ویرگول
ورودثبت نام
وحید لامع
وحید لامع
خواندن ۱۱ دقیقه·۲ سال پیش

20 نکته برتر عکاسی برای گرفتن عکس های بهتر

اگر همه چیزهای پیچیده را کنار هم بگذاریم، عکاسی در نهایت تولید عکس هایی است که ما به عنوان عکاس دوست داریم، و مهمتر از آن که دیگران دوست دارند.



1- بیرون بروید و عکس بگیرید.

این واقعا مهم است. فقط با دوربین خود بیرون بروید، هر چه که باشد، و عکس بگیرید. این بزرگترین نکته ای است که می توانم به هر کسی که می خواهد عکاسی خود را بهبود بخشد، ارائه دهم. و خودم را در آن بگنجانم.


عکاسی ابزار نیست، عکاسی گرفتن عکس است. در واقع عکاسی به عنوان " هنر یا تمرین گرفتن و پردازش عکس " تعریف می شود.


2- به این فکر کنید که از چه چیزی عکس می گیرید


سعی می کنید از چه چیزی عکس بگیرید؟ وقتی گرفتن و پردازش همه این عکس‌ها را تمام کردید، چه چیزی را می‌خواهید ببینید؟

اگر با قصد بیرون بروید، احتمالاً عکس های بهتری تولید خواهید کرد. اگر بدون سرنخی بیرون بروید که از چه چیزی می خواهید عکس بگیرید، ممکن است یک عکس عالی بگیرید، اما به نظر من احتمال کمتری نسبت به زمانی که بدانید می خواهید به چه چیزی برسید، می رسد.


3- قبل از عکاسی به صحنه نگاه کنید

وقتی به محل خود رسیدید، بلافاصله عکاسی را شروع نکنید. به اطراف نگاه کن به منظره، مناظر، صداها، بوها نگاه کنید.


4.از سه پایه استفاده کنید

صحبت از سه پایه است، از سه پایه استفاده کنید. دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و بلافاصله یک کار را انجام می دهد. این باعث می شود که عکس گرفتن به موضوعی قابل توجه تری تبدیل شود. و شما را کند می کند. و زمانی که مجبورید سه پایه خود را بردارید و آن را جابجا کنید، این عمل به زمان و تلاش بیشتری تبدیل می شود. در این مورد به من اعتماد کنید - از یک سه پایه استفاده کنید تا عکس های بهتری بگیرید، و مهمتر از همه، عکس های بی ارزش کمتری خواهید گرفت.



5- بیش از هر چیز به ترکیب بندی فکر کنید


در پایان روز، مهمترین چیز در یک عکس فقط همین است - محتوا. ترکیب بندی را اشتباه بگیرید و می توانید برای همیشه در لایت روم و فتوشاپ هزینه کنید و چه چیزی خواهید داشت؟

تصویری که ممکن است کاملاً پردازش شود اما ترکیب بندی ضعیفی دارد.

یا به قول من. از نظر فنی عالی اما هنوز خسته کننده است. و آیا یک غیرعکاس چنین عکسی را دوست دارد؟

احتمالا نه.

با ترکیب بندی شروع کنید، اگر هیچ چیز دیگری روی این جنبه کار نکنید، عکس های شما بهبود خواهند یافت.


6 – لبه های صحنه را در منظره یاب/صفحه نمایش خود بررسی کنید.

من این کار را انجام می دهم تا ببینم آیا چیزی وجود دارد که من نمی خواهم. اگر دوربین خود را روی سه پایه نصب کنید، انجام این کار بسیار ساده تر است. در واقع، با فکر کردن به این موضوع، چند نفر که با دست تیراندازی می کنند این کار را به درستی انجام می دهند؟


7- زوایا و دیدگاه های مختلف را امتحان کنید


خود را به ایستادن و گرفتن عکس از سطح چشم محدود نکنید. دوربین خود را بالا ببرید و روی زمین پایین بیاورید. به سمت چپ حرکت کنید، به سمت راست حرکت کنید. هومم مثل یه آهنگه!

شما می توانید به سادگی با نگه داشتن دوربین خود در بالای سر خود بالاتر بروید - بله فوکوس وجود دارد که باید با آن مبارزه کنید اما با کمی فکر این کاملاً قابل انجام است. و سپس می توانید دوربین خود را روی انتهای یک مونوپاد قرار دهید و آن را بالا نگه دارید، یا حتی بالاتر بروید و میله نقاش را بگیرید و دوربین خود را از راه دور خاموش کنید.

مطمئناً این به نوعی انتشار بی‌سیم نیاز دارد، اما من یک پایه نقاش و پایه دوربین را با قیمتی کمتر از 50 پوند گرفتم، و با استفاده از وای فای در Canon 6D عکس‌های فوق‌العاده‌ای از بالا گرفته‌ام. من از میله نقاشانم برای عکاسی از یک بیل مکانیکی بر روی توده ای از شن استفاده کرده ام - این من هستم که دقیقاً این کار را انجام می دهم.

همچنین دوربینم را درست بالای زمین نگه می دارم و یا پیش زمینه زیادی دارم یا دوربین را به سمت بالا می گیرم تا دیدگاه متفاوتی داشته باشم. نکته بالا در اینجا، که در انگلستان بسیار مفید است، - من یک صفحه زمین در ماشینم دارم تا هر چقدر هم که کف خیس باشد، بتوانم روی زمین دراز بکشم.

من احتمالاً در هر عکس تجاری که انجام داده ام از سطح زمین یا طبقه عکس گرفته ام و همیشه از این تصاویر استفاده می کنم.

حرکت به چپ و راست زوایای متفاوتی به دست می دهد.

البته می توانید فقط موقعیت را از جایی که در حال عکاسی هستید تغییر دهید تا نمای متفاوتی داشته باشید - همه این موارد را امتحان کنید و ببینید چه چیزی به دست می آورید.


8- نگران تجهیزات عکاسی نباشید، اما بدانید همه چیز را در مورد آنچه دارید یاد بگیرید. و از آن استفاده کنید.

بهترین وسایلی را که می توانید متناسب با نیاز خود بخرید. لوازم جانبی را بخرید که به شما کمک می کند تا عکس هایی را که می خواهید بگیرید. می توانید همه چیز را در مورد تجهیزات در وب سایت Improve Photography بیابید. من در مورد آن در اینجا ادامه نمی دهم.

من این را خواهم گفت.

هنگامی که مجموعه پایه دنده مورد نیاز خود را تهیه کردید، نحوه استفاده از تک تک کیت ها را یاد بگیرید.

دفترچه های راهنما را بخوانید. خوب وقت اعتراف اینجاست من به تازگی چیز ارزشمندی در مورد Canon 6D خود یافته ام که باید سه سال پیش می دانستم.

یاد بگیرید که چگونه از همه ویژگی های دوربین خود استفاده کنید. باید هدفتان این باشد که بتوانید لنزها و تنظیمات را در تاریکی کامل تغییر دهید – اگر می توانید این کار را انجام دهید، آن را ترک کرده اید.

شما همچنین باید بدانید که چگونه به سرعت به شرایط در حال تغییر واکنش نشان دهید.

و هنگامی که تمام این کارها را انجام دادید، دیگر به تجهیزات نگاه نکنید و فقط از آنچه دارید استفاده کنید.


9- برای همیشه برای پردازش تصاویر صرف نکنید.

بدانید چه زمانی کارتان تمام شد. اجازه دهید با آن روبرو شویم، همه ما می‌توانیم برای همیشه روی تصاویر در Lightroom ، Photoshop، Luminar، Aurora HDR، Nik Collection و غیره کار کنیم. اما نقطه‌ای فرا می‌رسد که یک تصویر انجام می‌شود. آن نقطه را بشناسید و ادامه دهید.

من در گذشته مقصر این کار بوده‌ام، اما اکنون عاشق شکافتن تصاویر هستم، زیرا هرگز نمی‌دانم از یک عکسبرداری به چه چیزی می‌رسم، اما بدانید که اگر برای همیشه در لایت‌روم غوغا کنم، چیز زیادی به دست نمی‌آورم.من از گردش کار خودم پیروی می کنم، به این معنی که بیشتر اوقات وقتی یک تعدیل انجام داده ام همین است. من به ندرت به یک نوار لغزنده برمی گردم، مگر اینکه تغییری در جای دیگری روی تصویر تأثیر بگذارد، بنابراین باید اصلاح شود.

پردازش تصاویر عکاسی معماری تجاری ممکن است مدتی طول بکشد، 10 تا 20 دقیقه برای هر تصویر غیرعادی نیست، زیرا باید از نظر فنی دقیق باشند. تصاویر عکاسی از سفر و منظره را در زمان بسیار کمتری تولید می‌کنم – معمولاً 5 دقیقه زمان زیادی است.


10- عکس های منظره و پرتره بگیرید

هر عکسی را با فرمت منظره نگیرید. دوربین خود را 90 درجه بچرخانید و زاویه متفاوتی را روی چیزها ببینید.

فرمت پرتره می تواند روی تصاویر افقی عالی عمل کند و فرمت افقی می تواند روی تصاویر پرتره عالی عمل کند.

هنگام عکاسی روی سه پایه چگونه این کار را انجام می دهید؟ ساده.

یک براکت L بگیرید. این از طریق پیچ پایه سه‌پایه به دوربین شما متصل می‌شود و دارای دو اتصال برای پایه سه‌پایه است، یکی در پایین دوربین، یکی در کناره.

می توانید یک براکت L جهانی یا یک براکت طراحی شده برای دوربین خود بخرید. شما می توانید یک براکت جهانی L خوب را با 50 پوند تهیه کنید.

هنگامی که براکت L روی دوربین شما قرار گرفت، می‌توانید به سرعت از حالت افقی به حالت عمودی، حتی زمانی که روی سه پایه کار می‌کنید، تغییر دهید. فراموش نکنید که دوباره فوکوس کنید و نوردهی را بررسی کنید، اما انجام این کار به شما یک جایگزین برای هر تصویری که می خواهید می دهد.


11 - عکس های خود را چاپ کنید


من قصد دارم این کار را در سال 2018 بیشتر انجام دهم. وقتی می‌گویم بیشتر می‌خواهم این کار را در سال 2018 انجام دهم. من نیم دوجین چاپ به اندازه کارت پستال روی دیوار بالای میز کارم دارم، اما فقط همین.

ن مشتاقانه منتظرم تا چند چاپ در دستانم داشته باشم و همچنین در یک پوشه نمونه کارها.

همانطور که یک iPad برای نشان دادن نمونه کارها من به مشتریان بالقوه عالی است، امیدواریم داشتن مجموعه ای از 20 چاپ تاثیر بیشتری داشته باشد.

اگر فقط در Asda/Walmart چاپ می کنید (بسته به جایی که در جهان هستید)، بهتر از چاپ نکردن آن است.

5 چاپ را انجام دهید و ببینید آنها برای شما چه کاری انجام می دهند. و یک چاپ واقعا بزرگ دریافت کنید. این همان کاری است که من می‌خواهم انجام دهم - یک چاپ واقعاً بزرگ. چاپ های بزرگ تاثیر واقعی دارند.


12 - تنظیمات خود را درست انجام دهید

اکنون این واضح به نظر می رسد، اما این یک چیز اساسی است که باید انجام دهید. تنظیمات دوربین خود را برای موقعیتی که در آن قرار دارید و سوژه ای که در حال عکاسی هستید، درست کنید.

اگر بدانید دوربین شما چگونه کار می کند و تنظیمات مختلف چه هستند، این کار بسیار آسان تر خواهد بود.

و فراموش نکنید که تنظیمات خود را هر زمان که شرایط ایجاب می کند، یا اگر به روش خاصی عکس می گیرید، تغییر دهید.

من یک مجموعه تنظیمات پیش‌فرض دارم که دوربینم را در ابتدای هر تصویربرداری روی آن تنظیم می‌کنم که برای من مناسب است.

13 - تصاویر را برش دهید

یک نکته پس از پردازش تصویری را که ویرایش کرده اید برش دهید تا چیز متفاوتی دریافت کنید. یک چیز را در یک تصویر انتخاب کنید و آن را به موضوع تبدیل کنید. این یک تمرین جالب است و ممکن است از آنچه دریافت می کنید شگفت زده شوید.

و هنگامی که این کار را انجام دادید، دفعه بعد که بیرون می روید و تیراندازی می کنید، نتایج را اعمال کنید. به جای برش دادن دوربین با تغییر فاصله کانونی بیشتر یا نزدیک شدن به دوربین.

در انجام این کار شما بیشتر و بیشتر به ترکیب بندی فکر خواهید کرد و از عکاسی از همه چیز به یک صحنه به عکاسی از بخشی از یک صحنه حرکت خواهید کرد.

این کار را و همچنین گرفتن عکسی که معمولاً می گرفتید، انجام دهید - چیزی برای از دست دادن و همه چیز برای به دست آوردن ندارید.

14 - در ظهر شلیک کنید

چرا این را می گویم؟

ساده. همه جا درباره ثبت تصاویر خیره کننده در طلوع و غروب خورشید خواهید خواند. در انتظار نور طلایی دوست داشتنی جهت دار، ساعت آبی، همه آن چیزهای دوست داشتنی.

واقعیت عکاسی حرفه ای این است.

من هرگز از یک ساختمان در طلوع خورشید عکاسی نمی کنم. من گاهی اوقات هنوز برای غروب آفتاب آنجا هستم.

اما بیشتر عکس هایی که می گیرم بین ساعت 10 تا 2 هستند. ظهرها فقط به کارم ادامه می دهم. من متوقف نمی شوم زیرا نور کامل نیست.

مردم حاضر نیستند به من پول بدهند تا دو ساعت در انتظار آن طلوع خیره کننده خورشید بنشینم.

این واقعیت است، اگر هرگز در بدترین نور ممکن عکاسی نکرده اید، این کار را انجام دهید. اگر این کار را نمی‌کردم، با کار روزانه‌ام مشکل داشتم. من باید کار می کردم که چگونه بهترین تصاویری را که می توانم حتی در ظهر دریافت کنم.

این را امتحان کن. نگران نباش، اتفاقات بدی رخ نخواهد داد. فقط به هیچ عکاسی نگویید که این کار را کرده اید!

15- در ساعات مختلف روز یک مکان را امتحان کنید

اگر می توانید از همان صحنه صبح و عصر عکس بگیرید. ظهر وقتی هوا تاریک است. در طلوع و غروب خورشید و زمان های شگفت انگیز قبل و بعد.

و ببینید چه اتفاقی افتاده است. شما خواهید دید که چگونه نور در منظره در ساعات مختلف روز برهمکنش دارد و از این طریق بهترین زمان برای عکاسی از یک صحنه را خواهید آموخت. من چیز ظهر را فراموش نمی کنم - برای هر دو موقعیت آماده باشید - نور عالی و نور زباله.

یک روز در نور زباله عکس می گیرید، اما باید بدانید بهترین زمان چه زمانی است.

برای همه شرایط آماده باشید.

16 - در زمان های مختلف سال یک مکان را امتحان کنید

فصل ها تنوع زیادی می دهند. رنگ ها جهت نور. روزهای کوتاه روزهای طولانی

شما می توانید از ماه های زمستان برای بیرون رفتن و طلوع خورشید بسیار دیرتر از تابستان (در انگلستان) استفاده کنید.

و فصل ها طیف فوق العاده ای از رنگ ها و حالت ها و بافت های طبیعی را برای عکاسی ارائه می دهند.

تماشای یک منظره در زمان های مختلف سال همیشه جالب است و در بازگشت و عکاسی از یک مکان، هر بار که بیرون می روید، تصاویر جالب تری خواهید دید. البته من نمی توانم این را تضمین کنم، اما متوجه خواهید شد که با شناخت یک مکان، می دانید که کدام مکان ها کار می کنند، و امیدواریم بخش های جدیدی از یک مکان را کشف کنید.

این عکس از مقداری آبی را که نمی‌دانستم فقط در کنار چند جنگلی که از آن عکس می‌گرفتم، وجود دارد، ببینید.

17 - از چیزهای جالب عکس بگیرید

یکی ساده از چیزهای خسته کننده عکس بگیرید و چه چیزی به دست خواهید آورد؟

از چیزهای جالب عکس بگیرید و شانس این را دارید که عکس جالب تری تهیه کنید.

چالش ایجاد یک عکس جالب از یک صحنه خسته کننده وجود دارد، اما به خودتان فرصت بدهید و از چیزهای جالب عکس بگیرید.

این کار را انجام دهید و به مکان های جالب تری می روید که باید چیز خوبی باشد!

18 - از چیزهای جدید عکس بگیرید

آیا فقط از مناظر عکاسی می کنید؟

برو عکس بگیر

  • ساختمان ها
  • سگ ها.
  • پناهگاه های اتوبوس
  • گوسفند.
  • مردم.
  • موتور سیکلت.
  • شکلات.
  • شن.
  • پنیر.
  • آسفالت.

(این بینش نگران کننده ای از نحوه عملکرد ذهن من است!).

فقط کاری متفاوت انجام دهید - هرگز نمی دانید ممکن است چیزی برای شما کار کند که هرگز تصور عکاسی از آن را هم نمی کردید.

اگر کاملاً با شما صادق باشم، این یکی را نادیده خواهم گرفت.

19 - از عکاسی لذت ببرید

عکاسی چیز شگفت انگیزی است. از آن لذت ببرید. عکاسی نباید یک کار طاقت فرسا باشد. و اگر از کاری لذت می برید احتمالا آن را بهتر انجام خواهید داد.

20 - تمرین، تمرین، تمرین

به کار بر روی تمام جنبه های عکاسی خود ادامه دهید. هر چه بیشتر تمرین کنید بهتر می شوید. و هر چه بیشتر برای عکس گرفتن بیرون بیایید، عکس های بیشتری خواهید داشت.

خلاصه

امیدوارم از خواندن افکار من لذت برده باشید - لطفاً با استفاده از کادر نظرات با من در ارتباط باشید.


منبع

عکاسیعکاسعکسمنظره4دوربین
عاشق کتاب و کد زدن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید