ویرگول
ورودثبت نام
محمدیاسین میثاق‌پور
محمدیاسین میثاق‌پور
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

اهمال کاری چیست؟

شاید لازم باشد قبل از اینکه به صورت جدی وارد بحث مقابله با اهمال کاری و تنبلی شویم آن را تعریف کنم از همین رو در این موضوع از مقاله می خواهیم ببینیم که اصلاً اهمال کاری چیست .

اگر بخواهیم یک تعریف بسیار ساده اما بسیار کاربردی در این رابطه مطرح کنیم بلاشک می‌توانیم بگوییم که:

اهمال کاری در این مقاله یعنی کاری که باید انجام دهیم و آن را به هر دلیلی انجام نمی دهیم.

یا اگر بخواهیم مثال ساده تر از اهمال کاری تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم که:

شیرینی هایی که نباید (الان) بخوریم و میخوریم!

بنابراین هدف من در این مقاله این است که کارهایی که باید یا نباید انجام دهیم را بشناسیم و به درستی رفتار کنیم.

?الگوی اهمال کاری خود را پیدا کنید

الگوی همان کاری را به این صورت می‌توانیم پیدا کنیم ببینیم اول از همه ما در چه کارهایی اهمال کاری میکنیم مثلا آیا بهانه‌های این شکلی داریم که:

  • دیگر فصل بهار است و رخوت بهاری
  • و یا نه در ارتباطات مان مشکل داریم مثلاً باید بروم بر این نکته را بگویم مثلاً درخواستی از او دارم اما معمولاً اهمال کاری می کنم.
  • یا اینکه یک مدیر هستم و باید کارمند را اخراج کنم اما می‌گویم حالا باشد بعد از عید حالا باشد بعد از فلان تاریخ.
  • یا این که در موضوعات شخصی اهمال کاری می کنم.
  • یا مثلاً هر کاری که نوشتن در آن باشد اهمال کاری می کنم؟ آیا موقع نوشتن مقاله ایمیل کتاب یا هر چیز دیگری همکاری می‌کنم؟ یا در بحث صحبت کردن و ارتباطات؟

اگر می خواهید که الگوی اهمال‌کاری خود را پیدا کنید باید مشخص نمایید که چه زمان و در چه موضوعاتی اهمال کاری می کنید؟

لطفاً حتما این ها را بنویسید حداقل باید ۵ مورد را یادداشت کنید و بعد از آن بروید سراغ این موضوع که چطور اهمال کاری می کنید؟ یعنی کار جایگزین تان چه هست؟ آیا سراغ یک کار جایگزین می روید؟ آیا با موبایلتان بازی می‌کنید؟ پلی استیشن بازی؟سعی می کنید خودتان را سرگرم کنید؟ با تلفن یا کارهای دیگر در اینترنت؟ جستجو می کنید یا کارهای دیگری را که کارهای مهمی هستند اما اولویت نیست که انجام می دهید؟


حتما این موضوع را یادداشت کنید چگونه اهمال کاری می کنید؟ و دلایل خودتان را بنویسید که چرا اهمال کاری می کنم؟ دلیلش چیست؟ این کار را دوست ندارم؟ بلد نیستم؟ دنبال دردسر نیستم؟ مطمئن باشید که تا همین جا یک گام بسیار بزرگ برای مدیریت اهمال کاری برداشته اید.

خلاصه:

ما در این مقاله دریافتیم که بزرگترین گام برای مقابله با اهمال کاری پرسیدن سوال و جواب دادن به سوال های خودمان است!

حرف آخر:

امیدوارم این متن براتون مفید واقع شده باشه خوشحال میشم نظر هاتون رو در قسمت نظرات?? ببینم☺☺

اهمال کاریبزرگترین قدم برای مقابله با اهمال کاریمقابله با اهمال کاریفرد اهمال کار
متولد سال ۸۸ هستم. به تازگی با ویرگول آشنا شدم و اینجا آموخته‌هام رو با شما به اشتراک میذارم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید