ویرگول
ورودثبت نام
محمدیاسین میثاق‌پور
محمدیاسین میثاق‌پور
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

کار اصلی مغز پیشرفت ما نیست!

تصویری از مغز انسان
تصویری از مغز انسان


کار اصلی مغز پیشرفت ما نیست.کار اصلی مغز متاسفانه حفظ حالت موجود است !

جمله بالا به این اشاره دارد که مغز ما تمام تلاش خود را می‌کند تا همیشه در حالت فعلی باشیم و پسرفت و پیشرفتی نداشته باشیم باشیم . اما این را هم بگویم که چون مغز کم مصرف است تلاش می کند تا این مقدار مصرف را پایین نگه دارد. بنابراین مغز ما تلاش می کند که هر رفتاری را به صورت یک عادت در بیاورد تا بتواند از روی آن الگوی مشخص به صورت ناخودآگاه حرکت کند برای مثال اولین باری که در حال رانندگی هستیم مغزمان انرژی زیادی مصرف می کند اما مغز ما تمام تلاش خود را می‌کند که این رفتار را به صورت یک عادت غیر ارادی در خود ذخیره کند و برای همین است که بعد از ماه ها ما بدون انرژی زیاد و به صورت ناخودآگاه یا غیر ارادی رانندگی می کنیم.وخسته هم نمیشیم.

مسئله اینجاست که اگر اتفاق دیگری رخ دهد مصرف مغز بالا می‌رود و از همین رو تلاش می‌کند که حالت فعلی خود را حفظ کند برای مثال اگر از بعضی از افراد بپرسیم به چه دلیل اکثر مان ثروتمند نیستیم همه آنها اکثرا جوابهایشان در این سطح است:

  • شانس ندارم.
  • بابای پولدار ندارم.
  • توی این مملکت مگه میشه کار کرد.
  • پارتی ندارم.
  • آشنا ندارم.
  • قرعه کشی بانک برنده نشدم!
  • یه سرمایه اولیه که باید داشته باشم!
  • توی این شرایط اقتصادی چه حرفا میزنی!
  • و...

همانطور که می‌بینید در اکثر پرسش‌هایی که خودمان می‌پرسیم به گونه پاسخ می‌دهیم که همه جواب ها مربوط می شود به یک عامل بیرونی و هیچگاه کسی پیدا نمی شود که بگوید:

( مشکل از من است و من به اندازه کافی تلاش نکرده ام)

اگر من بگویم من فرزند خوبی نبودم و اصلاً به پدر و مادرم کاری ندارم که چگونه بودند (ولی من به اندازه کافی خوب نبودم) آن وقت به مغز فشار می‌آید باید فکر کند و راه کار پیدا کند.

پس مغز دوست دارد همیشه جواب بدهد که هیچ کاری نکنیم!

یک بار دیگر تکرار می‌کنم:

کار مغز حفظ حالت موجود است.

خلاصه:

در این مقاله دریافتیم که مغز فقط حالت موجود را حفظ می‌کند و سعی می‌کند که اگر اتفاق دیگری رخ داد آن را به صورت عادت غیر ارادی دربیاورد.

حرف آخر:

امیدوارم این متن براتون مفید واقع شده باشه خوشحال میشم نظر هاتون رو در قسمت نظرات?? ببینم??

ویژگی مغزکاری که مغز انجام میدهدکار مهم مغز
متولد سال ۸۸ هستم. به تازگی با ویرگول آشنا شدم و اینجا آموخته‌هام رو با شما به اشتراک میذارم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید