ویرگول
ورودثبت نام
زهرا رضایی
زهرا رضایی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

طلاق بگیرم یا منم خیانت کنم؟

طلاق بگیرم یا منم خیانت کنم؟

شاید واقعا سئوال عجیبی باشه ولی برای من که یک خانواده درمانگر هستم بارها این سوال رو شنیدم

اصلا عجیب نیست

خانم یا آقایی که به تازگی از خیانت همسرش مطلع شده واقعا مستأصل شده که الان درست ترین کار چیه؟

یا اصلا چرا باید کار درست و عکس العمل درست رو انتخاب کنه تو شرایطی که همسرش بدترین کار رو انتخاب کرده!!!!!

هجوم فکر ها و ترس های مختلف نمی‌ذاره به درست و غلط بودن عکس العملش فکر کنه

آیا من کم گذاشتم؟ به اندازه کافی خوب و جذاب نبودم؟ کجا رشته ی زندگیمون از دستم خارج شد؟

کجا فاصله داشتیم که یکی تو این فاصله خودشو جا کرد؟

آینده چی میشه؟ بچه ام چی میشه؟

طلاق بگیرم چه اتفاقاتی میافته؟

اگر بمونم کنارش این عذاب وحشتناک رو میتونم تا کی تحمل کنم؟

شنیدم دوستم که همسرش بهش خیانت کرده بود پیش روانشناس رفتن و تونستن این بحران رو حل کنن آیا ما هم میتونیم؟

اگر ببخشمش باز تکرار کنه چیکار کنم؟

از کجا مطمئن باشم رو قولش میمونه و دیگه تکرار نمیکنه؟

منم میتونم انتقام بگیرم و بهش خیانت کنم؟

و .... هزاران سئوال بحث برانگیز دیگه

از دید ما روانشناسان از پایه فرد قبل از ازدواج باید به خودشناسی نسبی برسه و تعارضات خودش رو تا حدودی حل کنه بعد ازدواج کنه

نکته ی بعدی انتخاب درسته که خودش دنیای بسیار وسیعی داره

مهارت های بعد از ازدواج و پیگیری از عللی که احتمال خیانت رو به شدت بالا میبرن

در پیشگیری از این بحران نابود کننده ی خانواده به شدت موثره

در مقالات بعدی تک تک این مسایل رو مفصل تحلیل میکنم و راهکار پیشنهاد میکنم خدمتتون

برای دریافت مشاوره ی حضوری کلنیک ندای آرامش روان فلکه دوم صادقیه ۰۲۱۴۴۲۴۴۹۱۶

مشاوره ی تلفنی ۰۹۱۲۹۴۵۱۴۵۰

(پیش از تماس نام و نام خانوادگی خودتون رو پیامک بفرمایید)

پیج اینستاگرام روانشناس زهرا رضایی

moshavere-ravan

سایت تخصصی روانشناس زهرا رضایی

www.zehndarmani1.ir


پیشگیری از خیانتروانشناس زهرا رضاییواکنش درست به خیانتازدواج موفقخیانت یا طلاق
کارشناسی ارشد روانشناسی با سابقه بیش از 10 سال فعالیت در کلنیکهای معتبر تهران و کرج به شماره نظام روانشناسی 5106 خوشحالم که در این صفحه کنارشما عزیزان هستم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید