ویرگول
ورودثبت نام
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
خواندن ۶ دقیقه·۱ سال پیش

معرفی سری مقالات من با شماره گذاری(0️⃣)

مرجع عکس:https://qotbino.com
مرجع عکس:https://qotbino.com

می‌خوام انواع مختلف از ایده‌هایی که برای این صفحه توی سرم در حال انفجار هستن رو اینجا روی صفحه بیارم تا شاید ذهنم کمی آروم بگیره.

برای نوشتن دیدگاهام، طرز فکرم، نگرشم و تجربیاتم توی زندگی هر چند وقت یکبار ایده‌ای برای یک سلسله از مقالات به سرم میزنه اما اگر جایی ثبت نشه به طور قطع بعد از مدتی به فراموشی سپرده میشه، اینجا ثبت می‌کنم تا یادم نره.

بخش عمده‌ای از مطالب صفحه من به چند بخش تقسیم میشه شامل:

  • ۱_مقالات "تجربه یک شکست": که شامل تجربه‌های شخصی من از ایده‌هایی که اجرا و پیاده‌سازی کردم و در اونها شکست خوردم هست.
  • ۲_مقالات "تجربه یک موفقیت": که شامل معرفی یک سری از مشاغل همراه با چالش‌ها و حقوق و مزایای اون شغل از طریق مصاحبه مستقیم با کسانی هست که درگیر اون شغل هستن.
  • ۳_مقالات "بررسی پیج‌ها و کانال‌ها": که شامل بررسی پیج‌های اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی با ایده‌هایی درست یا حتی غلط هست، می‌خوام نحوه‌ی درآمد مردم از طریق مجازی رو به تصویر بکشم و بهتون کارکرد هر پیج و کانال رو نشون بدم، البته من خودم هرگز صاحب کانال موفقی نبودم و صرفا دیده‌ها و تجربیات حاصل از شکست‌هام رو با کانال‌هایی که می‌بینم ادغام می‌کنم.
  • ۴_مقالات "معرفی ایده اینستاگرام/تلگرام": که شامل ایده‌هایی هست که در طی تمام این سال‌ها در پس ذهنم به اونها فکر می‌کردم و امیدوار بودم روزی بتونم اونقدر پول داشته باشم که لوازم مورد نیاز رو تهیه و اون ایده‌ها رو پیاده سازی کنم اما از اون جایی که اون روز هرگز نرسید حداقل می‌خوام اونها رو به اشتراک بذارم.
  • ۵_مقالات "داستان فیلم/سریال": که شامل بیان داستان هر فیلم یا سریالی که تماشا می‌کنم هست، خیلی اوقات خودم لذت می‌برم از اینکه داستان یک فیلم یا سریالی که تماشا کردم رو بخونم چون ممکنه توی اون داستان نکاتی بیان بشه که خودم در طول تماشای اون فیلم یا سریال متوجهش نشده باشم.
  • ۶_مقالات "تحلیل فیلم/سریال": که شامل تحلیل و بررسی اون فیلم یا سریال از منظر شخصی خودم هست، ترکیب تجربه تماشای یک فیلم و ترکیب اون با تجربیات شخصی هر فرد منجر به یک تجربه منحصر به فرد برای هر شخص میشه و من خیلی دوست دارم دیدگاه شخصی خودم رو به اشتراک بذارم.
  • ۷_مقالات "معرفی کتاب": که شامل معرفی کتاب‌های خوب و نازنینی که خوندم میشه، البته بنده حقیر توی سیستان بلوچستان زندگی می‌کنم و متاسفانه اینجا کتابی وجود نداره برای خرید چون مردم اینجا جز کتاب درسی کتاب دیگه‌ای نمی‌شناسن اما می‌خوام به امید خدا تلاشم رو بکنم و کتاب بخونم.
  • ۸_مقالات "سبک زندگی سالم": که شامل تلاش‌های شخصی خودم برای دور شدن از اثرات فضای مجازی و در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم همراه با کنترل میزان استفاده از گوشی و سوشال مدیا هست و خیلی مشتاقم تجربیاتم رو اینجا بیان کنم.

حالا که ۸ سری از مقالاتی که دوست دارم در آینده تایپ کنم رو معرفی کردم می‌خوام در پایان یه حرف دلی هم بهتون بگم پس اگر تا اینجا همراه من اومدین بدونین که سپاسگذار هر کسی که این متن ها رو می‌خونه هستم، زیبایی "ویرگول" به همین هست که اینجا نه مثل کانال‌های تلگرام و نه مثل پیج‌های اینستاگرام نیست، اینجا نه محفلی برای حرف‌های جنسی و نه شوی نمایش همسر و خونه و تخت خواب نیست اینجا فقط بیان عقاید هست اینجا کاغذ و قلمی برای مشتاقان سخن هست و از بابت این نوشته‌ها هیچ پولی هم توی جیب من نمی‌ره همین باعث میشه مطمئن باشین وقتی میگم چقدر هر نگاه پرمهرتون برام باارزشه بدونین از ته دلم می‌گم نه صرفا برای اینکه "تعرفه تبلیغاتم" بالاتر بره.

حرف دلم

تجربه یک شکست، رویای دیرین من برای نوشتن کتابی از مجموعه رنج‌ها و چالش‌هایی که پیش روی زندگیم داشتم بود، هر بار که با چالشی رو به رو می‌شدم اون رو به عنوان یک فصل جدید از کتاب شکست‌هام تصور می‌کردم که روزی قراره چاپش کنم، روزی که یه فرد موفق و ثروتمند بشم، روزی که همه به احترام من بلند بشن ولی اون روز هیچوقت نرسید و من هم توی زندگیم به اون چشم‌انداز و موفقیتی که انتظارش رو می‌کشیدم نرسیدم!! بعد از سال‌ها تلاش کردن و دوباره و دوباره و دوباره زمین خوردن به نقطه‌ای رسیدم که دیگه بلند شدن برام خیلی سخت شده و با این وجود هر بار یک سری آدم که نمی‌دونم چه اسمی روشون بذارم و چطوری خطابشون کنم میان و برای من دم از انرژی مثبت می‌زنن و به خیال خامشون می‌خوان به من انرژی مثبت بدن ولی فقط نمک روی زخم من می‌پاشن! از این پس سری مقالات "تجربه یک شکست" رو برای اونها می‌نویسم تا زمانی که می‌خوان من رو به تنبلی و تلاش نکردن و کوتاهی کردن توی زندگیم متهم کنن این لینک رو در اختیارشون بذارم و اونها رو شرمنده کنم از بابت اینکه توی زندگیم بیشتر از هرکس تلاش کردم و دست به هر ریسمانی بردم تا از سقوط جلوگیری کنم اما نشد.

تجربه یک شکست برای هیچ‌کس آسون نیست، این رو خوب می‌دونم که این برای یک مرد به مراتب دشوارتر هم هست چرا که مردها علاوه بر خودشون باید به فکر همسر و بچه و آینده هم باشن در حالی که خانوم‌ها حتی همون‌هایی که ادعای فمنیست بودن و برابری دارن باز هم ته دلشون گرم هست که حتی اگر شکست بخورن چیزی رو نمی‌بازن و ته تهش اگر توی کاری موفق نشن دوباره برمی‌گردن زیر سایه همسرشون این آپشن برای مردها موجود نیست!!! اما اگر دختری باشی که خودش رو یه پا مردی می‌دونه و تسلیم تحمیل شرایط جامعه‌اش نشده و ازدواج نکرده اونوقت چی؟؟ اگر به خودت قول داده باشی که اول خونه و ماشینت رو بخری و بعد ازدواج کنی چی؟؟ اگر بخوای یه چند سالی طعم زندگی مجردی رو بچشی و بعدش بری زیر سایه زندگی متاهلی چی؟؟ اونوقت تو با یه مرد برابر میشی و تازه می‌فهمی مردها چه باری روی دوششون دارن.

برای من تجربه یک شکست اینطوری هست، که هر بار شکست می‌خورم دوباره ده قدم از آرزوهام دورتر می‌شم حتی از آرزوی تشکیل خونواده، چون وقتی خونه و ماشینم رو نخرم ازدواج برای من بی‌معناست اما برای تقریبا تمامی دوستان و دختران سرزمینم که صرفا با شوهر کردن تونستن به آزادی، خونه، ماشین و باقی چیزها برسن اینطوری هست که وقتی می‌شنون میگن "اوه مشکلی نیست تهش شوهر می‌کنی!" نه گلم، تهش شوهر نمی‌کنم ... کاش تو هم یک ذره به اندازه من مصمم بودی و به چیزی فراتر از شوهر کردن و بچه زاییدن اونم بدون اطمینان در مورد آینده‌اش فکر می‌کردی اونوقت شاید می‌تونستی افق‌هایی که توی ذهن من هست رو ببینی

پست شماره ۱۳ / ۱۱۰۸ کلمه
تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
سایت ویرگول

تجربه شکستانرژی مثبتتجربه کاریزندگی مجردیفیلم سریال
هیچ مطلبی بی‌هدف نوشته نشده، با خوندن هر مقاله به اعماق ذهن و مغز من سفر می‌کنی و در مسیر شکافت و بررسی احساسات و دغدغه‌هام سهیم می‌شی پس با دقت بخون!!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید