ویرگول
ورودثبت نام
Mah
Mah
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

کارشناسی ریاضی(6)

ترم 6 برای من پر از آزمون و خاطره و چیزای مقطعی بود. من تو دو تا تیم برای المپیاد دانشجویی بودم و از این بابت یه مقدار فشار روم بود... به خصوص اینکه هنوز درسا اونقدری برام تثبیت نشده بودن..

بعد از یه اردیبهشت سنگین و این امتحانا و درس سنگینی مثل توپولوژی جبری، دیگه کم کم به فکر کارشناسی ارشد افتاده بودم که ترجیح میدادم تو ایران شروع کنم تا بتونم بهتر زبان بخونم و اگه شد کار تحقیقاتی هم انجام بدم و حتی به عنوان یه پلن دیگه، ارشد رو علوم کامپیوتر بخونم..

فکرای زیادی تو ذهنم اومده بودن و نگران بودم که مسیرم چطور ادامه پیدا می کنه..

چند تا از کتابای کنکورو گرفتم و شروع کردم به از اول خوندن درسای پایه .. نمی دونستم دقیقا چی میخوام..

ریاضیات محض، ریاضی کاربردی یا علوم کامپیوتر... نمیدونستم دقیقا چه مسیری برام مناسب تره..


وقتی وارد دانشگاه شده بودم به خاطر تغییر جو، ترم اول معدلم نسبت به همه ی ترمای بعدش پایین تر شد و به همین علت شک داشتم که استعداد درخشان میشم یا نه..

اما اواسط تابستون فهمیدم که تو اون رنج هستم و حداقل یه قبولی دیفالت وجود داره...


برای اولین بار شروع کردم یکم پایتون یاد گرفتم و بالاخره به ترم 7 رسیدم...

ترم هفتم بحران عاطفی برام به وجود اومد و این بحران در کنار استرس کنکور ارشد قرار گرفت...((:

اما اتفاق خوبی که افتاد این بود که حل تمرین دو تا درس با دو تا استاد خیلی خوب دانشکدمون شدم که این دو تا درس، هندسه دیفرانسیل و جبر مجرد بودن..

تو این ترم یکی از دوست داشتنی ترین درسای دوران کارشناسیمو برداشتم که عنوانش رمزنگاری بود و ما با متدای جبری و نظریه اعدادی، یه سری روش برای رمز نگاری پیام های متنی طراحی می کردیم و یه مقدار هم با کدگذاری و متریک همینگ آشنا شدیم و میتونم بگم به عنوان یه درس سه واحدی کارشناسی این درس، بی نظیر بود...

درس روش های آماری دومین درس به درد بخوری بود که تو اون ترم داشتم و این درسای آماری شدیدا تو آنالیز داده ها کمک کننده و لازمن..

تاریخ ریاضیات اولین درس کاملا پروژه محور من تو کارشناسی بود و ما با خط فکری و کارها و تاثیرات ریاضی دان های مشهور آشنا می شدیم و در نهایت یک نفر رو برای پروژه انتخاب می کردیم..

درس معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی درس سختی بود و با تئوری هندسی معادلات دیفرانسیل چند متغیره در 3 بعد و n بعد و یه سری روش های حل اون معادلات آشنا می شدیم..

و با شرایط روحی آزار دهنده ای تونستم اون ترم رو هم به خوبی بگذرونم..


علوم کامپیوترکارشناسی ارشدکنکور ارشدریاضیات
دانشجوی کارشناسی ارشد ریاضی محض دانشگاه تهران
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید