ویرگول
ورودثبت نام
Mah
Mah
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

کارشناسی ریاضی (5)

امتحانای ترم پنجم که تموم شد، اولین مواجهه ی من با المپیاد بعد از دو سه سال دوباره پیش اومد..

این بار باید برای آزمون انتخاب تیم دانشکده تلاش می کردم.. دوباره مسئله حل می کردم و اون حال و هوای خوب دوران المپیاد داشت بر می گشت..

بهمن ماه کلا سوال حل می کردم ..تا اینکه اواخر بهمن و اوایل اسفندماه سه تا آزمون ازمون گرفتن و خب تیم شدم((:

خیلی از این بابت حالم خوب بود و احساس می کردم انگار به درد المپیاد میخورم شاید((=

البته اسم این آزمونی که قرار بود برگزار بشه، مسابقات دانشجویی ریاضی انجمن ریاضی ایران بود که تو لول دانشجویی اعتبار بالایی داره..

یک هفته بعد از اون، برای المپیاد دانشجویی سازمان سنجش هم دانشکده تماس گرفت و گفتن اگر مایلی میتونی جزو پنج نفری باشی که معرفی میکنیم.

منم چون داشتم میخوندم قبول کردم و اینم بگم که شرط بودن تو اون تیم، رنک بودن تو ورودی بود.

درسای اون ترم درسای جدید و به شدت قشنگی بودن..

مبانی هندسه که با روند منطقی به وجود اومدن چند نوع هندسه و البته هندسه اقلیدوسی آشنا میشدیم و دیدگاه این درس اصل موضوعی و منطقی بود .

هندسه هذلولوی که یه نوع هندسه ی نااقلیدوسیه و مطالعات فیزیک کیهان شناسی مارو سمت این هندسه کشونده..

بهینه سازی غیرخطی که مسائل مختلفو سعی می کنیم با بهینه ترین مثلا کم هزینه ترین روش ممکن حل کنیم و معادلاتمون از جنس غیرخطی هستن..

سیستم های دینامیکی (= حتما از اثر پروانه ای شنیدید و اینکه پدیده ها هر چند کوچیک می تونن تو رخداد پدیده های دیگه دخیل باشن و ما با مبانی نظری سیستم های پویا(که در طول زمان دچار تغییر وضعیت میشن)آشنا می شدیم.

توپولوژی جبری: ترکیب توپولوژی و جبر مجرد که یه درس جذاب و سخت به وجود میاره و کاربردای مهمی در فیزیک و کیهان شناسی داره.. یادمه اوایل نصف مفاهیم برام اشتباه جا افتاده بود((=

زبان تخصصی: یه درس راحت و شیرین و خیلی مهم که با خوندن درسا با منابع زبان اصلی، مشکل خاصی درش نخواهید داشت((=

فروردین ماه، محدودیت های کرونا برای دانشگاه کم شد و دوباره بعد از دو سال و نیم خوشحال از دیدن دوستام و دانشگاه حضوری رفتم دانشگاه((=

ادامه دارد..

توپولوژی جبری
توپولوژی جبری
هندسه هذلولوی
هندسه هذلولوی


سیستم های دینامیکی
سیستم های دینامیکی



اثر پروانه‌ایریاضیهندسهدانشگاهکارشناسی
دانشجوی کارشناسی ارشد ریاضی محض دانشگاه تهران
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید