ویرگول
ورودثبت نام
محمد حسینی
محمد حسینی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

آموزش سئو تکنیکال؛ آیین نامه رانندگی سایت


چند سال پیش که تازه وارد دنیای سئو و بهینه سازی سایت شده بودم و تجربه خیلی کمتری داشتم، همیشه از اسم سئو تکنیکال میترسیدم و فکر میکردم اینقد پیچیده و سخت هست که هیچوقت نمیتونم یادش بگیرم. اما همینطور که پیش رفتم و مطالعاتم رو زیادتر کردم دیدم من ناخداگاه دارم خیلی از موارد سئو تکنیکالو رعایت میکنم اما هیچوقت نمیدونستم که این ها جزئی از سئو تکنیکال است.

برای من آموزش دیدن سئو تکنیکال مانند مطالعه آیین نامه رانندگی، لازم و ضروری بود. با مطالعه در این زمینه میتوانید قوانین مهم سئو فنی رو به سرعت یاد بگیرید! چیزهایی که ممکن است توجه زیادی به آنها نمیشود.

به همین دلیل به این فکر افتادم که محتوایی آماده کنم که مهم ترین موارد این بخش از سئو سایت رو به صورت چک لیستی آماده کنم که علاقه مندان به سئو خیلی راحت با این موارد آشنا بشن و بتونن خیلی راحت بخش فنی سایتشونو بهبود بدهند.

قبل از اینکه به سراغ معرفی موارد اصلی سئو تکنیکال برویم باید بگیم که اصلا سئو تکنیکال چیست و کار اصلی اون چی هست؟

سئو تکنیکال در واقع بهینه سازی بخش فنی سایت است که موجب درک بهتر ربات های گوگل از ساختار، ماهیت و محتوای صفحه مورد نظر میشه! از اونجایی که این موارد در زیرساخت سایت انجام میگیره بهش سئو تکنیکال یا فنی گفته میشه.

در ادامه لیستی از موارد مهم سئو تکنیکال رو آوردم، اما اگر قصد مطالعه بیشتر در هر بخش را دارید پیشنهاد میکنم صفحه سئو تکنیکال در وب نسیم رو مطالعه کنید و سوالاتی که براتون پیش اومده رو بپرسید:



  1. ساخت و بهینه سازی فایل ROBOTS.TXT
  2. ساخت و بهینه سازی نقشه سایت
  3. استفاده صحیح از تگ‌های HTML
  4. بهبود سرعت سایت
  5. کدهای نشانه گذاری یا STRUCTURED DATA
  6. صفحات 404
  7. ریدایرکت و انتقال کاربر و ربات گوگل



سئوسئو سایتسئو تکنیکالسئو فنیسئو وبسایت
فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید