ویرگول
ورودثبت نام
وحید الوندی
وحید الوندی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تا ابد توسعه دهنده باشم ؟

برای شخص خودم اینکه لپ تاپم را باز کنم و روی چیزهای جدیدی که یادمیگیرم علاقه نشون بدم گاهی اوقات احساس میکنم این کار برای همیشه نمیتونه ادامه پیدا کنه ! ولی دلم یکم میسوزه چون واقعا تحقیق و توسعه در کارم را دوست دارم .

همه این تکنولوژی های قشنگ مثل Flutter , Larave یا CMS های خوبی که پیدا میکنم و اینکه علایقی که در توسعه برنامه هایی که قبلا خودم نوشتم برام جالب هستند . من میدانم که انسان به هر کاری که علاقه مند است تا روزی که زنده است می تواند باهاش حال کنه و چه چیزی بهتر است کاری که انسان را رو به کمال ببره . یادم میاد که چند سال گذشته با برخی از همکاران صحبت میکردم می گفتند که شما بیشتر سمت فنی قضیه هستی تا بیزینس به نظر خودم بهتر بود اما بعدا متوجه این شدم که لازم است که بخش بیزینسی هم توسعه قدرتمندی داشته باشم از این رو بخش بازاریابی و فروش را در شرکتم خیلی توسعه دادم .

خیلی از عزیزانی که توسعه دهنده هستند سالها در این بخش باقی می مانند باید بدانید که شما طبق یک طبقه بندی باید رشد کنید و تا ابد هم نیمتوان تا صبح با پروژه درگیری داشت ! باید بلاخره یه روزی بشی تحلیل گر خود و واقعا بخش تحلیل و تفکر روی توسعه محصول بسیار کار دشواری است که از هر کسی هم بر نمیاد اینطور نیست که کد نویسی سخت ترین بخش کار باشه ایده و طراحی صحیح و حرفه ای محصول بر اساس استفاده ساده و راحت خیلی مهم تره .

این را فراموش نکن که بتونی با نوشتن یک نرم افزار بتونی جهان را به اندازه کاربرانی که داری در یک مشکل کوچک هم که شده یه ذره ساده کنی و یا مشکلی را کلا حل کنی و فلسه بلوغ همه فناوری ها فقط آسایش بشر بوده انسان ها باید بتونن با یادگیری و رشدی که می کنند زندگی خودشون و بقیه را ساده تر کنندو این کار ارزشمندی است که برخی ها توانسته اند جهان را تسخیر کنند.

این مطلب را با موضوع تا ابد توسعه دهنده باشم گذاشتم تا یادگیری بماند برای اینکه همیشه از کاری که لذت میبری دست نکش و اگر تو هم اینطوری هستی خیلی میتونی در علاقه ای که داری موفق باشی.


علاقه
یک برنامه نویس و تحلیل گر نرم افزارها - مدیر و موسس سپهر گستر و شرکت وبینه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید