ویرگول
ورودثبت نام
xoomia
xoomia
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

چاقی کرونایی و پناه بردن به اپ

اوایلی که کرونا اومده بود، تو روند زندگی من تاثیری نداشت البته زندگی شخصی...عید نوروز اومد و تعطیلی همراه با فیلم دیدم و هی غذا خوردن ... بعدش هم دورکاری و کلا خانه نشینی... اوایل تابستون احساس اضافه وزن داشتم، شروع کردم به یکم پیاده روی و انجام یکسری حرکات ورزشی که از اینستاگرام پیدا کرده بودم ... ولی وقتی برنامه ای نداشته باشی مسلما یه مدت انجام میدی و بعد از چند هفته بیخیال تمام زحماتت میشی...من هم مستثنی نبودم... پاییز اومد و وضعیت کرونا بدتر شد و کلا فکر باشگاه رفتن رو باید از سرم بیرون میکردم...تصمیم گرفتم پیج چند تا از افرادی که بصورت آنلاین برنامه ورزشی میدن رو دنبال کنم... و این شد که من شروع به مطالعه کردم و متوجه شدم کلی اپلیکیشن هست که میشه ازشون استفاده کرد...


از اپلیکیشن های کالری شمار ( البته من قبلا با سامسونگ هلث - sumsung health) استفاده کرده بودم مخصوصا زمانهایی که پیاده روی میکردم ولی هیچوقت اکانت نساخته بودم و خب از خیلی وقت هم بود آپدیت نکرده بودم... خلاصه با اپهای برنامه ریزی زمان آشنا شدم و خیلی به آدم کمک میکنه برنامه ریزی مداوم داشته باشه... با اپهای گام شمار آشنا شدم و خیلی هاشون رو دانلود و بررسی کردم...

از طرفی من کلا در طول روز آب کم مینوشم و با اپ هایی آشنا شدم که میتونی با برنامه دادن و مشخص کردن، بهت نوتیفیکیشن بدن که موقع آب نوشیدنه...

اپلیکیشن های ورزش چه ایرانی چه خارجی که ورزش های مختلفی رو تو یه بازه زمانی آموزش میدن...

البته پرکاربردترین اپلیکیشن بنظر من کالری شمار هست چون اصلا فکرش رو هم نمیکردم من در طول روز مصرف کالری بالایی داشته باشم و علیرغم علاقه باطنی ام به شیرینی مجبور شدم که دیگه نخورم...

یا سفارش غذاهای فست فود رو به حداقل برسونم...


اپلیکیشن های ایرانی مثل زیره یا کرفس رو امتحان کردم البته الان از اپلیکیشن زیره استفاده میکنم که میتونم کالری غذاهایی که مصرف میکنم رو ببینم و یه مزیت دیگه اش اینکه طبع هر غذا رو نشون میده...خب بعد از یکماه استفاده از این اپلیکیشن، متوجه شدم مقدار مصرف غذای سرد من خیلی زیاده و عادت غذاییم رو تغییر دادم...

هیچوقت به فکرم خطور نمیکرد یه روزی بتونم چندین اپ مختلف رو نصب کنم و با توجه به کاری که دارم انجام میدم ازشون استفاده کنم... میشه گفت برای ورزش، در حال حاضر از سه تا اپلیکیشن دارم استفاده می کنم نه از 5 تا اپلیکیشن...اینستا و پینترست رو فراموش کردم...

خب اینم روایت من از تاثیر دوران کرونا در زندگی شخصی و استفاده از گوشی هوشمند...

نمیدونم وقت کنم یا نه ولی دوست دارم درباره ادیت عکس و فیلم هم براتون بنویسم که چطوری از فتوشاپ و افترافکت به اپلیکیشن ها تغییر مسیر دادم و چقدر سرعت من رو برای درست کردن محتوا بالا برد...امیدوارم فردا بتونم بنویسم... امروز که نهم دیماه جان سالِ 99 بود.

#روایتگرباش #اپلیکیشن #کرونا

روایتگرباشکرونااپلیکیشنتجربه فردیمهارت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید