ویرگول
ورودثبت نام
زینب سراجیان
زینب سراجیان
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

بیست انگیزه نویسندگی در کودکان


بی شک نوشتن دارای تاثیر بسیاری در شکل گیری و پویایی اندیشه در کودک است. همچنین می تواند به پرورش شخصیت وی کمک زیادی کند. اندیشیدن، فرصت کشف جهان هستی را به کودک می بخشد.

هدف از تمرین زیر لزوما آمادگی برای شغل نویسندگی در آینده نیست بلکه تقویت این مهارت زبانی می تواند در انتقال اندیشه ها و احساسات کودک به دیگران نقش بسزایی داشته باشد.

شما می توانید از بیست انگیزه زیر برای نوشتن در کودک خود بهره گیرید.

  1. اگه بتونم یه قدرت ماورایی داشته باشم، اون .... خواهد بود.
  2. صبحانه مورد علاقه من...
  3. تاریخ مورد علاقه من در سال...
  4. اگه دایناسور حیوان خونگی من بود، بهش یاد می دادم که...
  5. اگه بتونم یه چیزی به پیتزا اضافه کنم، اون ... خواهد بود.
  6. اگه به ساحل برم سرگرمی مورد علاقه من ... خواهد بود.
  7. اگر رئیس جمهور بودم...
  8. بهترین چیزی که میتونم درباره خانواده ام بگم...
  9. بهترین جای مورد علاقه من در کل دنیا...
  10. وقتی به خودم افتخار می کنم که...
  11. اگه بخوام به یه جا تو دنیا سفر کنم...
  12. بهترین دوستم...
  13. اگه مخترع بودم...اختراع می کردم.
  14. امسال دوس دارم یاد بگیرم که چطوری...
  15. اگه بتونم یه روز جای یه حیوون باشم، اونوقت... خواهم بود.
  16. وقتی بزرگ بشم میخوام...
  17. اگه بتونم یه روز جای مدیر مدرسه باشم، میخوام...
  18. بازی مورد علاقه ای که میخوام بازی کنم...
  19. بهترین کاری که تو یه روز بارونی انجام میدم اینه که...
  20. شخصیت مورد علاقه ام در فیلم یا نمایش تلویزیونی...


ایجاد انگیزه در کودکان برای نوشتن، نخستین قدم برای تقویت مهارت نویسندگی در بچه هاست. تمرین نوشتن به مرور توانایی کودک را افزایش خواهد داد و موجب راحت تر شدن این کار برایش می شود. سعی کنید با استفاده از جذابیت های بصری مانند تصاویر و جذابیت های شنیداری همچون موسیقی، خلاقیت و تخیل کودک را برانگزانید. از سرگرمی و بازی برای ایجاد علاقه در وی کمک بگیرید. بگذارید کودک نوشته اش را برای شما بخواند. بلافاصله ایرادات او را برطرف نکنید. آموزش را به جلسه بعدی موکول کنید. در نهایت، همیشه این نکته را در نظر بگیرید که ایجاد جرئت نوشتن در کودک از درست نوشتن مهم تر است.





نویسندگیانگیزشیمهارت نوشتن در کودکانتمرین نوشتن برای کودکانتمرین انگیزشی
مدیر وب سایت medtarjome
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید