ویرگول
ورودثبت نام
سامرا
سامرا
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

مشکل ضبط در اوبونتو

امروز می‌خواستم یک آموزش ویدیویی را امتحان کنم که با مشکلی عجیب در سیستمم مواجه شدم. در هنگام وصل کردن headset به لپ‌تاپ میکروفون هدست شناسایی نمی‌شد. قبلاً در همین ویرگول پستی را برای حل این مشکل دیده بودم ولی متاسفانه هر چی گشتم پیداش نکردم. به همین دلیل شروع کردم و در چند جا جواب‌ را پیدا کردم و تصمیم گرفتم که اون را در اینجا بنویسم تا هم برای آینده خودم قابل استفاده باشه و هم اگه کسی مشکل مشابهی داره ازش استفاده کنه.

من اوایل که لینوکس اومده بودم، لپ‌تاپم اصلاً هدست را شناسایی نمی‌کرد، برای حل این مشکل از alsamixer استفاده می‌کردم. برای این مشکل هم به سراغ همین دستور رفتم ولی نتیجه‌ای نگرفتم.

alsamixer
alsamixer

بعد هم به سراغ راه حلی رفتم که در اینجا ارائه شده بود. برای این کار شما باید در فایل زیر تغییراتی ایجاد نمایید:

sudo nano /etc/modprobe.d/alsa-base.conf


البته بهتره پیش از این دستور یک بکاپ از این فایل تهیه نمایید. برای این کار دستور زیر را وارد کنید:

cd /etc/modprobe.d sudo cp alsa-base.conf alsa-base.conf.backap nano alsa-base.conf


بعد از اون باید خط زیر را به این فایل اضافه نمایید:

options snd-hda-intel model=dell-headset-multi


بعد از این کار کافیه که فایل را ذخیره کنید و سیستم‌تون را ریستارت کنید و از صدای خودتون کیف کنید :)

ubuntu 19.10
ubuntu 19.10


پ.ن: لطفا دوستانی که مشکلی مشابه را دارند، این راه‌حل را امتحان کنند و اگر براشون جواب داد اسم توزیع‌شون را بنویسند، تا ببینیم برای کدام توزیع‌ها به درد میخوره.

linuxheadset linuxubuntuمشکل هدست اوبونتولینوکس
open source
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید