ویرگول
ورودثبت نام
Yazdan Daliri
Yazdan Daliri
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

تو فکر می کنی که می تونی یه مدیر خوب برای یک سازمان باشی؟؟!

خب حالا که اومدی اینجا لابد فکر می کنی که می تونی مدیریت یک سازمان رو دست بگیری...! مگه نه؟ پس لازمه خودت رو با یه آزمون ساده بسنجی.

این می تونه یه تمرین برای مرور مهارت های انگیزشی اولیه باشه. خیلی ساده هست، به هر یک از عبارتهای زیر که خط مشی مدیریتی شما رو توصیف می کنه از 0 تا 5 نمره بده. روراست باش! اگه شک داری، نمره ای رو به خودت بده که احتمالا کارکنان ت بهت می دن.

  • بزن بریم ...
دورنمای کلی واضحی از قسمت یا گروهی که با آن کار می کنم تعریف کرده ام و آن را با همه کسانی که به من گزارش تحویل می دهند در میان گذاشته ام.
افراد گروه من ارزش های کاری و اصول مد نظرم را می دانند، هر از گاهی از بیرون به عملکرد شغلی و شیوه مدیریتم نگاه می کنم تا مطمئن شوم مطابق این ارزش ها هستند.
وقت کافی می گذارم تا مطمئن شوم که هر کس نقش خود را می فهمد، ارزشش را برای سازمان می داند و با من همکاری های لازم برای تامین استاندارد های شغلی را دارد.
در دادن مسئولیت به افراد گروهم تردید نمی کنم . منابع و پشتیبانی لازم را برای آنها مهیا می کنم تا بتوانند از پس آن مسئولیت بربیایند.
هر چه می توانستم برای ایجاد اشتیاق، تعاون و عملکرد بالا کارکنان انجام داده ام.
هر چه می توانم برای کمک به ایجاد رشد و درک تخصصی کارکنانم انجام می دهم، حتی اگر با این کار به کارکنان خوبم کمک کنم که از گروه خارج شوند.
سر حرفم می ایستم. اگر قول یا مسئولیتی به کسی بدهم، برای به انجام رساندن آن هر کار ممکنی را می کنم.
وقتی به کسی مسئولیت انجام یک کاری را می دهم، به آن فرصت می دهم به بهترین نوعی که می داند آن را انجام دهند. اگر کاری را طوری انجام ندادند که اگر من جای انها بودم انجام می دادم، درباره آنها زود قضاوت نمی کنم.
من روش های خلاقانه حل مسئله را تشویق می کنم و به کسانی که ریسک پذیری خوبی دارند، پاداش می دهم. وقتی اشتباهی صورت بگیرد، به آن به چشم فرصتی برای پیشرفت همه نگاه می کنم، نه مشکلی که نیاز به تنبیه دارد.
وقتی با یکی از اعضای گروه ارتباط رو در رو دارم، همه ی توجهم را به او اختصاص می دهم و همه ی تلاشم را می کنم که دل مشغولی های او را درک کنم.

نمره کل تان را مشخص کنید:

  • 45 یا بیشتر: توانایی رهبری بسیار عالی دارید
  • 40 تا 44: عالی
  • 35 تا 39: خوب است اما می تواند بهتر باشد
  • زیر 35: جای پیشرفت زیادی دارد


ــــیزداندلیریــــ

سلام من یزدانم ... همیشه در حال یادگیری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید