ویرگول
ورودثبت نام
amir zeraatkar
amir zeraatkar
خواندن ۳ دقیقه·۱۰ ماه پیش

تجربه استفاده از لپ تاپ MateBook B3-420

برخورد اولیه:
موقع باز کردن جعبه لپ تاپ، متوجه کیفیت بالای محصول خواهید شد. چیزی که خوشحالم کرد این بود که تبدیل RJ45 به Mini RJ45 موجود بود داخل جعبه. چون این لپ تاپ، پورت RJ45 نداره و من نگران بودم به مشکل بخورم. چون زیاد پیش میاد که مجبور بشم با کابل به شبکه وصل بشم.


تجربه یک هفته استفاده از این لپ تاپ:


ظاهر لپ تاپ خیلی قشنگه و من از کیفیت صفحه نمایش و اسپیکر راضی هستم. صدای اسپیکر خیلی زیاد نیست ولی کیفیت خوبی داره. هنوز به کیبورد عادت نکردم ولی کیبورد و تاچ پد هم کیفیت خوبی داره و در این مدت مشکلی ازش ندیدم.

حسگر اثر انگشت رو فعال کردم که خیلی سریع عمل میکنه و لاگین به سیستم رو راحت تر میکنه. در طول این یک هفته دو بار دستگاه رو شارژ کردم و هر بار حدود 6 ساعت شارژدهی داشته. از نظر منابع سخت افزاری، پردازنده قدرتمندی داره ولی فقط 8 گیگابایت رم داره که میشه گفت بزرگ ترین نقطه ضعف این لپ تاپ هست. چون رم ها لحیم شده و امکان ارتقاء هم وجود نداره. من برای استفاده روزمره مشکلی با رم نداشتم. با این وجود که حدود 90 درصد رم همیشه پره؛ کندی روی سیستم احساس نمیشه. البته که برای اجرای برنامه های سنگین و یا بازی با مشکل روبرو خواهید شد. من سعی کردم بازی Ori and the Will of the Wisps رو اجرا کنم که بعد از پنج دقیقه بازی کردن، صفحه فریز می شد و علت فریز شدن هم پر شدن رم بود.

512 گیگابایت فضای SSD بسیار فراتر از نیازهای منه. من از این سیستم برای وبگردی، ریموت زدن، کارهای اداری و ... استفاده میکنم که باعث میشه نیازی به فضای زیاد دیسک نداشته باشم. موقع شارژ، لپ تاپ داغ میشه و موقعی که بازی رو اجرا کردم به شدت داغ تر شده بود. بنابراین اگر قراره سیستم رو تحت فشار بذارید حتما باید از کول پد استفاده کنید چون حرارت میتونه برای قطعات مشکل ساز بشه. البته که دوباره تاکید میکنم: به نظر من این لپ تاپ برای کارهای سنگین مناسب نیست و اجرای بازی هم صرفا برای تست بود.

موقعی که خواستم این لپ تاپ رو بخرم؛ هیچ نقد درست و حسابی در موردش پیدا نکردم. برای همین تصمیم گرفتم تجربه استفاده خودم رو در چهار دوره زمانی به اشتراک بذارم:

یک هفته، یک ماه، شش ماه و یک سال

چیزی که باعث شد این لپ تاپ رو انتخاب کنم؛ وزن مناسب (1.3kg) و شارژدهی بالای باطری بود. این دو مسئله برای من اهمیت زیادی داشت که باید ببینیم عمر باطری در بازه های زمانی طولانی تر چقدر کاهش پیدا میکنه.

در کل اگر دنبال یه لپ تاپ خوش دست، زیبا، سبک، با باطری خوب و زیر 500 دلار می گردید؛ بنظرم این لپ تاپ میتونه گزینه خوبی باشه. من فقط درباره عمر قطعات کمی نگرانم که چون این محصول با گارانتی دو ساله مادیران عرضه شده بود؛حاضر شدم ریسک رو بپذیرم و از برند Huawei خرید کنم.

تجربه یک ماه استفاده از این لپ تاپ:

همون موارد قبلی :)
با مسئله جدیدی روبرو نشدم!

تجربه شش ماه استفاده از این لپ تاپ:

همچنان راضی و بدون مشکل خاصی دارم از لپ تاپ استفاده میکنم. هفته ای یکی دوبار باطری رو شارژ میکنم و مشکلی در طول عمر باطری ندیدم.

شما هم تجربه استفاده از این محصول رو دارید؟ لطفا در بخش نظرات به اشتراک بذارید :)

این پست در بازه های زمانی مشخص شده [اگر عمری باشد] بروز رسانی خواهد شد.

هواویلپ تاپ سبکmatebookhuaweiلپ تاپ فلزی
یک انسان کاملا معمولی، با علایق فراوان.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید