ویرگول
ورودثبت نام
زهرا احمدی
زهرا احمدی
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

10 نکته ای که دانشجویان معماری باید بدانند!! - زهرا احمدی

در این مقاله آموزشی قصد دارم 10 نکته ای را به شما گوشزد کنم که نیاز است هر دانشجوی معماری ای آن را بداند و به آنها عمل کند ، این نکته ها را تماما خودم تجربه کردم و ای کاش زمانی که ترم 1 بودم کسی بود تا این نکات را به من یاداوری می کرد و آن ها را آموزش میداد ، ولی مشکلی نیست ، من هستم تا به شما این نکات را بیاموزم ? پس بریم باهم سراغ ادامه آموزش :




* قبل از شروع این را هم بگویم که این نکات مربوط به دانشجویان معماری و عمران می باشد و برای سایر رشته ها کاربردی ندارد *




1. نکته اولی که دانشجویان معماری باید بدانند

خیلی از دانشجویان معماری فکر میکنند که اگر وارد رشته معماری می شوند باید سختی زیادی بکشند و صبح تا شب را بیدار باشند تا پروژه های خود را انجام دهند ( دقیقا خودم هم همین مدلی بودم و در ترم های اول شب تا صبح بیدار بودم حتی اگر کاری نمی کردم و صبح ها میخوابیدم یا کلا کم میخوابیدم?? ).
ولی خبر خوب اینجاست که اصلا نیاز نیست بیش از اندازه فعالیت کنید یا بیدار بمانید :) با یک برنامه ریزی مشخص و اصولی میتوانید به تمامی کارهایتان برسید و شاید بگید دانشگاه دولتی سخت است و نمی شود. من دانشگاه شهید بهشتی بودم و شد ، پس شما هم میتوانید در هر دانشگاهی این موضوع را برای خودتان حل کنید.

نکاتی که دانشجویان معماری باید بدانند
نکاتی که دانشجویان معماری باید بدانند

2. نکته دومی که دانشجویان معماری باید بدانند

شرکت در بعضی از کلاس هایی که برای رشته عمران تشکیل می شود را به شما دوستان عزیزم توصیه میکنم چرا که یک معمار باید دانش سازه ای هم داشته باشد و حتی بعضی از کلاس های رشته خودتان یعنی معماری را هم میتوانید دوبار شرکت کنید تا آن مطلب برایتان بهتر جا بیفتد.

نکات مربوط به دانشجویان معماری
نکات مربوط به دانشجویان معماری

3. نکته سومی که دانشجویان معماری باید بدانند

ارتباط خودتان را با اساتید خیلی خوب و محکم کنید تا بتوانید در مواقع لزوم از بابت کار و کارآموزی پیش آنها و در پروژه های آن ها فعال شوید و مشغول به کار شوید. پس حتما خودتان را نشان دهید که چند مرده حلاجید :))

نکاتی مخصوص دانشجویان معماری
نکاتی مخصوص دانشجویان معماری

4. نکته چهارمی که دانشجویان معماری باید بدانند

کتاب بخوانید ، کتاب هایی که اساتیدتان معرفی میکنند را بخرید و بخوانید که به شدت تاثیر گذار است. من الان افسوس میخورم که چرا در آن زمانی که وقت داشتم کتاب هایی که معرفی میشد را نخواندم!

مواردی که دانشجویان معماری باید به آنها دقت کنند
مواردی که دانشجویان معماری باید به آنها دقت کنند

5. نکته پنجمی که دانشجویان معماری باید بدانند

تا میتوانید آزادانه طراحی کنید تا ذهنتان به بی مرز بودن عادت کند تا راحت تر بتوانید طراحی کنید و پروژه ای را که به شما می سپارند را طراحی کنید و خروجی خوبی بیرون دهید. تا میتوانید تمرین و تکرار کنید چرا که این وقت های دانشجویی به شدت طلایی هستند و هر چقدر که بهتر از آنها استفاده کنید در آینده ثمره آن را برداشت خواهید کرد.

نکاتی که دانشجویان معماری باید بدانند
نکاتی که دانشجویان معماری باید بدانند

6. نکته ششمی که دانشجویان معماری باید بدانند

آموزش ببینید ، تا میتوانید آموزش ببینید تا مسیری را که استادی چندین سال طول کشیده تا طی کند را شما به همراه تجربیاتش با هزینه ای از او دریافت کنید. به شخصه دیدن آموزش های نرم افزاری را به شما دوستان عزیزم پیشنهاد می دهم و شاید اگر وقتش شود آموزش هایی که خودم در آنها شرکت کرده ام را در مقاله های بعدی ذکر کنم تا شما هم از آموزش هایی که راضی بودم استفاده کنید ? اگر دوست دارید تا تجربیاتم از شرکت در کلاس های آموزشی را به شما بگویم حتما داخهل کامنت ها بنویسید.

نکات مربوط به دانشجویان معماری
نکات مربوط به دانشجویان معماری

7. نکته هفتمی که دانشجویان معماری باید بدانند

یکی دیگر از نکاتی که دانشجویان معماری باید به آنها دقت کنند این است که برای کارتان ارزش قائل باشید ، شما که برای ارائه پروژه هایتان زمان می گذارید ، پس چه بهتر که این ارائه با بالاترین کیفیتی که میتوانید انجام شود تا هم نمره بالاتری بگیرید و هم پروژه تان حرفه ای ارائه شود و در آینده رزومه شود. پس برای کارهایتان عجله نکنید ، با حوصله پیش بروید.

نکاتی مخصوص دانشجویان معماری
نکاتی مخصوص دانشجویان معماری

8. نکته هشتمی که دانشجویان معماری باید بدانند

اگر وقت برای انجام پروژه هایتان کم آوردید دیگر در دقیقه 90 کاری نکنید تا هم در جلسه ژوژمان استرس نداشته باشید و هم کار خرابی نکنید ، در دانشگاه ما روز ژوژمان نصف دانشجو ها کف راهرو ها هستند و پروژه هایشان را تکمیل می کنند :))) برای شما هم اینگونه است؟؟ اگر خاطره ای دارید برایمان بنویسید.

مواردی که دانشجویان معماری باید به آنها دقت کنند
مواردی که دانشجویان معماری باید به آنها دقت کنند

9. نکته نهمی که دانشجویان معماری باید بدانند

اگر هیچ کلاسی را در دانشگاه جدی نمیگیرید ، کلاس های مقدمات طراحی معماری یا همان طرح 1 ، طرح 2 و . . . به شدت جدی بگیرید که در آینده این درس ها به شدت کاربردی می باشند و شما را آماده طراحی پروژه های واقعی میکنند ، پس تا میتوانید در این کلاس ها از استاد سوال بپرسید و دانش طراحی خود را در هر پروژه با هر کاربری بالا ببرید تا در انتهای تحصیلتان حرفی برای گفتن داشته باشید.

نکاتی که دانشجویان معماری باید بدانند
نکاتی که دانشجویان معماری باید بدانند

10. نکته دهمی که دانشجویان معماری باید بدانند

هر وقت این مقاله را خواندید دیر نیست ، فقط این مهم است که از همین لحظه شبی 30 صفحه کتاب بخوانید در حوزه معماری تا هم دانشتان بالا برود و هم تمرکزتان بالاتر برود. اگر نمیدانید چه کتابی بخوانید از استاد هایتان بپرسید و من هم سعی میکنم تا منبع معتبری از معرفی کتاب های معماری پیدا کنم و به شما معرفی کنم :))

نکات مربوط به دانشجویان معماری
نکات مربوط به دانشجویان معماری


امیدوارم این مطالب و نکات برایتان مفید و کاربردی بوده باشد و اگر شما هم نکته ای دارید در کامنت ها بنویسید تا شاید برای دانشجویان معماری کاربردی و کارامد باشد :)

به امید دیدار دوباره
زهرا احمدی
1400.10.19
















معماریدانشجوی معماریرشته معمارینرم افزار معماریمهندس معمار
زهرا احمدی هستم و در این وبلاگ قصد دارم تجربیاتم از رشته معماری را با شما دوستان عزیزم به اشتراک بگذارم :))
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید