ویرگول
ورودثبت نام
زهرا زهدی
زهرا زهدی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

۵۱ سوالی که حتما باید از خودت بپرسی

سلف کوچینگ به زبانی ساده

در مورد تعداد سؤالاتی که می توانید برای بررسی هر بخش از مدل ها استفاده کنید،هیچ محدودیتی نیست. اجازه دهید خلاقیت دوست شما باشد تا زمانی که احساس کنید هر مرحله را به طور کامل بررسی کرده اید.

در زیر چند نمونه آورده شده است.

سلف کوچینگ مهارتی است که خودت ناجی خودت میشی
سلف کوچینگ مهارتی است که خودت ناجی خودت میشی



27 سوال برای بررسی مدل GROW

هدف:

۱. دوست دارم به چه چیزی برسم؟

۲. بهترین سناریو، به چه نتیجه ای امیدوار هستم؟

۳. چرا این نتیجه برای من مهم است؟

۴. تصویر بزرگ تری در پشت خواستن برای حل این موضوع چیست؟

۵. این نتیجه چه تأثیری بر من خواهد داشت؟

واقعیت:

۶. در رابطه با نتیجه/هدف مورد انتظارم در حال حاضر کجا هستم؟

۷. در حال حاضر اوضاع برای من چگونه پیش می رود؟

۸. بزرگترین مانعی که در حال حاضر با آن روبرو هستم چیست؟

۹. چه چیزی در حال حاضر برای من خوب کار می کند؟

۱۰. برای رسیدن به این هدف قبلا چه تلاشی کرده ام؟

۱۱. چه چیزی تاکنون خوب کار نکرده است؟

۱۲. چه کسی را می شناسم که به چنین نتیجه ای رسیده است؟ آنها چه کردند؟

۱۳. از چه منابع و پشتیبانی می توانم استفاده کنم؟

گزینه ها:

۱۴. چه گزینه هایی برای غلبه بر موانع خود دارم؟

۱۵. یک چیزی که می توانم امتحان کنم چیست؟

۱۶. اگر زمان و پول بی ربط بود، چه کار می کردم؟

۱۷. چه استراتژی هایی را می توانم امتحان کنم؟

۱۸. راه اشتباه برای نزدیک شدن به این موضوع چیست؟

۱۹. اگر اقدامی انجام ندهم چه اتفاقی می افتد؟

۲۰. از چه کسی می توانم کمک بخواهم؟

۲۱. در این مورد به بهترین دوستم چه توصیه ای می کنم؟

راه رو به جلو:

۲۲. کدام گزینه مورد علاقه من تاکنون بوده است؟

۲۳. اولین قدمی که می توانم بردارم چیست؟

۲۴. کی شروع کنم؟

۲۵. چه چیز دیگری باید انجام دهم یا در ذهن داشته باشم؟

۲۶. چگونه می توانم بفهمم که آیا موفق شده ام؟

۲۷. چه چیزی را از دست داده ام؟

24 سوال برای بررسی مدل ABCDE

فعال سازی رویداد:

۲۸. وضعیت فعلی من چه چیزی باعث می شود که بخواهم تغییر ایجاد کنم؟

۲۹. چه چیزی باعث می شود که من احساس ناراحتی، استرس یا ناراحتی کنم؟

۳۰. چگونه همه چیز شروع شد؟

۳۱. افراد کلیدی درگیر در این رویداد چه کسانی بودند؟

۳۲. چه چیز دیگری برای من محرک بوده است؟

باورها:

۳۳. وقتی همه چیز اتفاق افتاد چه فکری داشتم؟

۳۴. در این موقعیت به خودم چه گفتم؟

۳۵. وقتی این اتفاق افتاد چه احساسی داشتم و در حال حاضر چه احساسی دارم؟

۳۶. چرا این باعث تحریک من شد؟

۳۷. چه کسی و تا چه حد در ذهن من بود؟

نتیجه:

۳۸. این افکار من چه تاثیری روی من گذاشت؟

۳۹. بر اساس حسی که داشتم چه کار کردم؟

۴۰. افکارم مرا به انجام چه اقداماتی سوق داد؟

۴۱. چه افکار دیگری توسط آن افکار برانگیخته شد؟

اختلاف نظر:

۴۲. چه چیزی باعث می شود باور کنم که افکارم درست بوده اند؟

۴۳. آیا مدرکی برای آن دارم؟

۴۴. آیا قبلاً در موقعیت مشابهی بوده ام که در مورد طرز فکرم در مورد آن اشتباه کرده ام؟

۴۵. چه چیز دیگری می توانست حقیقت یا علت پشت این رویداد باشد؟

۴۶. افکارم چگونه در خدمتم هستند؟

۴۷. کدام تفسیر جایگزین ممکن است برای من مفیدتر باشد؟

راه موثر:

۴۸. منطقی ترین راه برای تفسیر وضعیت چیست؟

۴۹. چه راه عاقلانه ای برای واکنش می تواند باشد؟

۵۰. کسی که به او اعتماد دارم انجام چه کاری را توصیه می کنم؟

۵۱. از نظر منطقی، بهترین کار برای من چه خواهد بود؟


با پرسیدن این سوالات چالش شما شفاف تر و مسیر شما هموارتر می شود

سلف کوچینگسوالات حیاتیتفکر انتقادیتفکر بیداریبیداری جمعی
من زهرا زهدی هستم،لایف کوچ و بیزنس کوچ کسی که به بیش از ۱۰۰ نفر خدمات کوچینگ رو ارائه دادم و باعث تحولشون شدم که نتایجشون رو میتونید تو اینستاگرامم ببینید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید