ویرگول
ورودثبت نام
xander
xander
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

چرا از mongoose ورژن ۶ استفاده نکنیم؟

سلام به همه
به خطر پاره ای از مشکلات فنی و اینا من باید یه اسکریپتی با nodejs مینوشتم که بره از تو دیتابیس mongo یک‌سری اطلاعات رو دربیاره و فلان کنه و این حرفا (شما بیشتر به اینکه بره از مونگو اطلاعات بخونه توجه کنید).

تصمیم بر این شد که من از mongoose به عنوان ODM استفاده کنم. طبق معمول خیلی خوشحال و خندان رفتم و با دستور :

npm i mongoose

ورژن ۶.۲ ایشون رو نصب کردم. همه چیز خوب و عالی بود. تا یه جا هایی رو رفتم و خوب هم جواب گرفتم. توی این تصویر شما یه شمای کلی از چیزی که من نوشتم رو میبینید:
(توجه کنید که من توی node حرفه ای نیستم و با دیدن این کد عصبانی نشید لطفا)


تابع getCourseLise رو نگاه کنید، توی این تابع الان همه چیز عادیه و خیلی خوش و خرم کار میکنه. اما مسله از اونجایی شروع شد که من ممیخواشتم لیستی از تمام دوره ها دربیارم. طبق حرف هایی که توی داکیومنت mongoose نوشته بود رفتم جلو و برای اینکه همه رو بتونم از دیتابیس بخونم باید متد find رو استفاده میکردم. اما وقتی اجرا کردم با این خطا مواجه شدم:

خب طبق معمول یه سرچ ریزی زدم تو گوگل تا ببینم اشکار کار از کجاس. اما جوابی براش پیدا نکردم. بیشتر گشتم، بازم هیچی. بعد از حدود ۲ ساعت گشتن توی stackoverflow و سایت هایی از این قبیل رفتم تو گیتهاب mongoose. دیدم نوشته ورژن خودتون رو به ۶.۱ تغییر بدین.

تغییر دادم و این بار بیشتر ترکید:

این بار هم یه سرچ ریزی زدم تو گوگل. اما مثل قبل هیچی. بیشتر سرچ زدم، بیشتر هیچی.

گفتم اصلا ورژن ۶ رو بیخیال میرم از ورژن ۵ استفاده میکنم.

ورژن ۵ رو نصب کردم و خیلی خوب بهم جواب داد.

دوستان تا اطلاع ثانوی از mongoose ورژن ۶ استفاده نکنید تا دوستان و برادرانی که اومدن این mongoose رو نوشتن برن باگشون رو فیکس کنن.




mongodbmongoosenodejsnodejavascript
گونه ای نادر و کم یاب از برنامه نویس‌ها
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید