ویرگول
ورودثبت نام
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
خواندن ۱۵ دقیقه·۱ سال پیش

یوتیوب فارسی یا محفل زِنای محارم؟

آرم یوتیوب
آرم یوتیوب
قبل از نوشتن هر چیز، خواهش می‌کنم مقاله رو بخونین و بعد قضاوت کنین، هدف من از این مقاله اصلاح جامعه هست پس از دست اندرکاران ویرگول خواهش می‌کنم ابتدا مقاله رو بخونن و بعد اگر صلاح ندیدن حدفش کنن، تنها رسانه ای که در اختیار دارم تا کوچکترین تلاشی برای تغییر بکنم اینجاست، اونو از من نگیرین❤️

برای نوشتن این مقاله من خیلی دست دست کردم، خیلی دو‌دل بودم که حرفامو بگم یا نه!!! یکی از دلایل سکوت من این بود که مخاطبین یوتیوب که اکثرا نوجوون‌های ۱۵ تا ۱۷ سال هستن کسایی هستن که فکر می‌کنن همه چیز رو می‌دونن و اگر بخوای حتی کوچکترین انتقادی از محتوای محبوب اونها بگیری تو رو تحقیر و یک نسل عقب افتاده می‌بینن در حالی که چند سال پیش خودت همسن اونها بودی اما دیگه نمی‌تونم ساکت باشم و تماشا کنم نمی‌تونم صرفا هیچی نگم هرچند که واکنش افرادی که این مطلب به چشمشون بخوره رو خیلی خوب می‌دونم اینکه تو بازه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال فرد فکر می‌کنه به نسل جدید و خاص و متفاوتی تعلق داره و افراد دیگه افراد قدیمی و دمده هستن و هیچی نمی‌دونن و اون پیشتاز نسل جدیدی از آزادی‌خواهان هست و هرکس هرکاری دوست داره می‌تونه انجام بده و کوچکترین انتقادی از بین بردن آزادی هست اما آزادی دقیقا چیه و حد آزادی تا کجاست؟؟ این سوالی هست که ذهن من رو به خودش گرفتار کرده!! مثلا اگر یک روز دختری دلش بخواد با پدر خونی خودش ازدواج کنه و اون پدر هم راضی باشه بر مبنای اینکه رفتار اونها هیچ صدمه‌ای به دیگران نمی‌زنه پس آیا می‌تونیم کارشون رو صحیح و آزاد بدونیم؟؟ خصوصا با محتوایی که این روزها توی یوتیوب فارسی می‌بینم بعید نمی‌دونم چند سال دیگه رابطه جنسی با محارم جزوی از روتین نسل‌های بعد باشه

زمانی که ۱۵ سالم بود و مقالاتی در مورد اثرات فیلم‌ها و سریال‌های ترکی که از شبکه جم تی‌وی پخش می‌شد می‌خوندم دائما گارد می‌گرفتم و اون افراد رو احمق‌های متعصب نسل گذشته خطاب می‌کردم و خودم رو نسل جدیدی می‌دیدم که قراره دنیا رو تغییر بدم، حالا هم اگر من بخوام در مورد مضرات اینستاگرام یا یوتیوب یا حداقل محتوایی که در اونها تولید می‌شه حرف بزنم اینو می‌دونم که حتی اگر به زبون نیاد واکنشِ ته دل افراد چیزی شبیه این خواهد بود اما امید من به کسایی هست که به یه تلنگر نیاز دارن تا متوجه بشن و به راه درست برگردن، امروزه اینو می‌دونیم که توی دنیا نمی‌شه یک فرد رو توی قرنطینه نگه داشت و از تموم ابزارهای ارتباطی اونو محروم کرد تا مبادا به راه خطا کشیده بشه بلکه راه صحیح این هست که درست و غلط رو نشونش بدیم و انتخاب رو برعهده خودش بذاریم

شبکه های اجتماعی مثل یک شمشیر دولبه هست یا جونتو نجات میده یا جونتو می‌گیره، یا عمر و زندگی ساعات باارزش زندگیت رو صرف تماشای لودگی دیگران می‌کنی و یا محتوای آموزشی و سرگرمی سالم دنبال می‌کنی و رشد می‌کنی و این انتخاب با خودت هست

در گذشته شاید به مراتب آسون‌تر بود چون هر شبکه اجتماعی مثل فیسبوک توی ایران سریع فیلتر می‌شد و دسترسی به فیلترشکن برای همه نبود (حداقل توی شهر کوچیک من اینطور بود) و ماهواره‌ها هم دائم جمع می‌شدن و در نتیجه مردم دسترسی چندانی به محتواهای آنچنانی نداشتن ولی امروز نمی‌شه مردم رو از اینترنت محروم کرد تنها راه اینه که باید بهشون یاد داد درست ازش استفاده کنن و این شرایط رو خیلی سختتر می‌کنه، ما نمی‌تونیم یوتیوب و اینستاگرام و تلگرام رو جمع کنیم یا مردم رو تو قرنطینه ببریم یا حتی فیلترش کنیم فقط می‌تونیم به مروم آموزش بدیم و امیدوار باشیم اونها به قدری آگاه باشن که راه درست رو انتخاب کنن.

برای امروز من می‌خوام به یوتیوب بپردازم

یوتیوب در تمام دنیا به عنوان یک محیط آکادمیک شناخته می‌شه، برای بیشتر مردم دنیا یوتیوب جایی هست که اگر می‌خوان بی‌هزینه چیزی یاد بگیرن میرن اونجا، از آشپزی گرفته تا انواع هنرها و حتی مسائل درسی، جدا از جنبه سرگرمی بیشتر جنبه آموزشی و هنری یوتیوب هست که تاثیر بسیار زیادی در اهمیت اون داره

اما توی ایران متاسفانه یوتیوب فارسی بیشتر شبیه یک "فاحشه خونه" شده، به جرعت اینو میگم که یوتیوب فارسی یک فاحشه خونه به تمام معناست و بیشترِ محتوای یوتیوب فارسی که این اواخر همه بهش روی آوردن بر یک اصل تکیه زده و اون تولید محتوای جنسی و اروتیک هست.

اینستاگرام و تلگرام در حقیقت محیط‌هایی هستن که دیگه اشباع شدن و هرکس از هر قشر و سنی با هر فعالیتی توی اینستاگرام یا تلگرام پیدا می‌شه از ۱۵ ساله گرفته تا ۸۰ ساله هر سن و سالی رو می‌شه توی اینستاگرام و تلگرام پیدا کرد، اما برای یوتیوب داستان کمی متفاوت‌تر هست، یوتیوب فارسی این روزها پذیرای قشر جوون‌تری نسبت به اینستاگرام و تلگرام هست، نسل جدید یا بهتر بگم بازه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال کسانی هستن که توی یوتیوب می‌چرخن و کلیپ‌ها و ویدیوهای اونجا رو تماشا می‌کنن و اوقات خودشون رو پر می‌کنن همین مسئله بستری رو برای کسایی که به دنبال شهرت و یوتیوبر شدن هستن فراهم کرده تا با درست کردن کلیپ‌های فان و بامزه یا به اصطلاح سرگرم کننده که مطابق میل و سلیقه این بازه سنی هست خودشون رو مطرح کنن!!

تا اینجای کار همه چیز خیلی عالی هست، اما ابعاد تاریک ماجرا از این جا به بعد پیدا می‌شن، مشکلی که هست اینه که یوتیوب فارسی عملا از نظر محتوای آموزشی و غنی بودن صفر هست یعنی یا آموزشی نیست یا اگر هم هست بازدیدهای خیلی خیلی کمی می‌خوره و در نتیجه کسی سمت اونها نمیره اما روی حوزه سرگرمی همه حساب باز می‌کنن در نتیجه به سمت این جنبه کشیده می‌شن اما مسئله اینجاست که حتی همین‌جا هم مردم به سرگرمی‌های سالم علاقه‌ای نشون نمی‌دن و برای همین بیشترِ تکیه یوتیوبرها و کلیپ‌سازها روی حوزه اروتیک و تولید محتواهای جنسی هست، وقتی کلیپ‌ها و ویدیوهای یوتیوبرها رو نگاه می‌کنم تماما پر شده از شوخی‌های جنسی زننده و مسائل جنسی اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شه چیزی که منو شوکه می‌کنه شوخی‌های جنسی در حوزه زنای‌ با محارم هست!!!! دلیل شگفتی من صرفا درست کردن این کلیپ‌ها نیست بلکه بازخوردهای مثبتی هست که از دنبال کننده‌ها می‌گیرن، وقتی کامنت‌ها رو می‌خونم همگی کلی می‌خندن و کلی کیف می‌کنن و از سازنده تشکر می‌کنن (من درک نمی‌کنم اینکه یک نفر با خواهر خودش رابطه جنسی داشته دقیقا کجاش خنده‌دار هست؟) بنابراین طبیعی هست که وقتی سازنده ویدیو یا سناریو نویس می‌بینه بازدید یه کلیپی که توش شوخی جنسی داره و کاورش به عمد و برای تحریک شما که بری ببینی محتواش چیه با عنوان "با خواهرم سکس میکنم" نوشته شده خیلی بیشتر از بازدید یه کلیپ معمولی که توش با مسائل روز شوخی شده هست، ترجیح میده کلیپ جنسی بیشتر بسازه تا کلیپ معمولی تا بتونه درآمد بیشتری بگیره.

من نمی‌تونم از اون یوتیوبرها گلایه بکنم و بگم چرا به این چیزها روی آوردین چون از نظر من اونها یک سری آدم لوده و بی‌ارزش هستن که برای بدست آوردن پولِ بیشتر از زیرپا گذاشتن هیچ حدود و اخلاقیاتی فروگذار نمی‌کنن، اما روی سخن من با شما دوستان هست که از خودتون نمی‌پرسین چرا باید ساعت‌ها وقت باارزش خودتون رو صرف تماشای چنین جوک‌های منحرف و بیماری بکنین؟؟

می‌گین دهه هشتادی هستین و نسل جدید و خاص هستین؟؟ باور کنین منم ۵ سال پیش همین نظر رو راجع به خودم داشتم اما کافیه ۵ سال دیگه بگذره و وقتی دهه نودی‌ها ۱۸ ساله بشن خواهید دید که دنیا چطور شما رو حذف می‌کنه و نسل جدید یهو عوض می‌شه

گاهی اوقات آدمی برای اینکه ثابت بکنه جزو نسل خاصی هست و ثابت بکنه از نسل‌های قبلی برتری خاصی داره خود به خود مغزش اونو گول می‌زنه تا تن به کارهایی بده که خودش هم در پس مغزش اونها رو صحیح نمی‌دونه اما فقط برای اینکه قاطی یک قشر خاص باشه و توی یک جمع خاص پذیرفته بشه اینکارو میکنه طوری که ممکنه حتی خودش هم متوجه این مسئله نشه!!

برای اینکه اوج شدت و وخامت ماجرا رو درک کنین تعدادی از کاورها صرفا کاورهای کلیپ‌هایی که توی یوتیوب می‌بینم رو برداشتم و اینجا قرار می‌دم تا دونه دونه اونها رو با هم مرور کنیم و ببینیم اوضاع از چه قرار هست، یکی دیگه از دلایلی که اینکارو میکنم اینه که فضای مجازی خصلت عجیبی داره و اون اینه که چند سال بعد همون کسایی که امروز با گفتن شوخی‌های جنسی و لودگی‌های بی حد و حصرشون توی یوتیوب مشهور و پولدار شدن یهو مسیرشون رو تغییر میدن و وارد سبک تازه ای می‌شن و در نتیجه کسایی که شناختی از قبل ازشون ندارن اونها رو پاکترین فرد دنیا می‌بینن اما اینجا حداقل یک سندی هست از اینکه ثابت می‌کنه اونا خیلی خوب می‌دونن که چیکار دارن می‌کنن!!!

من توی یوتیوب یا کلیپ آموزش هنری می‌دیدم و یا موزیک ویدیوهای خارجی اما یک روز بین ویدیوهای پیشنهادی یک کلیپ ایرانی دیدم که کاور عجیبی داشت و به نظر من یکم زیادی اروتیک بود و وقتی اون کلیپ رو باز کردم خود به خود سیلی از کلیپ‌های مشابه با کاورهای مشابه بهم پیشنهاد داده شد و اینطوری شد که من با عکس‌های زیر آشنا شدم پس بریم برای بررسی:

  • کانال یوتیوب: فرشاد سایلنت / Farshad Silent

فرشاد سایلنت یکی از کسانی بود که زمانی که کارش رو شروع کرد با تمسخر و بیان انتقادی از بلاگرهای کاسه بشقابی روی دور اومد چیزی که اون اوایل به شدت باب میل من بود و فکر می‌کردم فرشاد سایلنت اومده تا تغییری ایجاد کنه اما خیلی سریع اون رَویه خودش رو عوض کرد و تبدیل شد به یوتیوبری که صرفا از باب سرگرمی هر شوخی جنسی و محتوای زننده‌ای رو به نمایش می‌ذاره

کاور شماره ۱ ویدیوهای فرشاد سایلنت
کاور شماره ۱ ویدیوهای فرشاد سایلنت

.........................................

کاور شماره ۲ ویدیوهای فرشاد سایلنت
کاور شماره ۲ ویدیوهای فرشاد سایلنت

.........................................

کاور شماره ۳ ویدیوهای فرشاد سایلنت
کاور شماره ۳ ویدیوهای فرشاد سایلنت

.........................................

کاورهای یوتیوب دقیقا به هدف و منظور طراحی می‌شن و کسی که درستش می‌کنه خیلی خوب بلده که چطور تله‌های رواشناختی رو جایگذاری کنه تا مخاطب هدف رو به تله بندازه به عنوان مثال:

تقریبا یه بچه ۵ ساله هم می‌تونه حدس بزنه که داستان "با پسرخالم تنها شدیم و ..." تهش به سکس با پسرخاله ختم می‌شه، اما این کاورها از عمد به این شکل طراحی می‌شن تا با بیان یک موضوع جنسی یا موضوعاتی که تابو هستن مخاطب به سمت اون مطلب جذب بشه و یهو به خودش بیاد ببینه داره نیم ساعت از محتوا رو تماشا می‌کنه، این کاورها دقیقا مثل یک تله موش عمل می‌کنن با نمایش مقداری از زرق و برق یا چیزهایی که دوست دارین بشنوین شما رو به سمت خودشون می‌کشن و گیر می‌اندازن

طراحی کاور با اصول روانشناختی:

کاورهای ویدیوهای یوتیوب و کلا هر نوع کاوری توی یوتیوب یا اینستاگرام مثل بسته‌بندی چیپس یا بیسکوییت یا محصولات غذایی می‌مونه، شرکت‌ها و کارخونه‌ها سالانه مبالغ گزافی رو صرف طراحی بسته‌بندی می‌کنن چرا؟؟ چون بسته‌بندی یک محصول اولین چیزی هست که نگاه مشتری رو به خودش جذب می‌کنه و اگر بسته‌بندی شیک و جذاب باشه یا با بسته‌بندی‌های رایج متفاوت باشه و نوآوری‌ داشته باشه باعث می‌شه مشتری‌های بیشتری جذب بشه، مسئله طراحی کاور اینستاگرام و یوتیوب هم دقیقا همینه، وقتی بهتون می‌گم کاورها پشتش کلی تله روانشناختی نشسته دقیقا همین منظورم هست، کاور شماره ۲ صرفا مثالی برای صحبت من هست، فرض کنین اگر روی کاور جواب "فرشادسایلنت"و "سوگنگ" به سوال مطرح شده "نه!" می‌بود آیا بازدید ویدیو همینقدر بالا می‌رفت؟؟؟ البته که نه!!!! چیزی که بیشتر اون بچه‌هایی که می‌رن سراغ این محتوا تحریک می‌کنه اینه که می‌خوان بفهمن واقعا یوتیوبر محبوبشون با دو نفر همزمان رابطه داشته؟ تا فرداش توی مدرسه بتونن در موردش حرف بزنن یا توی اینستاگرام در وصف جذابیت و کاریزماتیک بودن یوتیوبر محبوبشون پست بسازن!!!

کانال یوتیوب: سوگنگ / Sogang

سوگنگ هم یکی از کسانی بود که هم‌زمان با فرشاد سایلنت و با محتوای مشابه مثل تمسخر بلاگرهای کاسه بشقابی بالا اومد و دقیقا به همون شکل بعد یه مدت رویکرد محتوایی خودش رو تغییر داد، امروزه سوگنگ از نظر من به هیچ عنوان اون ارزشی که باید داشته باشه رو نداره و فالو کردن اون رو من به هیچکس توصیه نمی‌کنم

کاور شماره ۱ ویدیوهای سوگنگ
کاور شماره ۱ ویدیوهای سوگنگ

.........................................

کاور شماره ۲ ویدیوهای سوگنگ
کاور شماره ۲ ویدیوهای سوگنگ

.........................................

کاور شماره ۳ ویدیوهای سوگنگ
کاور شماره ۳ ویدیوهای سوگنگ

تمام این کاورها رو دور هم جمع کردم تا شما بتونین در یک لحظه همشون رو ببینین و متوجه بشین که چطور کل یوتیوب فارسی شبیه فاضلابی شده که بوی گند و تهوع‌آورش همه جا رو برداشته اما عجیب‌تر اینکه یک عده این بوی تهوع آور رو نماد روشن‌فکری می‌دونن و عده کثیری از افراد هم صرفا دنباله‌رو هستن فقط برای اینکه توسط یک قشر یا گروهی پذیرفته بشن تظاهر می‌کنن طرفدار چیزی هستن که خودشونم هنوز درک درستی ازش ندارن.

به عنوان مثال در کاور شماره ۲ دست زدن به تخم‌های یک نفر اینقدر هیجان انگیزه؟ نمی‌تونم درک کنم، هرگز نمی‌تونستم درک کنم که چرا مردم اینقدر میل و اشتیاق برای شوخی‌های جنسی و یا هرنوع محتوای اروتیک دارن!!!

  • کانال یوتیوب : نیما تکیدو / Nima Tekido

این یوتیوبر به جرعت می‌تونم بگم یکی از بدترین‌هایی هست که من در طول این مدت دیدم، یک کاراکتر تماما چندش با رفتارهای زننده و سطح پایین که واقعا رکورد می‌زنه توی تولید محتواهای بی‌ارزش، یعنی اگر بقیه یوتیوبرها ماهی دو سه تا ویدیو با محتوای اروتیک بیرون می‌دن ایشون هفته‌ای دو سه تا ویدیو بیرون می‌ده اون هم با موضوعاتی که به مراتب خیلی بدتر از بقیه هستن، توی کلیپی که ازش تماشا کردم رازهای افراد شامل: رابطه جنسی با خواهر تنی، رابطه جنسی گروهی تو خیمه امام حسین، رابطه جنسی مرد متاهل با عمه خودش و امثال اینها بود که مشخصا شاید یکی دو موردش توسط فالوورا باشه اما بیشترشون محتوایی هست که سناریو‌نویس‌ها براشون فراهم می‌کنن و من فقط با خودم فکر می‌کنم کسانی که چنین کلیپ‌هایی رو تحسین می‌کنن واقعا تو چه سطحی هستن؟؟ یعنی رابطه جنسی با محارم جزو روشن‌فکری به حساب میاد؟

کاور شماره ۱ ویدیوهای نیما تکیدو
کاور شماره ۱ ویدیوهای نیما تکیدو

.........................................

کاور شماره ۲ ویدیوهای نیما تکیدو
کاور شماره ۲ ویدیوهای نیما تکیدو

.........................................

کاور شماره ۳ ویدیوهای نیما تکیدو
کاور شماره ۳ ویدیوهای نیما تکیدو

.........................................

کاور شماره ۴ ویدیوهای نیما تکیدو
کاور شماره ۴ ویدیوهای نیما تکیدو

.........................................

کاور شماره ۵ ویدیوهای نیما تکیدو
کاور شماره ۵ ویدیوهای نیما تکیدو

.........................................

من دیگه واقعا زبونم بند میاد ...

نمیدونم در توصیف این حجم از حقارت و کثیف بودن ذهن‌ها چی باید گفت!!! نمی‌دونم چرا مخاطبین این ویدیوها یکبار از خودشون سوال نمی‌پرسن که چرا این کلیپ‌ها همشون جنسی هستن؟؟ چرا یکبار چالش غیر‌جنسی یا راز غیرجنسی یا اعتراف غیرجنسی نداریم؟؟ چرا؟؟

  • یکی از دلایلش همونطور که بالاتر هم گفتم ویو و کامنت‌های تحسین‌برانگیز مخاطبینشون هست شمایی که این ویدیوها رو تماشا می‌کنی و باهاشون می‌خندی!! اگر شما اینطور محتواها رو دنبال نکنین، تولید کننده محتوای عزیز بعد یه مدت ویوهاش پایین میاد و جیبش خالی میشه و یاد می‌گیره که محتوای درست بسازه ولی وقتی شما شروع به تعریف و تمجید می‌کنی منم باشم می‌سازم!!!
  • مورد بعدی فقط و فقط تحریک شما به دیدن ویدیوها هست این چیزی نیست که من از خودم در بیارم بهتون گفتم حتی بسته بندی محصولات غذایی هم با هدف و رعایت اصول روانشناختی انجام می‌شه پس هر سری کاوری رو می‌بینین به جای اینکه سریع روش کلیک کنین از خودتون بپرسین آیا ارزشش رو داره یا صرفا برای گول زدن شما طراحی شده؟

رابطه جنسی با محارم:

تا اینجا سه تا از کانال‌هایی که بیشترین محتوای اروتیک رو توی اونها دیده بودم معرفی کردم، می‌دونم که مقاله بیش از حد طولانی می‌شه اما نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت بسیار زیادی هست و اصل و اساس مقاله رو برای رسیدن به این نقطه بنا کردم رو می‌خوام عرض کنم، در کاورهایی که در ادامه آورده می‌شه بیشترین تکیه بر رابطه جنسی با محارم هست!!! چیزی که می‌خوام بهش دقت کنین هم دقیقا همینه، مغز ما تحت تاثیر کتاب‌هایی که می‌خونیم و محتوایی که می‌بینیم هست وقتی شما دائم چنین موضوعاتی رو بخونی و بشنوی اول می‌ترسی، بعد چندشت می‌شه، بعد می‌ترسی و بعد یه مدت دیگه برات عادی می‌شه، صد سال پیش همجنس‌گرا بودن هم چنین بود اما امروزه نمادی از روشن‌فکری هست، باشد که روزی برسد که سکس با پدر و مادر هم نمادی از روشن‌فکری باشد و نهادی بزنیم برای حمایت از آزادی و کسانی که دوست دارن با خواهر و مادر خودشون سکس کنن درسته؟؟ هرچی باشه دلشون می‌خواد دیگه، ما کی باشیم که بخوایم مانع اونها بشیم؟ توی یه دنیای آزاد اگه دلت بخواد با ناموس خودت رابطه جنسی برقرار کنی می‌تونی چون ما می‌خوایم نشون بدیم خیلی روشن‌فکریم نه؟

کاور شماره ۱
کاور شماره ۱

.........................................

کاور شماره ۲
کاور شماره ۲

.........................................

کاور شماره ۳
کاور شماره ۳

.........................................

کاور شماره ۴
کاور شماره ۴

.........................................

کاور شماره ۵
کاور شماره ۵

.........................................

کاور شماره ۶
کاور شماره ۶

.........................................

کاور شماره ۷
کاور شماره ۷

.........................................

ازتون می‌خوام با دقت وقت بذارید و این کاورها رو بخونین، چی می‌بینین؟ گویا هرکس که تازه ددی‌جان براش گوشی می‌خره و میاد توی یوتیوب و می‌خواد یوتیوبر بشه با خودش میگه چیکار کنم؟ "آهان فهمیدم کانال می‌زنم و کلیپ می‌سازم با این تیتر که رازهاتونو بگین و بعدش کلی داستان از سکس با محارم تعریف می‌کنم تا همه خوششون بیاد"

من توی این مقاله کاملا رک و بی‌پرده حرف زدم دلیلش هم این بود که می‌خواستم وخامت ماجرا کاملا مشخص باشه، اینکه ما چه محتوایی رو وارد مغز و ذهنمون می‌کنیم، همین یوتیوبرها می‌تونن الهام بخش افراد برای یادگیری مهارت و ساختن زندگیشون باشن اما صرفا الهام بخش اونها در ساختن یک ذهن بیمار‌گونه هستن اونم در حالی که اکثر مخاطبینشون بازه سنی ۱۴ تا ۱۸ ساله هستن که هنوز گِل روحشون خام و نپخته هست و به هر شکلی می‌تونه در بیاد!!

کامنت افراد زیر این پست‌ها
کامنت افراد زیر این پست‌ها

این موضوع دقیقا همون چیزی هست که ازش هراس دارم، اینکه چنین شوخی‌هایی داره به بخشی از روتین زندگی بدل میشه و نسل ۱۵‌،۱۶ ساله خودشون رو افراد خاصی می‌بینن که روشنفکر هستن!!! تو کل این کلیپ‌ها من حتی یک کامنت منفی هم ندیدم حتی یک نفر هم به این کلیپ‌ها اعتراض نمی‌کنه که هیچ تازه ساعت‌ها عمر باارزش خودشون رو پای چنین چیزهای بی‌ارزشی هدر می‌دن!!!

کامنت افراد زیر پست‌ها
کامنت افراد زیر پست‌ها

و در نهایت ما کاربران بیچاره اینستاگرام محکوم هستیم به امل بودن و پیر و عقب مونده بودن!! به راستی حد آزادی تا کجاست؟

پ.ن: لطفا با دقت و دور از تعصب بخونین و اگر قبول داشتین برای کسایی که بهش نیاز دارن بفرستین، تغییر رو از خودمون شروع کنیم، هدف من یک انتقاد سازنده هست تا در نهایت وقت باارزشتون رو صرف چیزهای بی‌ارزش توی یوتیوب یا اینستاگرام نکنید.

پست شماره ۱۱ / ۳۰۲۴ کلمه
تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۲
سایت ویرگول

رابطه جنسییوتیوبازدواج محارممحتوای حساسیوتیوبر ایرانی
هیچ مطلبی بی‌هدف نوشته نشده، با خوندن هر مقاله به اعماق ذهن و مغز من سفر می‌کنی و در مسیر شکافت و بررسی احساسات و دغدغه‌هام سهیم می‌شی پس با دقت بخون!!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید