متغیرها رو اگه ساده تعریف کنیم یک سری ظرف هستند برای اینکه مقدایر رو در خودشون نگهدارند و همونطور که معلومه ظروف قابلیت خالی شدن دارن و میشه از اونها دوباره استفاده کرد . اما این ظروف مشخصه ی نوع مقادیر دریافتیشون رو هم دارن یعنی یک ظرف نوشابه رو نمیشه توش آب ریخت و دیگه به طریق اولی تو ظرف نوشابه نمیشه آجر هم ریخت یا بقول دوستمون هر سوراخ مال یه نفره
متغیرها رو روشون اسم میذاریم مثلا a میتونه یک متغیر از تایپ string باشه و به صورتهای زیر میتونیم توی go تعریف ومقداردهیش کنیم:
Var a string
a = “dadash” .
or
a := “dadash” .
var b int = 2
b := 3
var t bool
t = true
t := true