ویرگول
ورودثبت نام
Yasaman Asadi
Yasaman Asadi
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

برای گرفتن آیلتس 8 از کجا شروع کردم؟

توی این مطلب قراره بگم من خوندن آیلتس از صفر رو چجوری شروع کردم و شما، چیکار کنین :)


سلام سلام! اول از همه بگم که این اولین نوشته ی من در ویرگوله و کلی براش هیجان دارم.

من دو سال قبل به این نتیجه رسیدم که اوضاع کشور داره وخیم! میشه و تصمیم گرفتم زبان خوندن رو شروع کنم. برای همین به یکی از آموزشگاه های مطرح آیلتس رفتم و بعد از تعیین سطح، از سطوح پایین شروع کردم. اون موقع اصلا هیچ ایده ای نداشتم که آیلتس چیه و باید چیکار کنم. چند ترم اول به تقویت کردن زبان عمومی مخصوصا گرامر گذشت که تاثیر مثبتشو بعدا به طور ملموس حس کردم.



بلاخره وارد سطوح آیلتس شدم و اونجا به شدت روی چهار مهارت و دایره لغتم کار کردم و البته، گرامر رو هم فراموش نکردم.

توی این مطلب راجع به کتابا و منابعی که خوندم مفصل گفتم براتون ;)

یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت من این بود که روی نقاط ضعف خودم در زبان کار میکردم و ازشون فرار نمیکردم. مثلا وقتی فهمیدم لیسنینگ و رایتینگم نسبت به بقیه مهارت هام ضعیف تره به امان خدا ولشون نکردم و شروع کردم به شدت روشون کار کردن. البته وجود معلم های نازنینم رو هم اصلا نمیتونم نادیده بگیرم که نصفش حاصل زحمت های اون ها بود و بقیه شم پیگیریای خودم.

خلاصه من ترم های آموزشگاه رو تموم کردم و فارغ التحصیل شدم و در همین حین، بحران جدیدی پیش اومد: " کرونا " :|

امتحانای آیلتس عقب افتاد و به این فکر میکردم که اگه از زبان دور بمونم همه چی یادم میره و آمادگیم رو برای آزمون از دست میدم. در نتیجه تلاش میکردم خودم رو در معرض زبان انگلیسی قرار بدم. در یک مطلب دیگه میگم چجوری! هم چنان روی لیسنینگ و رایتینگ کار میکردم و دیگه فقط نمونه آزمون های قبلی آیلتس رو حل میکردم تا بلاخره چند ماهی گذشت و برگزاری آزمونا از سر گرفته شد. من هم ثبت نام کردم و نتیجه زحماتم رو گرفتم.

الانم مدتیه که زبان عمومی و آیلتس درس میدم و میبینم که خیلی از زبان آموزا گنگن و و نمیدونن باید چیکار کنن، تصمیم گرفتم بیام اینجا و تجربه م رو باهاتون به اشتراک بذارم :)



حالا شما برای آیلتس خوندن چیکار کنین؟

اول از همه سطح زبان عمومیتون رو مشخص کنین. حالا میگین چرا زبان عمومی؟ ما که فقط میخوایم آیلتس امتحان بدیم؛ ولی اینو یادتون باشه که کسی که زبان عمومی خوبی نداره نمره ی خوبی هم در آیلتس نمیگیره. پس صمیمانه و صادقانه ازتون میخوام فریب آموزشگاه ها یا افرادی که ادعا میکنن با یاد دادن تکنیک های طلایی! آیلتس میتونن براتون معجزه کنند رو نخورین.

معمولا تعیین سطح زبان از روی سطح گرامر صورت میگیره چون میتونم بگم دانش گرامر مثل پایه ی زبان میمونه (برای تعیین سطح هم اپلیکیشن ها و سایت های زیادی وجود داره سعی میکنم راجع به اون هم یه مطلب بذارم). از همون سطح شروع کنین و اگه میتونین یه معلم کنارتون داشته باشین که بتونه قشنگ هلتون بده جلو. اگر هم میخواین خودخوان کار کنین که کتاب های مناسب همون سطح رو تهیه کنین و شروع کنین. راجع به معرفی کتاب و منابع یه مطلب جدا اینجا گذاشتم.

وقتی سطح intermediate رو تموم کردین میتونین کم کم کار کردن روی مهارت ها و منابع آیلتس رو شروع کنین ولی یادتون نره یادگیری گرامر و لغت اینجا متوقف نمیشه و باید سطحتون رو بالاتر ببرین. همین جا نمره ای که براش دارین تلاش میکنین رو مشخص کنین و ببینین برای رسیدن به اون نمره مهارت هاتون باید در چه حدی باشه. یه جدولی برای هر مهارت وجود داره به نام IELTS Band Descriptor که میتونین اون رو دانلود کنین و طبق نمره مد نظرتون، سطح زبانتون رو بالا ببرین.

بعدش هر از چندگاهی Mock test تحلیلی بدین تا ببینین کجای کارین، کجاها پیشرفت کردین و کجاها هنوز نیاز به تلاش دارین. من خودم کلا دو بار ماک تست دادم. بهتره با تحلیل باشه چون فقط اینجوری وضعیت مهارت هاتون رو به تفکیک متوجه میشین.



پس خلاصه کار این شد که سطح زبان عمومیتون رو تعیین میکنین، مطالعه یه کتاب زبان جنرال خوب رو با معلم یا بی معلم شروع میکنین و بعد به سطح مطلوب که رسیدین روی مهارت های آیلتس کار میکنین. تقویت گرامر و تمرکز روی نقطه ضعف هاتون هم فراموش نشه ;)

سوالاتون رو حتما برام کامنت بذارین خوشحال میشم کمکتون کنم. لایک و اشتراک گذاری رو هم فراموش نکنین.. مرسی!

راستی! توی پیج اینستاگرامم میتونین زبانتون رو قوی کنین و با من در ارتباط باشین ❤️



آیلتسچگونه آیلتس بخوانیمچگونه در آیلتس نمره خوب بگیریممنابع آیلتسدوره آیلتس
من یک معلم زبان هستم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید