ویرگول
ورودثبت نام
نیکلاس؛
نیکلاس؛
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

زندگی بدونِ اعداد در دنیای امروزی ؟!

نقاشی گرافیتی بنکسی
نقاشی گرافیتی بنکسی


زندگی پر عددِ من

زندگی همه ی ما پر شده از اعداد ، از کتاب های درسی و حساب و کتاب های روزمره ، تاااا روزها و هفته ها و یا حتی شناختن خودمان ! ما اعداد را تبدیل کرده ایم به ابزاری برای مقایسه ی ارزش ها با یکدیگر ، خواه ارزش های خودمان باشد و خواه ارزش های دیگران . ما از اعداد برای ساختن برترین هایمان استفاده میکنیم . اما گاهی نیاز است تا به جای برتر بودن ، فقط کمی بهتر از دیروزِ خودمان باشیم ! کتابِ "I Decided to Live as Me " میگوید :

ما عاشق نمره دادن به چیز هستیم و همیشه از نمرات خود سواستفاده میکنیم . ما در این زندگی پر عدد میکوشیم اعداد بیشتری کسب و به رزومه ی خودمان اضافه کنیم.

اما گاهی نیاز است از خود بپرسیم: بدون در نظر گرفتن اعداد چه کسی هستم ؟ و بعد یکبار برای همیشه به مقایسه و رتبه بندی ارزش ها پایان بدهیم .

خیله خب ، برو که بریم !

من نیکلاسم ، دکترای جانور شناسی و نجوم دارم. غذای مورد علاقم میگو سوخاریه. تو پایگاهِ انسانیِ سیاره ionj کار میکنم و تو اوغات فراغتم میخوابم؛

آها ، این شد !

حالا اینکار اصلا چه فایده ای داره؟

این ی تمرینه ، ی تمرین برای اینکه مقایسه نکنیم . با مقایسه کردن خودمون با دیگران باعث میشیم ارزشها و چیزای خوب و خارق العاده ای که داریم از بین برن و جای خودشون رو بدن به حسرت چیزایی که بقیه دارن و "تو" نداری . حذف کردن اعداد در مواقعی که میخوایم "ارزش" و "باید" تایین کنیم ، کمک بزرگیه به افزایش عزت نفسمون :>

من نیکلاس هستم و شما اولین متن منو توی ویرگول خوندین :) !

اعدادزندگیپر عددمقایسهquot quot
ما آمده ایم تا خود "خدایی" باشیم؛ برای دنیایی که یک عمر، بنده اش بودیم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید