ویرگول
ورودثبت نام
wacko tech
wacko tech
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

۵ مثال‌ معروف از کمپین‌های تبلیغاتی بازی‌ها

1. پرندگان خشمگین | Angry Birds

پرندگان خشمگین زاییده فکر Rovio Entertainment، یک شرکت توسعه فنلاندی است. این بازی در تاریخ دسامبر 2009 در اپ استور iOS راه‌اندازی شد و تا سال 2012، حدود 1 میلیارد دانلود را به ثبت رساند. نیکلاس هد، یکی از بنیانگذاران Rovio Entertainment اظهار داشت که عرضه آیفون، دنیایی از فرصت‌ها را در سراسر جهان باز کرد. در اوایل سال 2009، تیم Rovio که شامل نیکلاس و میکائیل هد می‌شد، تحقیقاتی را برای ارائه یک استراتژی ساده و در عین حال نمادین انجام داد.

با برتری Angry Birds در جدول فروشگاه‌های اپلیکیشن در یونان و فنلاند، Rovio Entertainment، با Chillingo، یک شرکت انتشاراتی در بریتانیا، همکاری کرد. این همکاری Angry birds را وارد پلتفرم اپل کرد و تا جایی پیش رفت که به‌عنوان "برنامه هفته" در اپ استور بریتانیا معرفی شد.

همچنین Rovio با انتشار یک تریلر در یوتیوب سعی کرد آن را به تعداد افراد بیشتری در سرتاسر جهان نشان دهد که در این زمینه موفق هم عمل کرد؛ این ویدیو بینندگان را از سراسر جهان جذب کرد و بیش از 100 میلیون بار آن را تماشا کردند.

پرندگان خشمگین یک نمونه عالی از تاثیر بازاریابی قوی فروشگاه‌های اپلیکیشن ویدیویی است. پرندگان خشمگین تا به امروز یک امپراطوری عظیم با اسباب‌بازی‌های پرشده، بازی‌های رومیزی، فیلم‌ها و موارد دیگر دارد.

2. جزیره مرده | Dead Island

تریلر اولین زامبی نجات‌یافته جهان باعنوان جزیره مرده شروعی قدرتمند را توسط استودیوی اسکاتلندی Axis Animation رقم زد.

این تریلر 13.4 میلیون بار در یوتیوب دیده‌شد. حتی سال 2011 در Cannes Lions International of Creativity جایزه طلا گرفت. اگرچه برای اولین بار در آگوست 2007 معرفی شد، اما درنهایت در ماه سپتامبر 2011 پس از تاخیرهای متعدد منتشر شد که شامل بازی‌های ویدئویی در دو بخش بود.

این استراتژی بازاریابی توسط بازی همچنین شامل حمایت مالی از یک برنامه تلویزیونی کمدی بود.

از زمان عرضه آن در سال 2011، پنج میلیون نسخه دیگر فروخته شد. جزیره مرده یک تصویر عالی برای نمایش قدرت انتشار ویدیو در موفقیت کمپین تبلیغاتی است.

3. ماریو کارت | Mario Kart

ماریو مطمئناً نمادین‌ترین شخصیت در کل تاریخ بازی است. نینتندو (Nintendo) یک کمپین بازاریابی یک ساله برای این بازی راه اندازی کرد که شامل مواردی نظیر اسکرین شات‌های جذاب و تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات مبتنی بر وب و... بود.

4. دیزنی بی‌نهایت | Disney Infinity

دیزنی اینفینیتی که گفته می‌شود تحت تأثیر سری Activision’s Skylanders قرار گرفته است، برای اولین بار در تاریخ خود، تمام شخصیت‌های Disney Pixar و Disney را به چهره‌های اکشن تبدیل کرد. کمپین بازاریابی Disney Infinity که در سال 2013 منتشر شد، شروعی باورنکردنی با وب سایت شیک خود داشت و به‌عنوان یکی از پاسخ‌گوترین و کامل‌ترین کانال‌های بازاریابی YouTube مورد ستایش قرار گرفت.

این کمپین بازاریابی همچنین شامل کمپینی از رسانه‌های اجتماعی بود که شامل کارت‌های دیجیتال ولنتاین و پست‌های فیس‌بوک بود. این مورد کنجکاوی مخاطب را برانگیخت. دیزنی دامنه دسترسی خود را افزایش داد و با انتقال آن به تبلیغات در کانال‌های نیکلودئون، یاهو و ESPN روی گسترش آگاهی درمورد Infinity کار کرد.

در 18 آگوست 2013 راه اندازی شد و تا اواسط ژانویه 2014 به 3.3 میلیون بسته اولیه یا starter pack رسید. دیزنی بی‌نهایت گواهی است بر قدرت YouTube، شبکه‌های اجتماعی و انتشار محتواب جذاب.

5. افسانه‌های هیولا | Monster Legends

یک بازی ‌ساز اسپانیایی از استراتژی بازاریابی تأثیرگذار برای عنوان Monster Legends، یک بازی با مضمون قرون وسطایی، استفاده کرد. در این بازی، بازیکنان برای دستیابی به هیولاها با رشد محصولات کشاورزی، کسب مهارت‌ها و داشتن یک تجربه جنگی تن‌به‌تن به رقابت می‌پردازند.

برای تبلیغ آن، Social Point Games با مارک فیشباخ، معروف به Markiplier، که در آن زمان ۱۹ میلیون مشترک در یوتیوب داشت، همکاری کرد. او کار خود را با یک ویدیوی اسپانسر باعنوان، بیا بازی کنیم، شروع کرد تا بازی را به مشترکین خود نشان دهد. او اظهار داشت که Social Point Games یک سازمان نوع دوستانه است؛ زیرا برخلاف سایرین به او کمک می‌کند پول خود را به خیریه اهدا کند و بر بازپرداخت به جامعه تأکید کرد. این موضوع در بین پیروان او بسیار طنین‌انداز شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد.


بازی تبلیغاتیکمپین تبلیغاتیتبلیغات شبکه های اجتماعیتبلیغات دیجیتالتبلیغ بازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید