ویرگول
ورودثبت نام
دکتر مسعود وثوقی
دکتر مسعود وثوقی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

توجه کاربران به تلسکوپ جمیز وب

از نوجوانی علاقمند مستند‏های علمی به خصوص مستندهایی در خصوص نجوم، کیهان و ستاره شناسی بودم.


علاقمندی ام به فیلم مستند من رو به سمت سوی کارگردانی مستند سوق داد و مستند«یه حال خوب» اوج کارهای تجربی من بود.پایان نامه ارشدم در رشته علوم ارتباطات را در خصوص فیلم مستند نوشتم و آن را به یک کتاب کاربردی به نام«مستند اجتماعی؛ رمزگان امر به معروف» تبدیل و منتشر کردم.

با این پیش زمینه، وقتی که امروز تصویر ارسالی از جمیز وب را دیدم. یاد آن روزهایی افتادم که علاقمندی به نجوم در من قلیان می کرد. خیلی خوشحال شدم که کاربران ایرانی نیز به این افتخار بشریت توجه کردند و این مطمئنا از اثرات مستندهای علمی ساخته و منتشر شده در خصوص نجوم است. مستندهایی که مفاهیم علمی را به شکلی ساده ترویج و تصویری جذاب و کنجکاو برانگیزی برای علوم گوناگون به وجود می آوردند.

دیدیم که با فیلم مستند حتی می توان موضوع پیچیده ای شبیه علم نجوم را نیز ترویج داد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که تولید فیلم مستند پیشنهادی مناسب برای ترویج موضوعات مورد نظر سازمان ها، موسسه ها است.

جمیز وبتلسکوپنجوممستندهای علمیمسعود وثوقی
اندیشه های نو در خصوص علم رسانه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید