ویرگول
ورودثبت نام
ریحانه
ریحانه
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

نمونه یک مثال از یک سؤال خوب در انجمن COMSOL را برایتان توضیح می دهم.

برای مثالی که در ادامه آمده، من فقط یک سؤال خوب را شبیه‌سازی کرده‌ام و اصلی نیست. اما این مثال به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید سؤال خود را به صورت دقیق و کامل مطرح کنید:

عنوان: محاسبه توزیع دمایی در یک پره حرارتی با استفاده ازCOMSOL

توضیح موضوع:

سلام به همه. من در حال تلاش برای محاسبه توزیع دمایی در یک پره حرارتی با استفاده از نرم‌افزار COMSOL هستم. پره حرارتی دارای شکل پره‌ای با یک منبع حرارتی مرکزی است. تمام قسمت‌ها از جنس فلزی هستند. من در حال حاضر مدل ۲D را با استفاده از نرم‌افزار COMSOL گام به گام ایجاد کرده‌ام. در این مدل، من شرایط مرزی حاکم بر پره را تعیین کرده‌ام و مشخصات حرارتی مربوط به هر قسمت را نیز وارد کرده‌ام.

اما با اجرای مدل، نتایج غیرمنتظره‌ای دریافت می‌کنم. به عنوان مثال، دمای نقاط برخی از قسمت‌ها بسیار بیشتر از چیزی است که انتظار داشتم. همچنین، توزیع دما در سایر قسمت‌ها نیز به نظرم منطقی به نظر نمی‌رسد. من مشتاقانه منتظر راهنمایی شما هستم که چگونه می‌توانم این مشکل را حل کنم و به نتایج دقیق‌تری برسم.

نسخه COMSOL: COMSOL Multiphysics 5.6

مدل:

- هندسه: شکل پره با شعاع ۱۰ سانتی‌متر و ضخامت ۲ میلی‌متر

- معادلات و شرایط مرز: معادله حرارت موجود است. شرایط مرزی عبارتند از: یک نقطه مرکزی با دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد و تراکم حرارتی ۵ واحد، سطح خارجی پره با حرکت حرارتی ثابت و دمای اولیه ۲۰ درجه سانتی‌گراد.

- مشخصات مواد: استفاده از جنس فلزی با خواص حرارتی مناسب

خطاها و مشکلات:

- دمای نقاطی از قسمت‌ها بسیار بیشتر از انتظار دارم.

- توزیع دما در سایر قسمت‌ها به نظرم منطقی به نظر نمی‌رسد.

تلاش‌های قبلی:

- امتحان کردهعنوان: مشکل در تطابق نتایج شبیه‌سازی COMSOL با داده‌های تجربی در مدل انتقال حرارت

توضیح موضوع:

سلام به همه. من در حال تلاش برای مدل‌سازی انتقال حرارت در یک سیستم با استفاده از نرم‌افزار COMSOL هستم. سیستم شامل یک برج خنک‌کننده است که هوای گرم را از طریق یک کویل سرد می‌گذراند. در این مدل، من شرایط مرزی و مشخصات حرارتی را تعیین کرده‌ام و مدل را به طور صحیح تنظیم کرده‌ام.

اما وقتی نتایج را با داده‌های تجربی مقایسه می‌کنم، تفاوت‌های قابل توجهی بین آنها وجود دارد. دمای نقاط مشخصی در سیستم که باید به‌طور قابل ملاحظه‌ای یکسان باشند، در شبیه‌سازی COMSOL بسیار متفاوت است. همچنین، توزیع دما در سایر قسمت‌ها نیز با داده‌های تجربی هماهنگ نیست.

تلاش‌های قبلی:

- اطمینان حاصل کردم که شرایط مرزی و مشخصات حرارتی به درستی وارد شده‌اند.

- تنظیمات شبکه را بررسی کردم و از روش مناسب برای تقسیم المان‌ها استفاده کردم.

- از مدل‌های مختلف مشابه در انجمن COMSOL بررسی کرده‌ام، اما هیچ گزاره‌ی مستقیم برای رفع این مشکل پیدا نکردم.

مشکلات:

- دمای نقاط مشخصی در سیستم در شبیه‌سازی COMSOL با داده‌های تجربی مطابقت ندارد.

- توزیع دما در سایر قسمت‌ها نیز با داده‌های تجربی هماهنگ نیست.

منتظر راهنمایی شما هستم که چگونه می‌توانم این مشکل را حل کنم و نتایج دقیق‌تری را در شبیه‌سازی COMSOL به دست آورم.

نسخه COMSOL: COMSOL Multiphysics 5.6

این موارد را حتما در طرح سوال خود دقیقا رعایت کنید تا بتوانید جواب مناسب و خوبی را دریافت کنید. شما می توانید سوالات خود را از بخش مشاوره کامسول شرکت شبیه سازان امیرکبیر (جمعی از مهندسین و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر) بپرسید و یا اینکه انجام پروژه کامسول خود را به آنها بسپارید.

comsolنرم افزار کامسولنحوه طرح سوال کامسولنمونه یک مثال خوب از یک سوال
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید