ویرگول
ورودثبت نام
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

من عاشق این هنرم!!

نکته: برای رعایت حق سازنده عکس‌ها رو طوری برش زدم که پیج سازنده این عکس‌ها مشخص باشه تا ازش حمایت بشه و اثر بدون نام سازنده اینجا منتشر نشه

به طور خلاصه بگم من عاشق هر هنری هستم از آشپزی و طراحی لباس و نقاشی و طراحی با مداد ساده گرفته تا ابعاد وسیع‌تر و تخصصی‌ترش دوست دارم هر چیزی که می‌تونم رو تجربه کنم اما این مدل چیزی هست که نمونه‌اش رو من توی ایران ندیدم و برای همین خیلی دوست دارم تجربه‌اش کنم

یکی از دلایل من برای تجربه این هنر به این دلیل هست که توی این چند وقتی که اکسپلورر اینستاگرام من با این پست‌ها پر شدن و من پیج‌های بیشتر و بیشتری رو دیدم به وضوح تونستم خاطرات و تصورات نوجوونی خودم رو بخاطر بیارم و چقدر زیباست که یه نفر می‌تونه به این شکل اون چیزی که توی سرش می‌گذره رو بازگویی کنه

آرزوی چشم‌هایی قرمز و ترسناک

مثلا یکی از تصوراتی که من همیشه توی ۱۵،۱۶ سالگیم داشتم تصور این بود که یه روز خون‌آشام بشم مثل سریال "خاطرات یک خون‌آشام" یا فیلم "گرگ و میش" و همیشه تصور می‌کردم یه روزی من صاحب چشم‌های قرمز درخشانی میشم که هیچکس نداره و همه ازش حساب می‌برن و واوو من چقدر خفنم!!! همش تصور می‌کردم اون پسرهایی که اذیتم می‌کنن یا بچه‌های مدرسه که مسخرم می‌کنن با دیدن این چشم‌ها حسابی ازم می‌ترسن و بعد از این احترامم رو نگه می‌دارن و اگر من توی اون زمان می‌تونستم چنین هنری رو یاد بگیرم و تصوراتم رو حداقل به نمایش بذارم مطمئنم احساس رهایی و آسودگی خاطر بیشتری داشتم

می‌دونین چی می‌خوام بگم؟

این تصورات و داشتن قوه تخیل قوی بسیار هم عالیه بهترین نویسندگان و کارگردانان جهان هم به لطف داشتن همین قوه تخیل عالی هست که تونستن بهترین آثار خودشون رو شکل بدن اما وقتی شما مثل من فقط تخیل محض داشته باشی و هیچ برون ریزی از این تخیلاتت نداشته باشی و صرفا توی چرخه تکرار و تکرار تخیل گیر بکنی در حقیقت میوفتی توی زندانی که یهو به خودت میای و می‌بینی ۲۰ سال یا ۲۵ سالت شده و بوم!! فرصت‌هات پریدن چون تو هنوز فکر می‌کردی قراره یه روز خون‌آشام بشی

حالا اگر از این مسئله بگذریم شما ببینین این هنر چقدررر زیباست!! واقعا من زبونم بند میاد و اصلا نمی‌دونم چطوری یا با چه برنامه‌ای اینها ساخته میشن البته امروزه به لطف هوش مصنوعی همه چیز از اعتبار ساقط شده و هرچیزی رو به کسی نشون میدم میگه "نه این با هوش مصنوعی ساخته شده!! طرف زحمتی نکشیده که بابا به هوش مصنوعی گفته و اون براش ساخته!!"

اما من اینطور فکر نمی‌کنم!!! به نظرم اینها هم درست مثل طراحی گرافیک یه چیزی هست که با زحمت و تلاش و قوه تخیل سازنده ایجاد شده و همچنین الهام گرفتن از فیلم‌های سینمایی به وضوح توی این آثار دیده میشه مثلا عکس بالا از فیلم "تل‌ماسه" الهام گرفته شده، افرادی که توی صحرا زندگی می‌کنن و خودشون رو باهاش وقف دادن

یا این پست همونطور که خودش هم توی کپشن نوشته از فیلم "آواتار" الهام گرفته شده و چقدر الهام زیبایی هست چقدر زیبا طراحی و کار شده من واقعا محو تماشای این جزئیات حیرت‌انگیز و زیبا میشم اصلا نمیشه این زحمت رو نادیده گرفت

و یا این پست که یکی به نظرم از بهترین هاست و خیلی من رو تحت تاثیر گذاشت ترکیب گربه و انسان اینکه بتونی یه همچین چیزی خلق کنی خودش یه هنر فوق العاده خاص و باورنکردنی هست

امیدوارم اگر شما هم چنین تخیلاتی دارین راهی برای برون ریزی اونها پیدا کنین وگرنه این تخیلات به تنهایی تا وقتی توی مغز شما اسیر هستن به درد نمی‌خورن، قوه تخیل انسان واقعا باورنکردنی هست اما اگر زندانی قوه تخیل خودتون بشین اونوقت هست که اثر معکوس می‌ذاره

پست شماره ۶۷ / ۶۳۱ کلمه

تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

سایت ویرگول

هوش مصنوعیهنرطراحی گرافیکطراحی کاراکترالهام گرفتن
هیچ مطلبی بی‌هدف نوشته نشده، با خوندن هر مقاله به اعماق ذهن و مغز من سفر می‌کنی و در مسیر شکافت و بررسی احساسات و دغدغه‌هام سهیم می‌شی پس با دقت بخون!!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید