ویرگول
ورودثبت نام
زودمهر
زودمهر
خواندن ۴ دقیقه·۵ سال پیش

کوله پشتی 99

#کوله پشتی 99
#کوله پشتی 99

سلام حالتون چطوره ؟ امیدوارم آینده جذابی منتظرتون باشه .

خوب در مورد چالش # کوله پشتی 99 سه تا مطلب میخوام بگم از تجربیاتی که در سال 1398 جمع آوری کردم و در کوله پشتی خودم گذاشتم تا در سال 99 از اونها استفاده کنم .

امیدوارم در سال 99 بتونم ازش خیلی استفاده کنم و برنامه ریزی خودم را میخوام بر اساس اون انجام بدم با شما به اشتراک میزارم .

این سه تا موردی که میخوام بگم شاید عناوینش خیلی تکراری و ساده باشه ولی دوای خیلی از دردهاست.

نکته اول : یادگیری

بنجامین فرانکلین: اگر کسی کیف پولش را بر سرش خالی کند، هیچ کسی نمی‌تواند آن را از او دور کند. سرمایه‌گذاری برای دانش بهترین بهره را به همراه دارد.


یه چیز جالب این هست که آموزش و یادگیری رابطه مستقیم با درآمد داره . یعنی شما هر چقدر توانایی و آموزش زیادتری در زمینه های مختلف دیده باشید میتونید از اون آموزشها درآمد کسب کنید . پس اگه کسی بیاد بگه من توی یکسال میخوام وضع مالی ام از اینی که هست بهتر بشه مطمئنا یکی از جوابهاش این هست که آموزش ببین .

آموزش و یادگیری در زمینه کسب و کاری که توی اون کار میکنی .

آموزش و یادگیری در زمینه سرمایه گذاری های مختلف .

آموزش و یادگیری در زمینه توسعه فردی و ... .

و اینکه این آموزش حتما نباید حضوری باشه یا تو دانشگاه یا مدرسه ای انجام بشه . خیلی راحت میشه موضوع را پیدا کرد. و با جستجو بهترین منبع را برای یادگیری پیدا کرد و شروع کرد .

نکته دوم : چندکارگی

خب این قسمت یه مقدار شخصی هست و اینکه شاید برای همه جواب نده خیلی بستگی داره به خصوصیات شخصی و اخلاقی و این جور داستانهای فردی .

چندکاره گی میتونه برای خیلی ها خوب باشه و برای خیلی ها بد .
چندکاره گی میتونه برای خیلی ها خوب باشه و برای خیلی ها بد .


بسیاری از افراد میگن شما برای موفقیت علاقه ات را پیدا کن ، برو تو اون زمینه متخصص شو و دیگه همه چی بر وفق مراده . مثال هم میزنن ، مثلا کریستیانو رونالدو یه نمونش هست که از سنین کودکی رفته دنبال فوتبال و الان ببین کجاست و این مسائل . مثلا وارن بافت هم خیلی این نکته رو میگیه یا بیل گیتس که برید دنبال علاقتون .

نکته ای که هست اینه که من یه چیز نیستم که برم دنبال اون ی چیز ، یعنی من الان تو چه زمینه ای خاص تخصص و استعداد ذاتی دارم که برم دنبال اون . بعد من چقدر باید بگردم که این استعداد و تخصص را پیدا کنم و اینکه وقتی پیدا کردم چه تضمینی هست که موفق بشم ؟ مثلا از کجا معلوم اگه من استعداد فوتبال دارم برم دنبال فوتبال و موفق و مشهور بشم ؟ از کجا معلوم که مصدوم نشوم .

خب راه حل این موضوع چیست ؟ اینه که من تو همه زمینه هایی که علاقمندم آموزش ببینم و فعالیت کنم . یه مقدار سخته و شاید تو همه اونها متخصص نشم ولی اینکه یکی را فدای دیگری نکردم و ده تا تیر شلیک کردم که یکی از اونها هم به هدف بخوره برای من کافیست .

این مثال دقیقا در مباحث دیجیتال مارکتینگ هم مطرح است ، شما نمیدونی کدام رسانه و تبلیغ و آگهی که میدی میگیره . پس باید همه را امتحان کنی .

یا در سبد سرمایه گذاری هم میگن باید 5 تا 10 تا پرتفوی داشته باشی و پولت را تقسیم کنی که اگه یه موقع یکی از اونها از بین رفت با کله نخوری زمین .

پس اینکه من دنبال یه چیز باشم و فقط روی اون سرمایه گذاری کنم اشتباهه .

نکته سوم : مدیریت زمان

مدیریت زمان خیلی کلمه کلیشه ای هست ، ولی هنوز هم خیلی مهمه . این که میگن زمان از پول با ارزش تر هست را که شنیدین ؟ میگن هر کسی الان میگه وقت ندارم یعنی مدیریت زمان بلد نیست .

من و زمان و زمان و من پیچ در پیج تا هدف هدف
من و زمان و زمان و من پیچ در پیج تا هدف هدف


خب اگه کسی جایگزین باحالی برای این کلمه داشت بگه استفاده کنیم .

ولی راستش مدیریت زمان خیلی در سال 97 به من کمک کرد و با یه سری تکنیکها میتوان واقعا این روزها و شبهای پرکاری را مدیریت کرد ، مهمترینش هم که استیو جابز میگه اینه که دلیل موفقیتهای من نه هایی هست که گفتم و کارهایی هست که نکردم و نه کارهایی که انجام دادم .

اگه تونستم یه سری تکنیکها و کتابها در این خصوص تو پستهای بعدی به اشتراک میزارم .

دیگه همین دیگه امیدوارم بتونید از موارد بالا استفاده کنید و خوشحال میشم کوله پشتی 99 شما رو هم ببینم چی توش هست .

سال 99 پیشاپیش مبارک .

www.zoodmohr.ir



کوله پشتی 99زودمهرسال 99 مبارک
من مدیر دیجیتال مارکتینگ زودمهر هستم و میخوام اتفاقاتی که اینجا میوفته را با شما ویرگولیا به اشتراک بزارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید