ویرگول
ورودثبت نام
وحید
وحید
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

سینگولاریتی همراه با ناکارایی سیستم سرمایه داری و تغییر ...

چند شب پیش، وقتی می‌خواستم بخوابم، برخلاف همیشه که به محض گذاشتن سرم روی بالش خوابم می‌بُرد، این بار چنین نشد و فرصتی پیدا کردم تا بعد از مدتی طولانی به چیزهایی که دوست دارم فکر کنم. بدون استرس زنگ خوردن تلفن و دیگر مسائلی که این روزها تقریباً به هیچ‌کداممان اجازه نمی‌دهد در افکارمان غرق شویم، توانستم این کار را انجام دهم.

افکارم هجوم آوردند و این مسئله باعث شد تا سه ساعت بعد از هیجان افکارم نتوانم بخوابم. هنوز بعد از دو روز، آن افکار دست از سرم برنداشته‌اند و هر وقت فرصتی پیدا می‌کنم، به آن‌ها فکر می‌کنم و جذابیتشان برایم بیشتر می‌شود.

اما قبل از پرداختن به این افکار، لازم است مقدمات زیادی را بگویم و شاید بهتر باشد ابتدا کمی درباره خودم بگویم. شاید این اولین باری باشد که دست به نوشتن می‌برم و تا به حال چنین کاری نکرده‌ام. امیدوارم به خاطر نگارش نادرست یا رعایت نکردن قواعد زبان فارسی از شما عذرخواهی کنم. من همان‌طور که حرف می‌زنم، می‌نویسم و انتظار ندارم دنبالم کنید، اما مطمئنم اگر به علم، آینده و اتفاقاتی که قرار است در آینده نزدیک و دور رخ دهند علاقه دارید، فارغ از اینکه کجای این جهان آبی زندگی می‌کنیم، حتماً دنبال‌کننده خواهید شد.

بزرگ‌ترین خواهشی که از شما دارم این است که اگر دارید مطالب را می‌خوانید، بدانید که من نه آدم خاصی هستم و نه قرار است به حرف‌هایم اعتقاد ۱۰۰ درصدی داشته باشم. حرف‌هایم صرفاً جمع‌بندی خودم از چیزهایی است که خوانده‌ام، شنیده‌ام و دیده‌ام. مهم‌ترین قسمت این نوشتن، برقرار کردن ارتباط با شما و دانستن نظرات شماست تا بتوانیم با به چالش کشیدن آن‌ها، اتفاقات زیبایی را با هم رقم بزنیم.

قرار بود راجع به خودم بگویم، اما مهم نیست حالا، مهم این است که کم‌کم با هم بیشتر آشنا می‌شویم و قرار است کلی درباره چیزهایی که می‌گویم با هم بحث کنیم.

شاید از خودتان بپرسید پس سینگولاریتی چه شد؟ آیا واقعاً می‌شود کسی بگوید سرمایه‌داری قرار است در آینده نزدیک کارایی خود را از دست بدهد؟ و اصلاً چه اتفاقاتی قرار است برایمان بیفتد؟ آیا اصلاً آمادگی آن را داریم یا نه؟

خوب، این چیزی است که باعث شده بیایم اینجا تا بتوانیم با هم به این سوالات جواب دهیم. در پست‌های بعدی مطمئناً به همه این‌ها می‌رسیم. از گفتن یک سری مقدمات شروع می‌کنیم تا بتوانیم در نهایت به این سوالات پاسخ دهیم. اما بگذارید همین ابتدا نظر خودم را بگویم که بله، این مهم در شرف اتفاق افتادن است.

پس اگر به ارتباطات، علم، هوش مصنوعی، دنیای آینده، پیشرفت بشریت، ربات‌ها، اینترنت همه چیز و در نهایت سینگولاریتی علاقه‌مندید، می‌توانید من را دنبال کنید تا بتوانیم با هم چالش‌های زیبایی را تجربه کنیم.

مطمئن باشید که اگر همراهم نباشید و در آخر نظرات و حرف‌ها و افکار خودتان را با من به اشتراک نگذارید، اتفاق خاصی اینجا نمی‌افتد و همان بهتر که دنبال نکنید.

ارتباطاتعلمهوش مصنوعیدنیای آیندهسینگولاریتی
مطمعن باشید که اگر همراهم نباشید و در آخر نظرات و حرفا و افکار خودتون رو باهام به اشتراک نزارین اتفاق خاصی اینجا نمیفته و همون دنبال نکنید بهتره.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید