگیری آنها تاثیر مخربی داره. بعد از اینکه جلسه تمام شد به خانه آمدم و به سرعت به بررسی این گیتار و تماشای ویدیوهای آن پرداختم.

بدون معطلی تصمیم گرفتم گیتار یاماها C40 را از یک فروشگاه اینترنتی معتبر سفارش بدهم و همین کار را هم انجام دادم و چند روز بعد به دستم رسید. به دلیل وجود بیماری کرونا تمام جعبه پست و جعبه گیتار را با الکل ضدعفونی کردم و بعد بازش کردم.

واو، باورم نمیشد. گیتار معرکه ای بود. یک بدنه زیبا و چشم نواز که با نواختن هر سیمش شوق بیشتری برای یادگیری هرچه سریعتر گیتار بدست می‌آوردم. کلاسهایم را از هفته بعد شروع کردم و تا به امروز 4 جلسه که دارم ادامه میدم. امیدوارم همینطور تا سالیان زیاد به یادگیری این ساز دوست داشتنی ادامه بدهم و یک گیتاریست حرفه ای شوم.

به شما هم پیشنهاد می‌کنم که یک ساز را در کنار زندگی شخصی و کاری خودتان یاد بگیرید و در اوقات فراغت با نواختن آن لذت ببرید. با این کار نه تنها جایگاه اجتماعی بالاتری نسبت به بقیه افراد بدست می‌آورید و نگاه ها را به سمت خود جلب خواهید کرد، بلکه آرامش روانی بسیار زیادی در این روزهای پرمخاطره و منفی خواهید داشت.

گیتارآموزش گیتارآموزشگاه موسیقیخرید گیتارگیتار کلاسیک
به زمینه های تجارت الکترونیک و موسیقی و بهبود فردی علاقمندم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید