ویرگول
ورودثبت نام
زهرا کارخیران
زهرا کارخیران
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

نمای رومی چیست؟


یکی از رایجترین انواع سبک نما، نمای رومی است. مناسب ترین متریال جهت ساخت آن نیز سنگ های ساختمانی است. علاوه بر این انواع نمای رومی از نظر متریال به نمای رومی سیمانی و نمای رومی سرامیکی نیز می توان اشاره کرد. اما زیبایی و شکوه سنگ های طبیعی قابل قیاس با هیچ یک از سنگ های دیگر نمی باشد. از این رو در این مقاله به بیان بهترین سنگ ها جهت ساخت نمای رومی می پردازیم.

چه سنگی انتخاب بهتری برای نمای رومی می باشد؟

به طور کلی سنگ های تراورتن بهترین گزینه جهت ساخت نمای ساختمان می باشند. حال برای نمای رومی عمدتا از سنگ های تراورتن روشن به صورت بی موج استفاده می شود. به طور کلی نمای رومی به نمایی با پیچیدگی ها و ابزارها و المان های بسیار گفته می شود که از مهم ترین ویژگی های آن رعایت اصل تقارن می باشد.

ابزارهای نمای رومی شامل صراحی،کتیبه، قرنیزها، ستون و پاستون ها می باشد.

ویژگی های نمای رومی

  1. قوس های گرد و عریض
  2. تقارن میان المان های نمای رومی: رعایت اصل تقارن در نمای رومی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. پنجره های بلند صاف یا قوس دار
  4. سقف بلند که موجب جلال و شکوه ساختمان می شود
  5. منحنی های استفاده شده در طراحی موجب القای حس راحتی و آرامش در انسان می شود.

تفاوت نمای رومی سیمانی و سنگی

مهم ترین تفاوت های این دو در موارد زیر است:

  • دوام و ماندگاری نما
  • هزینه نهایی
  • نحوه اجرا


نمای رومیسنگ نمای رومینمای رومی دو طبقه
من کارشناس تولیدمحتوای و طراحی سایت هستم. علاقه زیادی به این حرفه دارم و تمام تلاش خودم را برای رساندن مفهوم اصلی محتوا به زبان روان می کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید