ویرگول
ورودثبت نام
زهرا قائم مقامی
زهرا قائم مقامی
خواندن ۳ دقیقه·۱ روز پیش

خانم‌ها، تنها سفر کنید!

بی مقدمه بگم، اگه به سفر علاقه دارید و خانم هستید یکی از به درد بخور ترین ایده هایی که دیدم رو می‌خوام باهاتون به اشتراک بذارم. همراه من باشید!


خاطرات شمال محاله یادم بره!

جونم براتون بگه که چند وقت پیش داشتم توی اینستاگرام می‌گشتم که یه پست دیدم. از جمع خوبان یاد کرده بود: رانندگی توی جاده به مقصد شمال و حمیرا و رشته خوشکار. یا شاید هم خشکار! درستش کدومه؟ شمالیا بگن.

فرستادمش برای دوستم و گفتم اگه نرفتیم دیگه نه من نه تو. از اون پست هایی بود که هر چند وقت یک بار براش می‌فرستم و می‌گم یالا! پاشو بریم. اونم می‌گه باشه و همین چرخه تکرار می‌شه و هیچ وقت هیچ جا نمی‌ریم.

بعد با خودم فکر کردم که چرا ما هیچ جا نمی‌ریم؟ نکنه طلسم شدیم؟

همون لحظه هزار تا دلیل ریز و درشت توی ذهنم به صف شدن و سردسته‌شون هم بحث شیرین امنیت بود که داشت برام دست تکون می‌داد و می‌گفت من اینجام.

اگه خانم باشید می‌دونید که امنیت در سفر مسئله مهمیه. اگه آقا باشید هم شاید بدونید ها، زیاد در جریان نیستم ولی خب برای ما پررنگ تره. خلاصه، توی افکار خودم پرسه می‌زدم که یادم اومد چند وقت پیش دو تا پیج باحال پیدا کرده بودم که شاید یه موقع عصای دستم باشن و گذاشته بودم واسه روز مبادا. چه پیج هایی؟ این پایین می‌گم.


بریم هاستل!

اول از همه، هاستل چیه؟ یه جور اقامتگاه که معمولا فضای اشتراکی با چند نفر دیگه دارید و می‌تونید موقع سفر اون جا تخت یا اتاق اجاره کنید و بعضی مواقع از هتل هم ارزون تره و هم با صفاتر!

حالا فکر کنید یه هاستل دخترونه باشه که هم خیال خودتون از بابت امنیت راحته و هم اگه خانواده نگران تنها سفر کردن شما هستن می‌تونید بهشون اطمینان خاطر بدید. جالبه نه؟

خبر خوب اینه که نه یکی بلکه دو تا هاستل دخترونه پیدا کردم که قراره بهتون معرفی کنم.


هاستل ماهسو
هاستل ماهسو


  • هاستل ماهسو - گیلان، رشت

میزبان این هاستل زیبا که در رشت قرار داره یک خانم بانمک هستن که خودشون هم در هاستل اقامت دارن. گزینه های مختلفی در کنار اقامت هست که شاید دوست داشته باشید استفاده کنید. مثل شب گردی در رشت و تور انزلی!

پیج رو که بررسی می‌کردم فضای هاستل به چشمم خیلی بامزه اومد. دو تا اتاق داره به همراه آشپزخونه که می‌تونید خودتون مواد لازم رو بگیرید و آشپزی کنید و همچنین لباسشویی و سرویس بهداشتی و امکاناتی که یک خونه باید داشته باشه.

راستی اگه دلتون یه جمع دخترونه می‌خواد که برای یه مدت کوتاه از همه چیز فاصله بگیرید، ماهسو می‌تونه انتخاب خوبی برای معاشرت با دیگران باشه.

نکته آخر این که در هایلایت شرایط پذیرش، می‌تونید مجوز رسمی این اقامتگاه رو مشاهده کنید.



  • خانه طراوت - مازندران، تنکابن

یه هاستل دخترونه‌ی دیگه، که در تنکابن قرار گرفته ولی می‌تونید کنارش تور رامسر گردی هم برید و البته که جنگل و دریا رو ببینید و حتی سوار تله‌کابین بشید و یه حال و هوایی عوض کنید و یا از بازار های محلی دیدن کنید که خودتون می‌دونید چه رنگ و لعابی داره بازار های شمال! فکر کنم با دوستتون برید خیلی بچسبه!

این هاستل هم دو اتاق داره به همراه آشپزخونه و سرویس بهداشتی مشترک بین اتاق ها و جالب ترین چیزی که متوجه شدم این بود که خانه طراوت یک ویلای ساحلی هست که فاصله کمی با دریا داره و می‌شه پیاده هم تا دریا رفت!


ختم کلام!

خود من اگر در آینده بخوام تنهایی یا با دوستام برم شمال حتما به این دو گزینه فکر می‌کنم. اگه جور نشد برم هم شما جای من برید :)) قراره از اون تجربه های ناب باشه که هر جایی به دست نمی‌آد.

اگه تا حالا تجربه اقامت در این هاستل ها رو داشتید خوشحال می‌شم نظرات ارزشمندتون رو بشنوم!

اقامتگاهی مشابه این دو هاستل می‌شناسید؟ اگه جوابتون بله هست حتما کامنت بذارید و به بقیه هم معرفی کنید :)

سفرهاستلدریامسافرتپله به پله
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید